Ο Όμιλος FIAT ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2ου τριμήνου του 2011 τα οποία δείχνουν έσοδα ύψους €13,2 δισ. και εμπορικά κέρδη €525 εκ. (συμπεριλαμβάνοντας την ενοποίηση με την Chrysler από την 1η/6/2011).
Τα καθαρά έσοδα ύψους €1.237 εκ. επωφελήθηκαν από το εφάπαξ κεφαλαιακό κέρδος το οποίο σχετίζεται με την αγορά ρυθμιζόμενης συμμετοχής στην Chrysler (μετά την διαγραφή άυλων και άλλων έκτακτων στοιχείων) ύψους €1,058 εκ. Tέλος, το σύνολο ρευστότητας διαμορφώθηκε στα €19,2 δισ.
Δεδομένης της ενοποίησης της Chrysler και της βελτιωμένης απόδοσης των άλλων δραστηριοτήτων της Fiat, ο Όμιλος αυξάνει τις προβλέψεις του για το 2011, με αναμενόμενα έσοδα άνω των €58 δισ., εμπορικά κέρδη ~€2,1 δισ. και καθαρά κέρδη ~€1,7 δισ. Το καθαρό βιομηχανικό χρέος για τον ενοποιημένο Όμιλο (Fiat & Chrysler) αναμένεται να κινηθεί μεταξύ των ~€5,0 και ~€5,5 δισ.
Σε ό,τι αφορά στη FIAT, χωρίς να υπολογίζεται η συμμετοχή της Chrysler, καταγράφηκαν έσοδα ύψους €10 δισ. (αύξηση της τάξης του 6,5%), με αύξηση του εμπορικού κέρδους κατά 22,1%, στα €375 εκ. παρά την οικονομική ύφεση στην Ευρώπη. Το καθαρό βιομηχανικό χρέος ήταν κάτω από το €1 δισ., χωρίς τις εκταμιεύσεις ύψους $1,3 δισ. για την αύξηση του μεριδίου στην Chrysler (κατά 16%). Επίσης σημειώνεται η σημαντική ταμειακή ροή των € 12,2 δισ. που πηγάζει από τις συνολικές δραστηριότητες και τη ρευστότητα της Fiat.
Η Chrysler συνέβαλε σημαντικά στα αποτελέσματα του Ομίλου, με τα έσοδα του Ιουνίου ύψους €3,3 δισ. και κέρδη χρήσης €150 εκ.
Συγκεκριμένα:
– Τα έσοδα ύψους €13,2 δισ. (€ 10 δισ. πρώην Chrysler) αντανακλούν τη διψήφια ανάπτυξη που προέρχεται τόσο από τα εμπορικά σήματα Πολυτελείας & Απόδοσης όσο και από τα Εξαρτήματα & τα Συστήματα Παραγωγής. Ο Όμιλος της Fiat (FGA), αύξησε τα έσοδά του κατά 2,7% το 2ο τρίμηνο του 2011.
-Το εμπορικό κέρδος έφτασε τα €525 εκ. Χωρίς τη συμμετοχή της Chrysler, το αντίστοιχο ποσό ήταν €375 εκ., με το περιθώριο συναλλαγών να αυξάνεται, στο 3,8% (σε σχέση με το 3,3% που ήταν το 2ο τρίμηνο του 2010). Η αύξηση σε ετήσια βάση κατά €68 εκ. σημειώθηκε κυρίως χάρη στην ισχυρή απόδοση των εξαρτημάτων.
-Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα €1.237εκ., αντανακλώντας έκτακτα έσοδα από τη μέτρηση των ποσοστών συμμετοχής στην Chrysler μετά την ενοποίηση, καθαρά από έκτακτα έξοδα, τα οποία ήταν €1.058 εκ. Μη συμπεριλαμβανομένων των έκτακτων στοιχείων και των σχετικών φορολογικών επιπτώσεων, τα καθαρά κέρδη ήταν €156 εκ. Εξαιρουμένης της Chrysler, τα καθαρά κέρδη χωρίς τα έκτακτα ήταν αυξημένα στα €76 εκ. (από €68 εκ. το 2ο τρίμηνο του 2010).
-Το καθαρό βιομηχανικό χρέος ήταν €3.407 εκ., εκ των οποίων €979 εκ. (€489 εκ. στα τέλη Μαρτίου) δεν περιλαμβάνουν τα αποτελέσματα της Chrysler. Η θετική ταμειακή ροή ύψους €391 εκ. αντισταθμίστηκε από τα $1.268 εκ. (€881 εκ.) που καταβλήθηκαν για την απόκτηση του 16% της Chrysler (σε μία πλήρως αναλυτική βάση).
-Η ρευστότητα ήταν €19,2 δισ. Η ρευστότητα της Fiat, χωρίς την Chrysler, ήταν €12,2 δισ., €0,9 δισ. κάτω από το επίπεδο Μαρτίου του 2011, πράγμα που οφείλεται στην αγορά του μεριδίου 16% της Chrysler.
-Δεδομένης της ενσωμάτωσης της Chrysler και της βελτιωμένης απόδοσης των άλλων δραστηριοτήτων της Fiat, η πρόβλεψη είναι αναβαθμισμένη για το έτος (η Chrysler συμβάλλει σε 7 μήνες), με ενοποιημένα έσοδα άνω των €58 δισ., εμπορικό κέρδος της τάξης περίπου των €2,1 δισ., καθαρά έσοδα ~€1,7 δισ. και καθαρό βιομηχανικό χρέος μεταξύ ~€5,0 και ~€5,5 δισ. Η ρευστότητα αναμένεται να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα (~€18 δισ.).
-Οι πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επιβατικών οχημάτων της Fiat Group Automobiles έφτασαν τις 568.400 κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2011, αντιπροσωπεύοντας μία αύξηση της τάξης του 2,5%.
-Αντίστοιχα, οι πωλήσεις της Chrysler ήταν 486.000, πράγμα που αντιστοιχεί σε 19% αύξηση σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2010.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Fiat αυτή τη στιγμή κατέχει το 53,5% της Chrysler.