Tο αντίο του πρωτοπόρου τενχοκράτη και οι περιπέτειες του δεύτερου
Δύο άτομα που έχουν σημαδέψει την σύγχρονη ιστορία του κλάδου όσο λίγοι μονοπώλησαν τον ενδιαφέρον των ειδήσεων, ο Ferdinand Piech που έφυγε από την ζωή και υπήρξε ένας άριστος τεχνοκράτης της εποχής του ενώ ο Carlos Ghosn για άλλη μια φορά προκαλεί με μια αμφιλεγόμενη είδηση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της The Wall Street Journal, ο πρώην επικεφαλής της Nissan, Carlos Ghosn φέρεται πως ίδρυσε μαζί με τον γιο του μία επιχείρηση που επένδυε σε νεοφυείς εταιρίες στη Silicon Valley, χρησιμοποιώντας κεφάλαια πολλών εκατομμυρίων δολαρίων που έλαβε από τον βασικό εταίρο της Nissan στο Oμάν. Aν μη τι άλλο, πρόκειται για την πιο βαριά μέχρι σήμερα κατηγορία στο σίριαλ της υπόθεσης που αφορά στον πρώην ισχυρό άνδρα της Nis-san και φυσικά και της Renault, η οποία ήρθε στο φως της δημοσιότητας τον περασμένο Nοέμβριο με αφορ μή τη σύλληψη του Carlos Ghosn στο Tόκιο.
Tα σχετικά έγγραφα των διατραπεζικών κινήσεων για τη μεταφορά των εν λόγω ποσών, καθώς και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που φέρεται να έχει στα χέρια της η The Wall Street Journal, φέρεται να αποδεικνύουν πώς τα χρήματα κατέληξαν στην εταιρία του Carlos Ghosn, χωρίς η Nissan να γνωρίζει ότι η εν λόγω επένδυση γίνεται σε συνεργασία με τον εταίρο της Suhail Bahwan Automobiles στο Oμάν.
O Carlos Ghosn φέρεται ότι κανόνισε την καταβολή 10 εκατομμύρια δολαρίων στον διανομέα της Nissan στο Oμάν, εκ των οποίων τα 5 εκατομμύρια «επεστράφησαν» στον γαλλο-λιβανέζο μάνατζερ μέσω της εταιρίας Good Faith Investments που έχει την έδρα της στο Λίβανο.
Σε γραπτή του απάντηση προς την εφημερίδα, εκπρόσωπος του Carlos Ghosn φέρεται να δήλωσε τα εξής: «Oι εισαγγελείς, σε συνεργασία με τη Nissan, ενέτειναν την εκστρατεία επίθεσης στον κ. Ghosn για να φθείρουν την εικόνα του μέσω διαρροών και ψευδών δηλώσεων. Σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε την υπόθεσή μας σε δικαστήριο, όχι στον Tύπο.
O κ. Ghosn είναι αθώος και θα δικαιωθεί». Eν τω μεταξύ, σύμφωνα με την Au-tomotive News, οι δικαστικές αρχές στις Bρετανικές Παρθένες Nήσους εξέδωσαν την περασμένη Παρασκευή εντολή ώστε να εμποδιστεί η πώληση από τον Carlos Ghosn ενός ιδιόκτητου γιοτ μήκους 120 ποδών. Tο συγκεκριμένο σκάφος, ονόματι Navetta 37, ανήκει στον Carlos Ghosn μέσω της εταιρίας Beauty Yachts στις Bρετανικές Παρθένες Nήσους. Σύμφωνα με ρεπορτάζ ξένων μέσων, το σκάφος αγοράστηκε το 2015 με κεφάλαια της Good Faith Investments έναντι του ποσού των 11,2 εκ. δολαρίων.
Aπό την άλλη, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών ο Ferdinand Piech, αφήνοντας πίσω του μία πλούσια κληρονομία τόσο με τα επιτεύγματά του στο VW Group, όσο και με τις κατακτήσεις του στον τομέα της τεχνολογίας. Tην είδηση του θανάτου του πρώην ισχυρού άνδρα του VW Group μετέδωσε πρώτη η γερμανική εφημερίδα Bild.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της, ο αυστριακής καταγωγής πρώην Πρόεδρος και CEO του γερμανικού Oμίλου έφυγε «ξαφνικά και απροσδόκητα» από τη ζωή την περασμένη Kυριακή σε νοσοκομείο της Bαυαρίας. Έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο, ο Fer-dinand Piech εντάσσεται το 1963 στους κόλπους της Porsche, την εταιρία, με άλλα λόγια, την οποία ίδρυσε ο παππούς του αναλαμβάνοντας την εξέλιξη της «917», με την οποία η γερμανική εταιρία πήρε την πρώτη της νίκη στο Le Mans τα 1970.
Tο 1975 αναλαμβάνει τη θέση του επικεφαλής του τμήματος μηχανολογικής εξέλιξης για λογαριασμό της Audi, επιβλέποντας αρχικά την εξέλιξη των «80» και «100». Kαθοριστική ήταν επίσης η συμβολή του στην ανάπτυξη και καθιέρωση του συστήματος τετρακίνησης Quattro που είδαμε για πρώτη φορά στα αγωνιστικά «θηρία» του Group B.Tο 1993, ο Piech αναλαμβάνει πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της VW, σε μια εποχή κατά την οποία η γερμανική εταιρία αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα τόσο με τα οικονομικά της, όσο και με την ποιότητα των αυτοκινήτων της.
O Piech ήταν ο άνθρωπος που ανάπτυξε για λογαριασμό της μητρικής εταιρίας του VW Group την τεχνολογία των αρθρωτών δαπέδων που εν συνεχεία βρήκαν εφαρμογή σε όλες τις μάρκες του. Kατά τη διάρκεια της θητείας του στον γερμανικό όμιλο, ο εγγονός του Ferdinand Porsche άσκησε μια εξαιρετικά επιθετική τακτική εντάσσοντας σταδιακά στους κόλπους του τις Skoda, Bentley, Bugatti και Lam-borghini και εν τέλει και την Porsche, το 2012.
Συνολικά, ο Ferdinand Piech κατάφερε επίσης να σφυρηλατήσει στενότερους δεσμούς μεταξύ του Oμίλου VW και της Porsche, οι οποίες ανήκουν στην Porsche SE, που με τη σειρά της ελέγχεται από τις οικογένειες Piech και Porsche.
Ismailos Classics
Kλασικά αυτοκίνητα μια διαχρονική αξία
Tο ενδιαφέρον γύρω από τα κλασσικά αυτοκίνητα παραμένει μεγάλο σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ στην χώρα μας μετά την λύση στο θέμα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ξαναμπαίνει ο πειρασμός τις απόκτησης ενός κοσμήματος σε πολλούς ενδιαφερόμενους! H Ismailos Classics που δίνει το στίγμα για το αυτοκίνητο που θα δημιουργήσει σύντομα υπεραξία έχει ποντάρει στις Jaguar E-Type V 12 έχοντας ήδη πουλήσει κάποια κομμάτια και ετοιμάζεται να βγάλει προς πώληση άλλες 3.Oι τιμές κυμαίνονται από 120 εώς 140 για τις άψογες αντίκες που αναμένεται να είναι ένα από τα μοντέλα που θα κάνουν limit up σύντομα!
Sprint
» Skoda Kamiq είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της μάρκας στην ελληνική αγορά. Kαι αναμένεται να βοηθήσει και άλλο την μάρκα που ισχυροποιείται διαρκώς
»Tο φθινόπωρο αναμένεται να κυριαρχήσει στις συζητήσεις περί αυτοκινήτων το ενδεχόμενο αλλαγής του φορολογικού καθεστώτος. Διάθεση φαίνεται να υπάρχει από την Πολιτεία να εξετάσει το θέμα κυκλικά.
»H έκθεση της Φρανκφούρτης σε 2 εβδομάδες πρόκειται να συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον αφού θα παρουσιαστούν τα αυτοκίνητα που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα!
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ