PEUGEOT 3008 1,2 PURETECH 130 EAT8 GT LINE
Το γαλλικό SUV με τον ανανεωμένο 1.200άρη των 130 ίππων ξεδιπλώνει τις αρετές του
Πώς αλλάζουν οι καιροί… Ποιος θα φανταζόταν ότι θα έρχονταν οι εποχές που θα οδηγούσαμε ένα γαλλικό -πολυτελές- SUV, με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων; Με την PSA να… επελαύνει στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, το 3008 είναι ένα από τα «υπερόπλα» της Peugeot στη δημοφιλέστερη και ταχύτερα ανερχόμενη αγορά του πλανήτη: Αυτή των SUV. Πόσο πετυχημένη είναι η «συνταγή» της;
Η πλατφόρμα ΕΜΡ2 της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην οποία «πατάει» το 3008, είναι δοκιμασμένη: Ξέρουμε τις δυνατότητές της. Άλλωστε, θα ήταν έκπληξη για ένα παριζιάνικο μοντέλο να μην έχει το τρίπτυχο άνεση-κρατήματα-φινέτσα. Μετρ στις αναρτήσεις, το… είχαν οι άνθρωποι της Peugeot από την αρχή και τα «στοιχήματα» που έπρεπε να κερδίσουν για το λανσάρισμα του 3008 ήταν αυτά του κινητήρα και τις μετάδοσης, αλλά και της τεχνολογίας που ενσωματώνει το μοντέλο.
Downsize me
Στο 3008 της δοκιμής μας, -το οποίο είναι η έκδοση GT Line, άρα είναι πλουσιότερη σε οπτικά/αεροδυναμικά βοηθήματα, αλλά και εξοπλισμό-, η Peugeot έχει ανταποκριθεί πληρέστατα στις απαιτήσεις της εποχής: Αυτές που απαιτούν downsizing, μικρού κυβισμού, αλλά πολύ αποδοτικούς κινητήρες (μεγάλες ιπποδυνάμεις, μικρές καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων). Το συγκεκριμένο μοντέλο, φοράει τον αναβαθμισμένο Puretech 1,2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων, που ανταποκρίνεται στα νέα, σκληρά περιβαλλοντικά πρότυπα Euro6d TEMP που έχει επιβάλλει η ΕΕ.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία με πολύ καλές επιδόσεις -αφού μπορεί άνετα να κινήσει το αμάξωμα σε όλες τις συνθήκες- και χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Όμως, το «θαύμα», το οποίο του επιτρέπει να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του, είναι το καινούριο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 με μετατροπέα ροπής -εξέλιξης της ιαπωνικής Aisin- το οποίο διαθέτει οκτώ σχέσεις και λειτουργία αυτόματου, ή χειροκίνητου μέσω των paddles στο τιμόνι ή του καλαίσθητου joystick.
Το 8άρι κιβώτιο πραγματοποιεί γρήγορες αλλά και ομαλές στο όριο του… ανεπαίσθητου αλλαγές ταχυτήτων, με άμεση απόκριση σε όλο το εύρος περιστροφής του μοτέρ, γεγονός που συμβάλλει στην πιο άνετη κύλιση, με χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και με μειωμένα επίπεδα θορύβου. Έτσι, μπαίνει ένα ακόμα λιθαράκι στον premium χαρακτήρα που, ούτως ή άλλως έχει το 3008, ενώ ο πολιτισμένος χαρακτήρας δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό του SUV της Peugeot:
Στη λειτουργία Sport, το «λιοντάρι» ξυπνάει, με τον οδηγό να έχει διαθέσιμη όλη τη ροπή και τις αλλαγές να γίνονται ταχύτατα. Έτσι, ο χαρακτήρας του Peugeot 3008 είναι ευχάριστος με όποιον τρόπο και αν επιλέξει ο οδηγός να κινείται, είτε σε χαλαρούς ρυθμούς, στην πόλη ή σε ταξίδι, είτε σε πιο γρήγορους στο «κυνήγι» κάποιας ορεινής διαδρομής.
Με την ανάρτηση να είναι εστιασμένη στην άνεση (αυξημένη απορρόφηση των κραδασμών, άριστη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση) το 3008 διατηρεί την ουδέτερη, πολιτισμένη συμπεριφορά του, ακόμα και αν πιεστεί στα όριά του, με το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις σε λογικά πλαίσια και τα φρένα ακούραστο «σύμμαχο» του οδηγού.
Παράλληλα, η αυξημένη απόσταση του οχήματος από το έδαφος (219 χλστ), καθώς και το Advanced Grip Control που έχει η συγκεκριμένη έκδοση, επιτρέπει και αποδράσεις εκτός δρόμου.
Με τους Γάλλους να επιμένουν να λένε «όχι» στην τετρακίνηση -ακόμα και στο Rally Dakar, το οποίο κερδίζουν… παραδοσιακά με τα 2008 και 3008- το ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των κινητήριων, εμπρόσθιων τροχών, προσφέρει 5 διαφορετικά προγράμματα (Normal, Snow, Mud, Sand, Off) για κίνηση σε κάθε έδαφος.
Στο εσωτερικό, διατηρείται η γνωστή premium εικόνα με τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό και την τεχνολογία μέσω του i-Cockpit και της οθόνης αφής που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες, καθώς και την πληθώρα χώρων για 5 επιβάτες και τα πράγματά τους σε διάφορες θήκες και στον χώρο αποσκευών των 520 λίτρων.
Εν κατακλείδι, το Peugeot 3008 με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων και τους 130 ίππους, δεν είναι «απλά» ένα premium SUV από την πλέον ανερχόμενη, ίσως, μάρκα του πλανήτη. Είναι ο ορισμός του πολυχρηστικού οχήματος, η «ενσάρκωση» του λόγου για τον οποίο τα SUV παρουσιάζουν τόσο μεγάλη εμπορική ζήτηση: Γιατί μπορεί να κινηθεί άνετα και γρήγορα σε όλα τα τεραίν, χωρίς θυσίες σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, αλλά και χωρίς τους θηριώδεις κινητήρες που ήταν κάποτε απαραίτητοι για να κινήσουν μεγάλα, premium οχήματα με εκτός δρόμου ικανότητες.
ΤΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ
Ποιος θα πάρει αυτή τη Mustang Boss 302;
Με την έλευση του φοβερού και τρομερού Mach-E, του ηλεκτρικού, εμπνευσμένου από τη Mustang SUV της Ford, οι purists δείχνουν να έχουν… θυμώσει. Και, όπως είναι λογικό, το ενδιαφέρον στρέφεται στις πιο εξεζητημένες, τις πιο αγνές, τις πιο «American muscle» (ή «Ponycars») εκδόσεις. Μια τέτοια, η σπάνια και αγαπημένη Ford Mustang Boss 302 του 1970 με το κλασικό fastback style και το hockey stick striping, βγαίνει σε δημοπρασία αυτές τις ημέρες από την All Collector Cars Auction.
Σε χρώμα Bright Yellow με τις θρυλικές μαύρες λωρίδες του Boss 302, αυτή η κλασική Mustang επιδόσεων, δεν είναι απλά original -έχει βαφτεί μία φορά επιπλέον από το εργοστάσιο, στο ίδιο χρώμα με το οποίο παρήχθη- αλλά είναι και σε εκπληκτική κατάσταση. Φοράει ολοκαίνουρια BF Goodrich Radial T/A ενώ στο χώρο του κινητήρα του «beast» είναι ο 302cui V8 κινητήρας με το τετρατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Έχει επίσης ανάρτηση competition, διαφορικό Traction-Lok, και το optional axle ratio (3.91), καθώς και δισκόφρενα στους 4 τροχούς.
Sprint
» Σε ρυθμούς Black Friday και η ελληνική αγορά αυτοκινήτου με πολλές αντιπροσωπείες να έχουν μπει στο «παιχνίδι» των προσφορών, όπως η Citroen, η Peugeot και η Fiat.
»Την Τετάρτη κάνει πρεμιέρα το πολυαναμενόμενο για την ελληνική αγορά compact SUV Mercedes GLA. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου της Mercedes-Benz.
» Η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot πραγματοποίησε το ετήσιο συνέδριο του Δικτύου Διανομέων της για το 2019 στο Άμστερνταμ.
»Νέα έκδοση κινητήρα για το Volkswagen T-Cross που είναι πλέον διαθέσιμο και με τον 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής.
» Τη στρατηγική συνεργασία του με την εταιρία NRG, μέλος του ενεργειακού ομίλου της Motor Oil, ανακοίνωσε το BMW Group Hellas. Αφορά, φυσικά, τη σειρά i.
»Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης ήταν χορηγός της Japan Week στην Ελλάδα, τιμώντας τις άριστες σχέσεις της οικογένειας με την Ιαπωνία.
»Στο μεταξύ, ήρθε στην Ελλάδα το ανανεωμένο Juke, με τιμές από 17.900 ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ