Πώς ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση
Η λέξη “Takumi”, στα ιαπωνικά χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν επιδέξιο τεχνίτη. Για τον γνώστη της ιαπωνικής κουλτούρας, είναι σαφές το πόσο «βαριά» λέξη είναι αυτή και, μπορεί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι να αποδίδεται αυτή η ονομασία σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Ιδιαίτερα δε, όταν αυτό γίνεται από μια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει «χρυσές» περγαμηνές στους αγώνες αυτοκινήτων και στην εξέλιξη πρωτοποριακών κινητήρων και μοντέλων, όπως ήταν οι Wankel και η σειρά RX.
Ο λόγος φυσικά για τη Mazda, η οποία έχει εισέλθει στη σύγχρονη εποχή –και, προσφάτως, στην ελληνική αγορά- με μια σειρά μοντέλων που δεν ακολουθούν απλά τη σύγχρονη τάση, αλλά ανοίγουν και νέους δρόμους. Κάτι τέτοιο φιλοδοξεί να κάνει και το Mazda2 G90 Takumi, με τον κινητήρα τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με τους 90 ίππους. Και, παρότι η λέξη- κλειδί περιγράφει το επίπεδο εξοπλισμού, στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι τεχνικοί της Mazda έχουν δώσει… μαθήματα δημιουργίας ενός σύγχρονου, όμορφου, άνετου, ασφαλούς και οικονομικού συνάμα supermini.
Kodo και πρακτικό
Το concept που «ενσαρκώνει» το Mazda2 είναι πολύ απλό: Πρόκειται για ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση, χωρίς να είναι κοστοβόρο στη χρήση και τη συντήρηση. Αυτό, είναι εμφανές από την πρώτη ματιά, καθώς είναι διαφορετικό από τον ανταγωνισμό, έχοντας εφαρμόσει τη σχεδιαστική γλώσσα και φιλοσοφία “Kodo” της Mazda. Κάτι που αντικατοπτρίζεται σε συγκεκριμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως η επιθετική μάσκα με τα ανάλογα φωτιστικά σώματα και το τραπεζοειδές νίκελ πλαίσιο γύρω από τις γρίλιες της μάσκας.
Για να υπηρετηθεί αυτή η φιλοσοφία μάλιστα, ο εμπρόσθιος άξονας του μοντέλου μετατοπίστηκε κατά 80 χιλιοστά προς τα εμπρός, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, μετατοπίζοντας παράλληλα τα εμπρόσθια κολωνάκια κατά 80 χιλιοστά προς τα πίσω. Έτσι, το supermini έχει επιθετική εμφάνιση και σχήμα που παραπέμπει σε coupe, έχοντας μήκος μόλις 4,06 μέτρα.
Το πρακτικό του μέγεθος, το κάνει ιδανικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις στην πόλη, ενώ με την δυναμική οδηγική συμπεριφορά και το σύγχρονο εσωτερικό του, γίνεται ιδανικό και εκτός πόλης. Και όλα αυτά, δίχως να γίνουν «θυσίες» στους αποθηκευτικούς χώρους αλλά και αυτούς των επιβατών, καθώς και στην εργονομία.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 280 λίτρων, ενώ υπάρχουν άφθονοι διαθέσιμοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, σε ένα περιβάλλον που διακρίνεται από την υψηλή ποιότητα και την εργονομία του. Με το φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών να βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, στο εσωτερικό, ο οδηγός βλέπει το ευμεγέθες ταχύμετρο στο κέντρο του καντράν, με το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά του, ενώ εύκολα προσβάσιμη είναι και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας.
Στο δρόμο
Την ώρα που στον χώρο των supermini όλοι επιμένουν σε τρικύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μοντέλα, η Mazda «απαντά» με ένα τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Ο βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων του Mazda2, απόδοσης 90 ίππων (στις 6.000 σ.α.λ.), λόγω της τεχνολογίας SKYACTIV συνδυάζει την οδηγική απόλαυση με αίσθημα ελέγχου και, το βασικότερο, οικονομία καυσίμου, κάνοντάς το ιδανικό για το κέντρο της πόλης. Και όχι μόνο: Με μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km το Mazda2 είναι ικανό να κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 9,4 δευτερόλεπτα με τελική 183 χ.α.ω. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με το σύστημα δυναμικού ελέγχου G-Vectoring Control. Το αποτέλεσμα: άμεσης απόκρισης, βελτιωμένη πρόσφυση, πιο σπορ οδηγική δυναμική. Αυτό, περιγράφει την εμπειρία Jinba Ittai που υπόσχεται η Mazda σε όλα τα μοντέλα της και αποτελεί το αίσθημα της άμεσης σχέσης, της «σύνδεσης» του οδηγού με το όχημα.
Η οδηγική απόλαυση ολοκληρώνεται με τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας i-ACTIVSENSE της Mazda. Το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης για την πόλη, ο βοηθός αλλαγής λωρίδας και η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού εξασφαλίζουν ασφάλεια και άνεση (προαιρετικός εξοπλισμός).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ