Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ΗΠΑ Ford ανακοίνωσε σήμερα ότι θα γενικεύσει το σύστημα της οικονομίας καυσίμου που διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα κάθε φορά που το αυτοκίνητο σταματά, όπως στα φανάρια, που επί του παρόντος χρησιμοποιείται στα υβριδικά οχήματα καθώς και σε ορισμένα ευρωπαϊκά μοντέλα.
“Η τεχνολογία Ford Auto Start-Stop είναι γλυκιά, σιωπηλή, ομαλή και δεν απαιτεί καμία αλλαγή στις συνήθειες του οδηγού. Στην πόλη, όταν το όχημα σταματά, η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται, τη στιγμή που το πόδι αφήνει το πεντάλ του φρένου. Όταν ο κινητήρας σβήσει, όλες οι παράλληλες λειτουργίες διατηρούνται κανονικά, “συμπεριλαμβανόμενης της θέρμανσης και της ψύξης”, διευκρινίζει ο κατασκευαστής σε ανακοίνωσή του.
Η Ford λέει ότι η κατανάλωση καυσίμου στην πόλη μπορεί να μειωθεί 4% έως 10%, με αυτή την τεχνολογία.
Το σύστημα βασίζεται σε ένα νέο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που ονομάζεται EcoBoost, και επιτρέπει “εξαιρετικά γρήγορες” επανεκκινήσεις. Το σύστημα αυτό που επί του παρόντος εφαρμόζεται στους τετρακύλινδρους κινητήρες, θα επεκταθεί και στους 6κύλινδρους και τους 8κύλινδρους κινητήρες.
Διάφορα μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη (Mondeo, Ka, Focus και C-Max MPV και Grand C-Max) έχουν ήδη αρχίσει να εξοπλίζονται με το σύστημα αυτό.
Το σύστημα, που έχει εφαρμοστεί σε 170.000 υβριδικά αυτοκίνητα στη Βόρειο Αμερική, θα επεκταθεί στα παραδοσιακά σεντάν, καθώς και στα 4Χ4, από το 2012, και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο.
“Η τεχνολογία Start-Stop της Ford εξοικονομεί καύσιμα και μειώνει τις εκπομπές καυσαερίων, αφού εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών–και είναι καλή για το περιβάλλον”, δήλωσε η Μπίργκιτ Ζόργκενφρέι η οποία εποπτεύει την ομάδα που είναι υπεύθυνη για την τεχνολογία αυτή.