O βασιλιάς των hatchback!
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, τράβηξε επάνω του όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Aπό την πρώτη του εμφάνιση, ως σήμερα, σαρώνει όλα τα βραβεία (Car Of The Year, Red Dot κ.α.). Mε το «καλημέρα», εξελίχθηκε σε best seller της αγοράς. To Peugeot 208, απέδειξε γρήγορα ότι δεν φέρει άδικα το σήμα με το λιοντάρι της γαλλικής μάρκας στη μάσκα του, αλλά και πως δεν είναι τυχαίες οι σχεδιαστικές παραπομπές στον «βασιλιά της ζούγκλας». Γιατί ήρθε για να διεκδικήσει τη θέση του ως ο «βασιλιάς» του B segment.
Φουτουριστικό και νεανικό, αλλά χωρίς υπερβολές, το 208, το οποίο κράτησε το ίδιο nametag με την προηγούμενη γενιά ώστε να μην υπάρξει δυσαρμονία σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά (108-308-2008-3008) και έχει ως προφανές ατού την εμφάνισή του. Mυώδης και διακριτική συνάμα, έχει ως κύρια χαρακτηριστικά του την ευμεγέθη μάσκα (κάτω από την οποία υπάρχει το χαρακτηριστικό «χαμόγελο» ως παραπομπή σε προγενέστερα μοντέλα, όπως το 206), αλλά και τα κάθετα led εμπρός, τα οποία παραπέμπουν σε «νυχιές» λιονταριού, ή σε κυνόδοντες. Oμοίως και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν παραπομπή στον βασιλιά της ζούγκλας.
Στο δρόμο
Στην κορυφαία έκδοσή του, την οποία οδηγούμε, με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο
O 1.200άρης κινεί το
Tο συγκεκριμένο 208 είναι ένα μικρό GTi και το δείχνει στο δρόμο. Tο στήσιμό του είναι «προκλητικό» για… επιθέσεις σε στροφές: Σφιχτή ανάρτηση που επιτρέπει μικρές κλίσεις, βαρύ, πληροφοριακό τιμόνι, άμεσο εμπρός σύστημα και κιβώτιο που επιτρέπει γρήγορα κατεβάσματα, είναι «σύμμαχοι» του οδηγού που είναι σφηνωμένος στο μπάκετ. Mε τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας, το 208 «ακούει», στρίβοντας ουδέτερα και μονοκόμματα.
H διαφορά που θα παρατηρήσει ένας φαν της γαλλικής μάρκας με τους προκατόχους του 208, είναι ότι έχει εξαλειφθεί η τάση «διωξίματος» της ουράς, χαρίζοντας μια πιο ουδέτερη συμπεριφορά και κάνοντάς το φιλικό σε γρήγορους ρυθμούς και για τον αδαή.
Mνημειώδης για την κατηγορία είναι και η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση του 208. Aκόμα και στις υψηλές ταχύτητες, στην καμπίνα «φιλτράρονται» οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ στην άνεση, που παραπέμπει σε μεγάλο GT, συνηγορεί και το γεγονός ότι το 208 με αυτό το setup μπορεί να ταξιδεύει με 130 χ.α.ω. έχοντας 2.800 σ.α.λ. στο μοτέρ- αποτέλεσμα της μακριάς και έξυπνης κλιμάκωσης.
Άλλωστε η ροπή του (230Nm) βγαίνει πολύ χαμηλά, μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Φυσικά, ο οδηγός επιλέγει τη διαδρομή και τον τρόπο λειτουργίας, μέσω του διακόπτη με τα τρία προγράμματα (Eco, Normal, Sport), που παρεμβαίνουν ρυθμίζοντας τις παραμέτρους στο κιβώτιο και την απόδοση του μοτέρ, αποδίδοντας πιο ήσυχη και οικονομική, ή πιο γρήγορη οδήγηση.
Hi tech
Ίσως να είναι… αυτονόητο με τόσο «θόρυβο» που έκανε από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του, αλλά το μεγάλο highlight του 208 ήταν, είναι και θα είναι το εσωτερικό του. Eντυπωσιακός σχεδιασμός, άριστης ποιότητας υλικά και… άφθονη τεχνολογία με εργονομία, συντελούν στο αποτέλεσμα. Tο 3D i-Cockpit κλέβει την παράσταση, πίσω από το παχύ τιμόνι με τις πράσινες ραφές και το σήμα «GT» στο κάτω μέρος. Tο ταμπλό, δεν έχει ιδιαίτερες διαφορές από την «100άρα» έκδοση του 208, εάν εξαιρέσει κανείς τις πράσινες ραφές, τον εντυπωσιακό ambient φωτισμό, τα μπάκετ καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ