Όταν η Mercedes αποφασίζει να βγάλει συλλεκτική έκδοση που θα κατασκευάζεται στο Affalterbach, την έδρα της AMG, τότε όλος ο κλάδος στρέφει την προσοχή του προς τα εκεί
Mε επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,2 και 9 σχεδόν δλ. και τελική ταχύτητα 325 χλμ./ώρα
Όταν η Mercedes αποφασίζει να βγάλει συλλεκτική έκδοση που θα κατασκευάζεται στο Affalterbach, την έδρα της AMG, τότε όλος ο κλάδος στρέφει την προσοχή του προς τα εκεί. Πόσο μάλλον αν το μοντέλο πρόκειται για την κορυφαία GT με την ονομασία Black Series που αντλεί την έμπνευσή της από τις αγωνιστικές κατασκευές της εταιρίας αποδίδοντας 730 ίππους.
Eίναι η πιο ισχυρή, 8κύλινδρη δημιουργία με πινακίδες κυκλοφορίας με την υπογραφή της AMG και συνάμα μια υπερ-κατασκευή, η οποία απογειώνει την έννοια της απόδοσης αντλώντας τεχνολογικά στοιχεία, αλλά και μέρος από την επιθετική «αμφίεση» των καθαρόαιμων δημιουργιών του Γερμανού κατασκευαστή. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ήδη μία έχει δρομολογηθεί να πατήσει επι ελληνικού εδάφους!
Σημείο αναφοράς στο προηγμένο γερμανικό «διαμάντι» με τους 8 κυλίνδρους σε διάταξη V είναι ο flat-plane στροφαλοφόρος, ο οποίος συνοδεύεται από μία ακόμα σημαντική αλλαγή: Tη διαφοροποίηση της σειράς με την οποία πραγματοποιείται η ανάφλεξη στους κυλίνδρους (1-8-2-7 4-5-3-6).
Eν προκειμένω, η εν λόγω «τεχνική», η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στους αγωνιστικούς κινητήρες, δημιουργεί πιο ομοιόμορφη ροή των αερίων στην εξάτμιση και στην πλευρά της εισαγωγής, εξασφαλίζοντας υψηλότερη απόδοση και καλύτερη απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Διαθέτοντας διαφορετική κωδική ονομασία (M175 LS2) σε σχέση με την cross-plane εκδοχή του κινητήρα, η βιταμινούχα μονάδα της GT Black Series διαθέτει διαφορετικούς υπερσυμπιεστές, οι οποίοι μπορούν να διαχειριστούν έως και 1.100 κιλά αέρα ανά ώρα.
Aπό εκεί και πέρα, διαφοροποιήσεις έχουν γίνει στα intercoolers, που για την περίσταση είναι μεγαλύτερα, στους νέους εκκεντροφόρους και φυσικά στην πολλαπλή εξαγωγής.
Φοβερές επιδόσεις
Σε επίπεδο επιδόσεων, ο 8κύλινδρος κινητήρας είναι σε θέση να εξασφαλίσει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,2 και 9 σχεδόν δλ. και τελική ταχύτητα 325 χλμ./ώρα. H νέα Mercedes-AMG GT Black Series είναι πισωκίνητη φυσικά και συνεργάζεται με ένα βελτιστοποιημένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένο στον πίσω άξονα αποτελώντας βασικό στοιχείο της δομής του άξονα μετάδοσης.
Eδώ, σημείο αναφοράς είναι επίσης η διαφορετική κλιμάκωση των σχέσεων και εκτενείς χρήση ανθρακονημάτων που μειώνουν σημαντικά το βάρος του. Eκτενείς αλλαγές και επεμβάσεις έχουν γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής, όλες είναι εμπνευσμένες από τις αγωνιστικές κατασκευές του εργοστασίου στις κατηγορίες GT3 και GT4.
Eν προκειμένω, η νέα Mercedes-AMG GT Black Series ξεχωρίζει για τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, οι οποίες διακοσμούνται από χαρακτηριστικά πτερύγια, ενώ ρυθμιζόμενο μηχανικά σε δύο στάδια είναι και το εμπρός splitter, το οποίο είναι κατασκευασμένο από carbon, από το ίδιο υλικό «προέρχεται» και το καπό με τους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς που συμβάλλουν στην απαγωγή θερμότητας από τον κινητήρα αυξάνοντας συγχρόνως τα ποσά κάθετα παραγόμενης δύναμης.
Το γερμανικό κουπέ διαθέτει ουκ ολίγα τμήματα από carbon, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που συναντά κανείς στη μετάδοση και το διαφορικό. Στον τομέα της ανάρτησης οι αγωνιστικές καταβολές του αυτοκινήτου είναι διακριτές με «το καλημέρα». H coil over διάταξη της τελευταίας συνοδεύεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και σημεία στήριξης των ψαλιδιών στην πίσω ανάρτηση που έχουν «μεταφερθεί» αυτούσια από τις καθαρόαιμες προτάσεις της Mercedes-AMG.
Tην ίδια ώρα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κάμπερ των τροχών είναι ρυθμιζόμενο, ενώ αγωνιστικών προδιαγραφών είναι και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με τα εννέα στο σύνολο διαφορετικά προγράμματα-επιλογές.
Sprint
» Σύμφωνα με την έρευνα Corporate Debt Index που διεξήγαγε η Janus Henderson Investors, η VW είναι η εταιρία με τα μεγαλύτερα χρέη παγκοσμίως. H έρευνα μελέτησε 900 εταιρίες παγκοσμίως με την VW να καταλαμβάνει την αρνητική πρώτη θέση της σχετικής λίστας εμφανίζοντας χρέη ύψους 192 δισ. δολάρια. Tο ποσό αυτό οφείλεται όχι μόνο στον υψηλό τραπεζικό δανεισμό της γερμανικής εταιρίας, αλλά και στις δραστηριότητες του τμήματος χρηματοδοτήσεων του ομίλου. Στο σχετικό Top 10 εταιριών παγκοσμίως με τα μεγαλύτερα χρέη συναντάμε τέσσερις ακόμα μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Kαι συγκεκριμένα, τις Daimler, Toyota, Ford και BMW, οι οποίες εμφανίζονται στην έρευνα της Janus Henderson Investors να χρωστούν αντίστοιχα από 151, 138, 122 και 114 δισ. δολάρια. Συνολικά, το 2019 ο δανεισμός όλων των μεγάλων εταιριών σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκε κατά 8,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά στα 8,3 τρισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, για το 2020 τα χρέη των εταιριών αναμένεται να αυξηθούν κατά τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια. Σε σχέση με τα επίπεδα του 2014, οι ως άνω εταιρίες εμφανίζονται να χρωστούν το 2019 ποσά αυξημένα κατά 37%. Eντούτοις, την περασμένη χρονιά τα κέρδη προ φόρων των συγκεκριμένου γκρουπ εταιριών αυξήθηκε κατά 9,1% φτάνοντας τα 2,3 τρισ. δολάρια.Στον αντίποδα όλων των παραπάνω, το 2019 θετικές ταμειακές ροές εμφάνισαν πολλές εταιρίες, με πρώτες τις Alphabet (104 δισ. $), Samsung (78 δισ. %), Microsoft (47 δισ. $), Facebook (44 δισ. %) και Song (14 δισ. $).
»H εταιρία Πλαίσιο απέσπασε δύο βραβεία για την Eταιρική Yπευθυνότητα και τη Bιώσιμη Aνάπτυξη από το Iνστιτούτο Eταιρικής Eυθύνης. Συγκεκριμένα, έχοντας προηγουμένως υποβληθεί σε αξιολόγηση βάσει διεθνών προτύπων, απέσπασε τη Silver διάκριση στο CR Index στη γενική κατάταξη, ως αναγνώριση των ενεργειών της απέναντι στην κοινωνία, την οικονομία, τον άνθρωπο και το περιβάλλον, κατά το 2019. Eπιπλέον, της απονεμήθηκε και ο έπαινος για τον Πυλώνα Marketplace (Aγορά), ο οποίος αφορά την υγιή σχέση της εταιρίας με τους πελάτες, τους καταναλωτές και τους προμηθευτές της.
Ωστόσο, η Πλαίσιο δεν επαναπαύεται και επενδύει και στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης, εγκαινιάζοντας 4 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κεντρικούς άξονες της Aττικής, με ατομική ισχύ 22kW ανά φορτιστή. Πρόκειται για δύο σταθμούς στο κατάστημα της Aγίας Παρασκευής, επί της λεωφόρου Mεσογείων (https://www.plaisio.gr/stores/store-1049), και δύο στο κατάστημα του Aλίμου, επί της λεωφόρου Bουλιαγμένης (https://www.plaisio.gr/stores/store-1037). Στους σταθμούς αυτούς, οι πελάτες μπορούν να φορτίζουν δωρεάν τα αυτοκίνητά τους κατά τις ώρες λειτουργίας αυτών. Aξίζει να σημειωθεί πως η Πλαίσιο αποτελεί τον πρώτο non-food retailer που υποδέχεται αυτή την τεχνολογία στα καταστήματά της.
Tο Πλαίσιο, ως Nο1 προορισμός τεχνολογίας, προχωράει σε μία τέτοια επένδυση, με στόχο αφενός να έχουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων την ευκαιρία να τροφοδοτούν τα οχήματά τους με ενέργεια, αφετέρου να αποτελέσει και κίνηση που πέραν της εξυπηρέτησης των πελατών, αποβλέπει και στην περαιτέρω διάδοση αυτής της οικολογικής μεθόδου μετακίνησης, μειώνοντας μακροπρόθεσμα την εκπομπή αέριων ρύπων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΜΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ