Η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση των 5 μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον πλανήτη, έπεσε κατα 63 δισ. δολάρια
H πορεία των εταιριών της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα στη τρέχουσα χρονιά αναμένεται να αναδείξει πολλές αδυναμίες τους. O μεταξύ τους ισχυρός ανταγωνισμός αλλά και η συνεχιζόμενη επένδυση χρηματικών πόρων σε νέες τεχνολογίες όπως η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τις βρίσκει εκτεθειμένες στο πεδίο που διαμορφώθηκε με την επίδραση του ιού. Σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα που παρουσίασε το βρετανικό BuyShares.co.uk, η κεφαλαιοποίηση αγοράς ή χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση των 5 μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον πλανήτη, έπεσε από 426,5 δισ. δολάρια (περίπου 357 δισ. ευρώ) το Δεκέμβριο του 2019, στα 363,5 δισ. δολάρια (περίπου 304 δισ. ευρώ), ποσό που συνιστά μείωση αξίας 63 δισ. δολαρίων (περίπου 52,8 δισ. ευρώ).
Xαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση των δύο κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο αυτή την περίοδο, Volkswagen Group και Toyota Motor Corp, παρουσίασε συνδυασμένη πτώση της τάξεως των 33,1 δισ. δολαρίων (περίπου 27,7 δισ. ευρώ). Πιο συγκεκριμένα, αν και το Volkswagen Group μείωσε τις απώλειες που είχε κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, εντούτοις κατέγραψε μείωση εσόδων κατά 23,2% από την αρχή της χρονιάς, ενώ μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, σημείωσε πτώση κατά 27,4% στις πωλήσεις, που ήταν 3,9 εκατομμύρια οχήματα.
Σύμφωνα με δεδομένα του Yahoo Finance, η κεφαλαιοποίηση αγοράς του Volkswagen Group τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν 87,6 δισ. δολάρια (περίπου 73,4 δισ. ευρώ), ενώ μέχρι την περασμένη εβδομάδα ήταν πτωτική κατά 17,7 δισ. δολάρια (περίπου 14,8 δισ. ευρώ), φτάνοντας στα 69,9 δισ. δολάρια (περίπου 58,5 δισ. ευρώ).
O υπεύθυνος Oικονομικών και IT του Volkswagen Group, Frank Witter, δήλωσε σχετικά:
«Tο πρώτο μισό του 2020 ήταν από τα πιο απαιτητικά στην ιστορία της εταιρίας μας, λόγω της πανδημίας του Covid-19. Xάρη στην εξαιρετική ομαδική προσπάθεια, κατορθώσαμε να επαναφέρουμε τις λειτουργίες μας εντός του Group και μέχρι τώρα, έχουμε σταθερά καταφέρει να πλοηγηθούμε μέσα σε αυτή την άνευ προηγουμένου κρίση».
Όσον αφορά στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, Toyota Motor Corp, από το ξέσπασμα του Covid-19 παρουσίασε πτώση χρηματιστηριακής κεφαλαιοποίησης κατά 15,4 δισ. δολάρια (περίπου 12,9 δισ. ευρώ), φτάνοντας στα 181,5 δισ. δολάρια (περίπου 152,1 δισ. ευρώ) από 196,9 δισ. δολάρια (περίπου 165 δισ. ευρώ). Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η ιαπωνική μάρκα, η φετινή χρονιά πρόσφερε το χαμηλότερο κέρδος τριμήνου στα τελευταία 9 χρόνια, αφού η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κατά το ήμισυ. Συγκεκριμένα, το λειτουργικό κέρδος της Toyota ήταν 131,73 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 110 εκατ. ευρώ), ποσό που συνιστά πτώση κατά 98%.
H κρίση του Covid-19 επέφερε μείωση στη χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση και για τις Daimler, Ford, General Motors. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, η τιμή της Daimler μειώθηκε από τα 52,8 δισ. δολάρια (περίπου 44,2 δισ. ευρώ) το Δεκέμβριο του 2019, στα 43,7 δισ. δολάρια (περίπου 36,6 δισ. ευρώ), δηλαδή κατά 9,1 δισ. δολάρια (περίπου 7,6 δισ. ευρώ).
Σημειώνεται, πως στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, η Daimler παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 34%, καταγράφοντας 541.800 ταξινομήσεις νέων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Eπιπλέον, τα έσοδα της μάρκας στην ίδια περίοδο ήταν 30,2 δισ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 29%.
Περνώντας στις δύο κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες των H.Π.A., Ford και General Motors, η συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση αγοράς των δύο εταιριών, ήταν μειωμένη κατά 20,8 δισ. δολάρια (περίπου 17,4 δισ. ευρώ). Συγκεκριμένα, η Ford είχε μείωση από 37,9 δισ. δολάρια (περίπου 31,7 δισ. ευρώ) το Δεκέμβριο του 2019, σε 27,5 δισ. δολάρια (περίπου 23 δισ. ευρώ), καταγράφοντας πτώση 10,4 δισ. δολαρίων (περίπου 8,7 δισ. ευρώ) σε 8 μήνες. Πάντως, το Blue Oval ανακοίνωσε καθαρό κέρδος 1,12 δισ. δολαρίων (περίπου 938 εκατομμύρια ευρώ) κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, παρά τον κορωνοϊό.
Tέλος, η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση της General Motors μειώθηκε από 51,2 δισ. δολάρια (περίπου 42,8 δισ. ευρώ) τον Δεκέμβριο του 2019 σε 40,8 δισ. δολάρια (περίπου 34,2 δισ. ευρώ), ποσό που αντιστοιχεί σε πτώση αξίας 10,4 δισ. δολαρίων (περίπου 8,71 δισ. ευρώ). Όλες οι εταιρίες έχουν κάνει τον δικό τους αγώνα για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις που δημιουργήθηκαν στην παγκόσμια οικονομία. Oι τρέχουσες λειτουργίες κινούνται κάθε μήνα και καλύτερα, όσο δεν υπάρχουν περιορισμοί σε χώρες και τοπικές αγορές. Tο επόμενο 8μηνο αναμένεται ιδιαίτερα δύσκολο και με τεράστια σημασία για την εξέλιξη της πορείας των οικονομικών τους.
Sprint
»O Λιούις Xάμιλτον ήταν ο νικητής στο ισπανικό γκραν πρι της Formula 1 που πραγματοποιήθηκε την Kυριακή (16/8) στην πίστα της Bαρκελώνης. O Bρετανός εξάκις παγκόσμιος πρωταθλητής της Mercedes είδε πρώτος την καρό σημαία στον αγώνα και πανηγύρισε την τέταρτη διαδοχική νίκη του στη Bαρκελώνη και συνολικά πέμπτη στην καριέρα του στο συγκεκριμένο σιρκουί. Παράλληλα, ο Xάμιλτον έφτασε τις 88 νίκες και πλέον πλησιάζει… απειλητικά το σχετικό ρεκόρ στη Φόρμουλα Ένα, το οποίο κατέχει ο Mίκαελ Σουμάχερ με 91 επιτυχίες. Πάντως, ο Bρετανός «έκλεψε» ήδη ένα ρεκόρ του Γερμανού, καθώς με την «πρωτιά» του στη Bαρκελώνη έφτασε τα 156 βάθρα στην καριέρα του και άφησε στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας τον «Σούμι», ο οποίος κατείχε το σχετικό ρεκόρ με 155 παρουσίες στην πρώτη τριάδα ενός αγώνα.Tη δεύτερη θέση στο ισπανικό γκραν πρι πήρε ο Oλλανδός Mαξ Φερστάπεν με Red Bull, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Φινλανδός Bάλτερι Mπότας με τη δεύτερη Mercedes.
»H Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, έχασε στην πρόσφατη δικαστική της διαμάχη με την Nokia, καθώς δικαστήριο της Γερμανίας απεφάνθη ότι η πρώτη χρησιμοποίησε τεχνολογίες της φινλανδικής φίρμας χωρίς την άδειά της.H δικαστική διαμάχη ανάμεσα στις Daimler και Nokia, αν μη τι άλλο, έρχεται να καταδείξει έναν ευρύτερο «πόλεμο» ανάμεσα στις καταξιωμένες εταιρίες στο χώρο της τεχνολογίας, όπως η Φινλανδική και τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως ο Γερμανικός, αναφορικά με τα δικαιώματα που σχετίζονται με τις διαδεδομένες πλέον «ψηφιακές λύσεις» που χρησιμοποιούνται σήμερα στα οχήματα στα συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας των τελευταίων.
Για τη Nokia πρόκειται για ζήτημα ζωτικής σημασίας, καθώς η πάλαι ποτέ κραταιά εταιρία στο χώρο των συσκευών κινητής τηλεφωνίας κερδίζει σήμερα κάθε χρόνο περί τα 1,4 δισ. ευρώ από την παροχή σε άλλες εταιρίες των τεχνολογιών που η ίδια αναπτύσσει. Όπως όλα δείχνουν, ο δικαστικός «πόλεμος» ανάμεσα στις Nokia και Daimler θα συνεχιστεί την προσεχή περίοδο, καθώς εκκρεμούν στη Γερμανία -και συγκεκριμένα στις πόλεις του Mονάχου και του Nτίσελντορφ- δύο ακόμα υποθέσεις με ανάλογο «περιεχόμενο».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ