Στο δρόμο, η GLA είναι αυτό που… περίμενε κανείς από μια Mercedes-Benz
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του crossover που… εξηγούν γιατί έγινε best seller με την εμφάνισή της
Κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους εδώ και επτά χρόνια. Έχει δεχτεί ήδη μια αισθητική ανανέωση. Έχει, ουσιαστικά, δημιουργήσει μια νέα κατηγορία και έχει ισχυρό ανταγωνισμό. Ο λόγος για την Mercedes-Benz GLA.
Η GLA 180 που οδηγούμε σήμερα, θα μπορούσε να είναι «απλά» το entry level car στην κατηγορία των premium SUV, ή στη… Mercedes-Benz, με δεδομένο το prestige που έχει το αστέρι της Στουτγκάρδης. Είναι, ωστόσο, ένα ολοκληρωμένο crossover, με χαρακτήρα Benz, που τα κάνει όλα και συμφέρει, αποδεικνύοντας ότι δεν έγινε τυχαία εμπορικό χιτ. Βασισμένη στην A-Class, έχει όλα τα προσόντα που κάνουν θελκτικό ένα hatchback, αλλά με το αυξημένο ύψος από το έδαφος, διαθέτει επίσης τις αυξημένες δυνατότητες κίνησης και την άνεση και τα χαρίσματα ενός crossover.
Έχοντας πλέον ισχυρό ανταγωνισμό -όπως τη BMW X1 και το Audi Q3- η GLA, μετά το ελαφρύ lifting -σε φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες και τροχούς- του 2017, μοιάζει να είναι ακόμα το ίδιο επίκαιρη και φρέσκια όσο την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε. Σε αυτό, σίγουρα παίζει ρόλο η δυναμική σχεδιαστική γραμμή που έχει υιοθετηθεί, με χαμηλό ύψος, με μύες και νεύρα σε καπό και πλαϊνά, αλλά και μικρές σε μέγεθος γυάλινες επιφάνειες παραπέμποντας σε κουπέ από τη μία και τονίζοντας τον crossover, σπορτίφ και premium χαρακτήρα της ταυτόχρονα.
Η σχεδίασή της δεν έχει να κάνει μόνο με το αισθητικό του πράγματος, αλλά και με το πρακτικό, καθώς ο ιδιαίτερα χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής της GLA (Cd: 0.26) της χαρίζει περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και μεγαλύτερη ευκολία στην επίτευξη στόχων οικονομίας καυσίμου. Παράλληλα, διαθέτει την κατάλληλη απόσταση από το έδαφος, κοντούς προβόλους και μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, ώστε να μπορεί να κινηθεί με σχετική άνεση στο χωματόδρομο, χωρίς ενοχλητικά κοπανήματα για τους επιβάτες της.
Στο δρόμο, η GLA είναι αυτό που… περίμενε κανείς από μια Mercedes-Benz, καθώς έχει υποδειγματική ηχομόνωση, κορυφαία ποιότητα κύλισης και άριστα επίπεδα άνεσης. Το πλαίσιο είναι αρκετά άκαμπτο, ενώ η ανάρτηση έχει γόνατα Mc Pherson στον εμπρός άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.Οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στην ανάρτηση, η οποία μπορεί να έχει μεγάλη διαδρομή, όμως έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, δίνοντας στο μοντέλο τη δυνατότητα να στρίψει γρήγορα και με ασφάλεια στις στροφές, αλλά και να μην εμφανίζονται φαινόμενα πλεύσης στις υψηλές ταχύτητες. Εάν ο οδηγός είναι έμπειρος, μπορεί να διώξει την ουρά με άφημα του γκαζιού στο εσωτερικό της στροφής, εκμεταλλευόμενος το γρήγορο (2,4 στροφών) τιμόνι και… την ασφάλεια που παρέχουν τα πολύ δυνατά φρένα.
Σε ό,τι αφορά το μοτέρ της βασικής έκδοσης βενζίνης, πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο 1.600άρη απόδοσης 122 ίππων και 20,5 kgm ροπής.
Οι αριθμοί από μόνοι τους δεν λένε τίποτα, αλλά η ευκολία και η ευχαρίστηση που παρέχει το συγκεκριμένο σύνολο, μπορεί να εξηγήσει η πολύ καλή κλιμάκωση του αυτόματου, 7 σχέσεων κιβωτίου ταχυτήτων και κυρίως το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 1.250 σ.α.λ! Με τα πρώτα 100 χ.α.ω. να έρχονται σε μόλις 9 δευτερόλεπτα και την κατανάλωση να κινείται κάτω από τα 8 λίτρα σε πιεσμένους ρυθμούς, είναι σαφές πως ακόμα και στη «βασική» έκδοση, ο αγοραστής της GLA δεν αισθάνεται να κάνει υποχώρηση πουθενά!
Το εσωτερικό
Όλα τα παραπάνω, ο οδηγός και οι επιβάτες τα ζουν στο -αναμενόμενο για Benz- premium εσωτερικό της GLA. O σχεδιασμός είναι μοντέρνος, με τον εντυπωσιακό ρετρομοντέρνο πίνακα οργάνων πίσω από το τριάκτινο τιμόνι -με τον ωραία σχεδίαση και υφή- τις σκουρόχρωμες ταπετσαρίες και τον διάκοσμο, αλλά και τις λεπτομέρειες αλουμινίου που «σπάνε» το σκούρο χρώμα και δίνουν πιο σπορ, πιο νεανική νότα.
Η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών της GLA παραμένει τοποθετημένη στη μέση θυμίζοντας τάμπλετ, όπως και παραμένει, στην κεντρική κονσόλα, στο ύψος του armrest και πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης με τον οποίο ελέγχει κανείς το σύστημα infotainment. Χώροι για μικροπράγματα υπάρχουν παντού, ενώ το να μιλήσει κανείς για ποιότητα υλικών, συναρμογής και εργονομία σε μια Mercedes-Benz, είναι μάλλον περιττό. Ίσως αυτό το τελευταίο, άλλωστε, είναι και ο λόγος που η αγορά αγάπησε «με την πρώτη ματιά» (και) αυτή τη Mercedes.
ΤΟ PROJECT ΤΩΝ FORD, BEDROCK, BOSCH
Αυτοκίνητα που ψάχνουν… θέση και παρκάρουν μόνα τους;
Πολλοί άνθρωποι απολαμβάνουν την οδήγηση, μάλλον κανείς όμως τη διαδικασία στάθμευσης. Γιατί λοιπόν να μην εκτελεί το όχημα τους απαραίτητους ελιγμούς παρκαρίσματος αυτόνομα; Η Ford Motor Company, η Bedrock και η Bosch ξεκινούν ένα ερευνητικό project με διασυνδεδεμένα οχήματα δοκιμών της Ford που μπορούν να κινούνται μόνα τους και να παρκάρουν χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη στο Assembly Garage της Bedrock στο Ντιτρόιτ (ΗΠΑ), με τη συνεισφορά έξυπνων υποδομών της Bosch. Με το όχημα να παρκάρει μόνο του σε ένα κλειστό γκαράζ, πρόκειται για την πρώτη λύση αυτόνομης στάθμευσης οχημάτων μέσω αλληλεπίδρασης με την υποδομή που προέρχεται από την Αμερική.
Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί στη συνοικία Corktown – εκεί όπου βρίσκεται σήμερα το νέο κέντρο καινοτόμων ιδεών της Ford στον τομέα της κινητικότητας, κοντά στον Κεντρικό Σταθμό του Michigan.
Εκτός από την αυτόνομη στάθμευση, ένα όχημα μπορεί επίσης να κινείται μόνο του σε διάφορους χώρους μέσα στο γκαράζ ώστε να απολαμβάνει ειδικές υπηρεσίες, όπως φόρτιση της μπαταρίας του ή πλύσιμο. Κατά τη διάρκεια του ερευνητικού project, η Ford, η Bedrock και η Bosch θα παρουσιάσουν τις διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ένα όχημα και τον τρόπο που μπορεί να κινείται από το ένα σημείο εξυπηρέτησης στο άλλο καταλήγοντας στη θέση στάθμευσης, πριν ο χρήστης το καλέσει να επιστρέψει για να φύγουν από το γκαράζ.
Sprint
»Τη νέα γενιά της ναυαρχίδας της, αλλά και του πιο ευπώλητου πολυτελούς sedan παγκοσμίως, της S-Class, παρουσίασε η Mercedes-Benz. Οι επικεφαλής της εταιρίας μιλούν για επιβεβαίωση της φιλοδοξίας τους «να παράγουμε το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο».
»Νέα διαδικασία παραγωγής ανταλλακτικών από CFRP (πλαστικά ενισχυμένα με ανθρακόνημα) ανακάλυψε η Nissan. Θα της επιτρέψει μαζική παραγωγή τέτοιου υλικού.
»Τη μερίδα του λέοντος στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 25,1% πήρε το… λιοντάρι της Peugeot, στο διάστημα Ιανουαρίου- Αυγούστου 2020.
»Σε έναν από τους… τόπους του εγκλήματος, το Goodwood SpeedWeek«, επιστρέφει η Volkswagen Motorsport με το ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιο ID.R, το οποίο έχει σαρώσει όλα τα ρεκόρ.
»«School n Cool» είναι η νέα εταιρική καμπάνια της Citroen στην Ελλάδα παρέχοντας προνομιακές τιμές και συνολικό όφελος πολλαπλάσιο του ετήσιου κόστους αγοράς σχολικών ειδών για τα μοντέλα της.
»Κορυφαίες διακρίσεις πήρε, για μια ακόμα φορά, η Hyundai και η Genesis στα βραβεία Red Dot Awards.
»«Πρωταθλητής» των πωλήσεων τον Αύγουστο αποδείχθηκε το νεοεισερχόμενο στην αγορά Renault Clio, που βρίσκεται στην πέμπτη γενιά του.
»Ποιος είπε ότι δεν πουλάνε τα υπερπολυτελή; Η Bentley Flying Spur ξεπέρασε το όριο των 40.000 αυτοκινήτων και… έχει ακόμα.
»Στο τέλος του έτους ανανεώνει η Audi το Q2.
»Το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, το ENYAQ iV, αποκάλυψε η Skoda.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ