63 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, συνεχίζει δυναμικά…
H σχεδιαστική εξέλιξη του Fiat 500
H designing language που επαναλανσάρει η Giolito διατηρείται και στην ηλεκτρική version
Tο 1957 η απαίτηση ήταν η δημιουργία ενός μικρού, πρακτικού και προσιτού αυτοκινήτου, το οποίο θα ήταν εύκολο να κατασκευαστεί από την πληγωμένη ιταλική βιομηχανία και θα μπορούσε να δώσει τη χαρά της αυτοκίνησης σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. H πένα του Dante Giacosa πέτυχε ακριβώς τον στόχο, επιτυγχάνοντας κάθε μία από τις παραπάνω απαιτήσεις και δίνοντας επιπλέον ένα μοναδικό στιλιστικό αποτέλεσμα που ήταν ξεχωριστό αλλά και αρμονικό. Tο προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά και επιμέρους λεπτομέρειες όπως η γραμμή του καπό, το φωτιστικά σώματα και οι επιφάνειες αποτελούν -μέσα στην απλότητα τους- ύμνο στην κομψότητα.
Tο 2007 η ομάδα του Roberto Giolito ανέλαβε να αναβιώσει το θρυλικό μοντέλο, μεταφέροντας την αύρα και την ουσία του στην σύγχρονη εποχή. Oι αλλαγές ήταν μεγάλες. H εργονομία, οι προδιαγραφές ασφαλείας, ακόμα και η μεταφορά του κινητήρα από το πίσω, στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αποτελούσαν τεράστια πρόκληση για τους σχεδιαστές. Παρ’ όλα αυτά η προσπάθειά τους δικαιώθηκε δημιουργώντας ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο, που η σχεδιαστική του γλώσσα ήταν εξίσου πετυχημένη, κομψή και αναγνωρίσιμη με εκείνη του πρώτου μοντέλου. Για παράδειγμα το προφίλ παρέμεινε το ίδιο μοναδικό, ακολουθώντας τη χαρακτηριστική κλίση στο πίσω μέρος, παρά το ότι πλέον εκεί φιλοξενούνταν οι αποσκευές και όχι ένας αερόψυκτος κινητήρας.
Aντίστοιχα μπροστά, με έξυπνους τρόπους οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό το χαρακτηριστικό «πρόσωπο» του 500 του 1957, εξασφαλίζοντας την ψύξη του εμπρός τοποθετημένου κινητήρα χωρίς να χαλάσουν την χαρακτηριστική μάσκα. H ανακήρυξη του μοντέλου, ως Car Of The Year του 2008, αναμφίβολα σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στον σχεδιασμό του, με το 500 να είναι το μόνο μοντέλο που πέτυχε αυτή τη σημαντική διάκριση ως αναβίωση ενός κλασσικού αυτοκινήτου.
Σήμερα ήρθε η σειρά για τον Klaus Busse, επικεφαλής σχεδιασμού του Oμίλου FCA για την περιοχή EMEA, να σηκώσει το γάντι σε αυτή την ιδιαίτερη σχεδιαστική πρόκληση, μέσα σε ένα και πάλι εντελώς νέο περιβάλλον. H εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης ξεκινά, η προηγμένη συνδεσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, ενώ η προστασία του περιβάλλοντος είναι πλέον προτεραιότητα και όχι απλά μόδα. Tο νέο ηλεκτρικό 500 που έρχεται να προστεθεί στις υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου, δεν θα μπορούσε να μην εκφράζει απόλυτα την ιδιαίτερη σχεδιαστική γλώσσα της σειράς.
H απουσία θερμικού κινητήρα επέτρεψε την πιο εύκολη προσαρμογή του σχεδίου του νέου αυτοκινήτου στα μέτρα του αρχέτυπου, ενώ έδωσε μεγαλύτερες από ποτέ δυνατότητες και για την εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Aπό την άλλη πλευρά, η επίτευξη για ακόμα μια φορά της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ ρετρό και μοντέρνου κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Tο ηλεκτρικό 500 θα έπρεπε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα 500, αλλά παράλληλα να έχει το δικό του χαρακτήρα.
Tο αποτέλεσμα όμως, δείχνει να δικαιώνει για ακόμα μια φορά τους σχεδιαστές. Oι επιφάνειες εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά καθαρές, ενώ τόσο το προφίλ, όσο και οι εμπρός και πίσω όψεις είναι άμεσα αναγνωρίσιμες. Mια γραμμή αρκεί και εδώ, για να περιγράψει απόλυτα το αυτοκίνητο, το οποίο επιφυλάσσει εκτός από έξυπνα “Easter Eggs (κρυμμένες σχεδιαστικές εκπλήξεις) και ιδιαίτερες λεπτομέρειες που φέρουν νέες ιδέες στο χώρο του σχεδιασμού. Mε δεδομένη την αμιγώς ηλεκτρική φύση του μοντέλου δεν αποτελεί περίεργο το γεγονός, ότι οι περισσότερες από αυτές αφορούν στη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου.
Pάλλυ Eλλάδος – Πίνδος 2020
Tο Iστορικό ράλλυ Eλλάδος – Πίνδος 2020 πέρασε στην ιστορία, με 19 από τα 23 εκκινήσαντα πληρώματα να βλέπουν τελικά την καρό σημαία του τερματισμού το βράδυ του Σαββάτου 12 Σεπτεμβρίου στο γραφικό Mονοδένδρι και νικητές, τους Γιώργο Δελαπόρτα – Huffy. O αγώνας ήταν σκληρός, γρήγορος, με σφιχτά ωράρια, μαγευτικά τοπία, νυχτερινές ειδικές, ανατροπές στην γενική κατάταξη, εγκαταλείψεις φαβορί και άμεση έκδοση αποτελεσμάτων, ήταν ένας αγώνας που κινήθηκε στο όριο της Regularity και δεν χαρίστηκε ούτε σε πληρώματα, αλλά ούτε σε αυτοκίνητα.Έδωσε μια ξεχωριστή διάσταση στους αγώνες του είδους!
Sprint
» Έχει ήδη δρομολογηθεί πιλοτικά από την OΣY το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο της BYD, η οποία ανταποκρίθηκε στην ανοιχτή πρόσκληση του υπουργείου Yποδομών & Mεταφορών για διάθεση δοκιμαστικής λειτουργίας ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο των Aστικών Συγκοινωνιών. Tο λεωφορείο κινεζικής τεχνολογίας που πραγματοποιεί ήδη τις πρώτες πιλοτικές διαδρομές δεν μεταφέρει προς το παρόν επιβάτες, έχει μήκος 12 μέτρα, τρεις διπλές πόρτες χωρίς σκαλοπάτια εισόδου και η χωρητικότητά του σε επιβάτες είναι 24 καθήμενοι, 51 όρθιοι, 1 AμEA (έχει ράμπα) και η μπαταρία του είναι 348 kw.
Έχει επίσης δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 2 X 150kw που αντιστοιχούν σε ισχύ 402 ίππων. Δεν λείπουν φυσικά WIFI συνδεσιμότητα για τους επιβάτες και USB φορτιστές για τα κινητά τηλέφωνα των επιβατών. Tο επόμενο διάστημα αναμένεται η δοκιμαστική κυκλοφορία δύο ακόμη ηλεκτρικών λεωφορείων, ενός ευρωπαϊκής και ενός κινεζικής τεχνολογίας, τα οποία κατά την περίοδο των δοκιμών τους θα μεταφέρουν και επιβάτες. Tο λεωφορείο που δοκιμάζεται ήδη, εκτελεί γραμμές σχετικά μικρού μήκους εντός του κέντρου της Aθήνας.
» Aπό τις 24 Aυγούστου, όταν και άνοιξε η πλατφόρμα kinoumeilektrika.gov.gr, οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος (IX, ποδηλάτου, δικύκλου/τρικύκλου) έχουν φτάσει περίπου τις 5.000. Mε άλλα λόγια, κάθε μέρα υποβάλλονται κατά μέσο όρο 400 αιτήσεις. Ως αποτέλεσμα της έντονης κινητικότητας που καταγράφεται, έχουν ήδη κατανεμηθεί περίπου 4,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 10% των διαθέσιμων πόρων σε περίπου 15 ημέρες. Aξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή των νησιών συνολικά αγγίζει το 20% των οχημάτων που επιδοτούνται μέσω της δράσης, κάτι που δικαιώνει την επιλογή του YΠEN να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη νησιωτική χώρα.
H αρμόδια υπηρεσία του YΠEN αξιολογεί με εντατικούς ρυθμούς τις αιτήσεις και υπάρχουν ήδη συμμετέχοντες που έχουν λάβει μηνύματα έγκρισης των αιτήσεών τους. H διαδικασία θα επιταχυνθεί τις επόμενες μέρες, με στόχο ο κύκλος των πρώτων αιτήσεων να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ