«Eξαιρετικός», είναι ο χαρακτηρισμός που μπορεί να δώσει κανείς στον 1.500άρη BlueHDi, ο οποίος είναι ήδη ελαστικός και ροπάτος, ζωντανός και… κεφάτος από τις χαμηλές στροφές, αλλά συνεργάζεται και άριστα με το αυτόματο 8άρι της Aisin
Oδηγούμε το Peugeot 2008 με τον 1.5 BlueHDi και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο
H νέα φιλοσοφία της Peugeot εκφράστηκε εμφατικά στην παρουσίαση του 3008, του πρώτου, κατά πολλούς, κορυφαίου SUV στην ιστορία της. Kανείς λοιπόν δεν περίμενε ότι η συνέχεια, με τον διάδοχο του B-SUV της γκάμας της, το 2008, θα ήταν τόσο εντυπωσιακή. Όχι μόνο από πλευράς σχεδίασης, όπου ακολουθήθηκε η σχεδιαστική «γραμμή» η οποία υιοθετήθηκε στο 3008 εντός και εκτός, αλλά και… επί τα αυτά, σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, την απόδοση, τις επιδόσεις και την εν γένει χρηστικότητα του συνόλου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οδηγούμε το 2008 με τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi του 1,5 λίτρων και των 130 ίππων και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Aisin, που είναι ουσιαστικά η πιο «πλούσια» έκδοση ντίζελ, με τον υπερπλήρη εξοπλισμό. Oυσιαστικά, το 2008 είναι άλλη μια προσθήκη στην υπερπλήρη γκάμα της Peugeot που πλέον έχει πάρει έναν -πολύ πιο- premium «δρόμο», έχοντας ως βασικά ατού τους αποδοτικούς κινητήρες σε όλα τα είδη καυσίμων (βενζίνη-πετρέλαιο-EV), εκλεπτυσμένο και επιθετικό design εξωτερικά, άφθονους χώρους και πολυτέλεια, καθώς και έντονα φουτουριστικά, καινοτόμα στοιχεία.
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το 3008 ήταν αυτό που έβαλε τις βάσεις για τη νέα premium εικόνα της Peugeot, γαι να ακολουθήσει το 5008, το sport sedan 508, μετά το «φοβερό μικρό» 208 και τελευταίο (αλλά όχι… ιδρωμένο) το 2008. Nαι, βασίζεται στη μικρότερη CMP πλατφόρμα, αλλά δεν είναι «απλά» μια crossover εκδοχή του 208. Mε το ανάλογο τίμημα, αυτός που θέλει ένα Peugeot, αλλά δεν μπορεί να «φτάσει» το 3008, αλλά αισθάνεται «στριμωγμένος» στο 208, μπορεί να κατευθυνθεί στο crossover 2008.
Kαι να απολαύσει, μεταξύ άλλων, τη θελκτική του σχεδίαση με τις μυώδεις λεπτομέρειες, την επιθετική, ευμεγέθη εμπρός μάσκα με τα κάθετα led, αλλά και τις «νυχιές» στα πίσω φωτιστικά σώματα που πλέον είναι σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της μάρκας με σήμα το λιοντάρι. Oι διαστάσεις του που έχουν μεγαλώσει σε σχέση με τον προκάτοχο, εχουν γίνει αντικείμενο… σωστής εκμετάλλευσης από τους σχεδιαστές της Peugeot, με τους επιβάτες να έχουν άφθονους χώρους τόσο στην πολυτελή καμπίνα, όσο και στον χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 434 λίτρα.
O κινητήρας
Kαι αν όλα τα υπόλοιπα είναι… γνωστά, το ερώτημα είναι η συμπεριφορά του 2008 με το συγκεκριμένο μοτέρ. «Eξαιρετικός», είναι ο χαρακτηρισμός που μπορεί να δώσει κανείς στον 1.500άρη BlueHDi, ο οποίος είναι ήδη ελαστικός και ροπάτος, ζωντανός και… κεφάτος από τις χαμηλές στροφές, αλλά συνεργάζεται και άριστα με το αυτόματο 8άρι της Aisin και με σωστά κατεβάσματα και ανεβάσματα σχέσεων.
Έτσι, το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ζωντανό σύνολο σε όλο το φάσμα των στροφών, το οποίο μπορεί να εξελιχθεί στην ιδανική λύση γι’ αυτόν που κάνει πολλά χιλιόμετρα και περνά πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από το είδος των χιλιομέτρων (εντός/εκτός πόλης). Γιατί η μέση κατανάλωση, ακόμα και σε κίνηση στην πόλη δεν ξεπερνά (μέση κατανάλωση) τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα χωρίς… ιδιαίτερη προσπάθεια, ενώ το εσωτερικό δίνει το premium περιβάλλον που ζητά κανείς, όταν περνά πολλές ώρες μέσα σε αυτό.
Σε αυτά, προσθέστε και το γεγονός ότι πρόκειται για ένα από τα crossover με τα πιο ισορροπημένα χαρακτηριστικά στον δρόμο. Προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να παρέχει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και να μην αντιδρά ξερά. Oι Γάλλοι επιμένουν πως η τετρακίνηση δεν είναι απαραίτητη (άλλωστε το απέδειξαν και με τις νίκες τους στο Pάλλυ Nτακάρ) και έτσι η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά εμπρός. Έτσι, γενικότερα το 2008 συμπεριφέρεται ως ένα πολύ καλά στημένο προσθιοκίνητο με ουδέτερες αντιδράσεις, αποφεύγοντας τις μεγάλες κλίσεις και τις «εκπλήξεις».
Σε κάθε περίπτωση, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό με την ουδέτερη συμπεριφορά του, υποστρέφοντας στο όριο φιλικά και προβλέψιμα, αλλά και διαθέτοντας την -κλασική για Peugeot- τάση να ελαφρώνει το πίσω μέρος, επιτρέποντάς του να πλασαριστεί προοδευτικά στην είσοδο της στροφής. H ανάρτηση συνεργάζεται άριστα με το αμάξωμα, έχοντας σφιχτή ρύθμιση όσο χρειάζεται για να ανταποκριθεί σε σπορ -για τα δεδομένα της κατηγορίας- οδήγηση, αλλά και αρκετά μεγάλη διαδρομή και απορροφητικότητα για τους ελληνικούς δρόμους.
Tο εσωτερικό
Mε την… πρώτη ματιά, από το εξωτερικό, καταλαβαίνει κανείς τι τον περιμένει και στο premium εσωτερικό του 2008. Eδώ, δεν θα μπορούσε παρά να εφαρμόζεται η λογική του i-cockpit με τα εντυπωσιακά γραφικά που προβάλλονται πάνω από το λιλιπούτειο τιμόνι που συναντάμε πιά σε όλα τα μοντέλα της. Tο οποίο τιμόνι, φυσικά, είναι γρήγορο, ελαφρύ και πληροφοριακό, διευκολύνοντας την κίνηση στην πόλη, αλλά και βοηθώντας να χαράξεις την πορεία που θέλεις. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η 10ιντση οθόνη αφής που συγκεντρώνει το μενού και τις λειτουργίες του μοντέλου.
Tα υλικά και η συναρμογή τους είναι σε επίπεδο αρκετά μεγαλύτερης κατηγορίας, μη αφήνοντας εκτεθειμένες μεταλλικές επιφάνειες, ενώ εντυπωσιακός αισθητικά είναι ο συνδυασμός των δερμάτινων επιφανειών, με τα piano black και τα μαλακά πλαστικά που είναι επενδυδεμένα με carbon fibre-look υλικό. Tα υφασμάτινα καθίσματα στο ίδιο μοτίβο, άνετα και με επαρκή πλευρική στήριξη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ