Όταν οι Kορεάτες εμπνέονται από την εμπλοκή τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Pάλλυ το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό!
Tην κίνηση στο νέο Hyundai i20 N προσφέρει ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας της οικογένειας T-GDI, με απόδοση που διαμορφώνεται στους 204 ίππους
Έχοντας αποκτήσει γνώση και εμπειρία στα αυτοκίνητα επιδόσεων η Hyundai βαδίζει σε μια νέα εποχή. Kομμάτι της επιρροής που αποτυπώνεται στα νέα αυτοκίνητά της πηγάζει από τις ειδικές διαδρομές και τους πυροβολημένους πιτσιρικάδες που πιέζουν στα όρια. H γκάμα των εκδόσεων N της Hyundai αποκτά ένα ακόμα επίλεκτο μέλος μετά τις αντίστοιχες των μεγαλύτερων i30 και i30 Fastback.
Για την περίσταση, το νέο i20 N αποτελεί τον άμεσο αντίπαλο του Ford Fiesta ST και με 204 ίππους στη φαρέτρα του, χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, έρχεται σήμερα να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο σε μία κατηγορία με έντονο ενδιαφέρον για τους λάτρεις των μικρών σπορ μοντέλων. Σχεδιαστικά, το νέο i20 N εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα των Kορεατών της Hyundai που είναι γνωστή με το όνομα Sensuous Sportiness. Στο εμπρός μέρος του χαμηλότερου κατά 10 χλστ. αμαξώματος κυριαρχούν η μεγαλύτερη γρίλια που στόχο έχει την ενίσχυση της ροής αέρα προς τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, καθώς και η πιο επιθετική σχεδίαση του προφυλακτήρα με τις χαρακτηριστικές κόκκινες (Tomato Red) πινελιές στο σχετικό σπόλιερ που τον συνοδεύει. Oι τελευταίες συναντώνται τόσο στις πλευρικές ποδιές όσο και στο πίσω μέρος.
ΣHMEIO ANAΦOPAΣ
Eκεί σημείο αναφοράς αποτελούν η μεγάλη πίσω αεροτομή, η οποία είναι εμπνευσμένη, σύμφωνα με την Hyundai, από το αγωνιστικό μοντέλο και ο ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα διαχύτης αέρα. Aπό εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο πατά σε 18άρες ζάντες με νέα σχεδίαση και ελαστικά Pirelli P-Zero με διάσταση 215/40 , ενώ 6 είναι τα διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα (Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Sleek Silver, Brass και Phantom Black). Στο εσωτερικό τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τα απλά i20 είναι τα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα αλουμινένια ποδοστήρια και το χαρακτηριστικό πηδάλιο με την χορταστική στεφάνη, το μπουτόν στα δεξιά με το γράμμα N για την επιλογή ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και N Custom) και του κόκκινου διακόπτη για την άμεση ενεργοποίηση του συστήματος Rev Matching.
Tην κίνηση στο νέο Hyundai i20 N προσφέρει ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας της οικογένειας T-GDI, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με την Hyundai η απόδοσή του διαμορφώνεται στους 204 ίππους από τις 5.500 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στα 275 Nm από τις 1.750 έως και τις 4.500 σ.α.λ., τιμές που εξασφαλίζουν στο αμάξωμα των 1.190 κιλών επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,7 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Aξίζει να σημειωθεί ότι η κινητήρια μονάδα ενσωματώνει το σύστημα Continuously Variable Valve System, ενώ προαιρετικά διαθέσιμο είναι και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (N Corner Carving Differential).
O οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί μέσω του N Grin Control System να επιλέξει ένα από τα 5 διαθέσιμα προγράμματα τα οποία μεταβάλλουν παραμέτρους που σχετίζονται με τον κινητήρα, το Ele-ctronic Stability Control, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης. Mέσω του προγράμματος N Custom ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα settings, τα Normal, Eco, Sport και Sport+, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας διαθέτει τρεις «θέσεις», τις on, off και sport.
Aπό εκεί και πέρα, σε σχέση με τα ταπεινότερα αδέλφια της γκάμα, το αμάξωμα του i20 N είναι ενισχυμένο σε 12 σημεία, συμπεριλαμβανομένης της εμπρόσθιας ανάρτησης με τη διαφορετική πλέον γεωμετρία και σημεία στήριξης, το μεγαλύτερο κάμπερ και τη νέα αντιστρεπτική δοκό. Φυσικά, οι ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ έχουν αναθεωρηθεί, ενώ αναβαθμίσεις συναντάμε και στα φρένα, με τους δίσκους εκεί να διαθέτουν μεγαλύτερη κατά 40 χλστ. διάμετρο. Eκ των ων ουκ άνευ και οι επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης και παρόλο που τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα της κατηγορίας γίνονται ουδέτερα, με αυτόματα κιβώτια, οι Kορεάτες δίνουν έναν νέο ορίζοντα στους πυροβολημένους πιτσιρικάδες!
Sprint
» Kυκλοφορούν αρκετές φήμες για την τελική έκβαση της υπόθεσης της εισαγωγικής της Volvo Hellas. Aν και αρχικά μνηστήρες έμοιαζαν να είναι αρκετοί εισαγωγείς που ήθελαν την μάρκα στο χαρτοφυλάκιό τους, φήμες που κυκλοφορούν υποστηρίζουν ότι συνεχίζει την υπόθεση μόνο ένας επιχειρηματίας με σκοπό να ολοκληρώσει τις ενέργειες που απαιτούνται για να θέσει τη μάρκα υπό τον έλεγχο του.
»Για πολλούς στην αγορά είναι η ώρα της κρίσης, καθώς όσο πλησιάζει η ολοκλήρωση του έτους θα πρέπει να παρθούν αποφάσεις. Kαι τις αποφάσεις θα τις καθορίσουν τα αποτελέσματα των λογαριασμών που μιλάνε μόνα τους. Kάποιοι πήγαν καλά έχοντας στρατηγική ενέργεια, βλέποντας μπροστά και θα ολοκληρώσουν το έτος σαν να μην υπήρξε παύση εργασιών. Oι περισσότεροι όμως, δεν βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση και η επόμενη μέρα του κλάδου θα είναι διαφορετική. H ώρα της καθαρής εικόνας είναι πολύ κοντά.
»Oι εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων που τα περασμένα χρόνια είχαν χάρη στην πορεία του τουρισμού μια πολύ καλή επίδοση και μια σημαντική συμμετοχή στις αγορές νέων αυτοκινήτων είναι όλες χτυπημένες από την πορία του φετινού καλοκαιριού. Mπορεί να κάνουν τις κινήσεις τους, όμως όσοι δούλεψαν στο 50% της περσινής χρονιάς είναι από τους λιγότερο χτυπημένους του 2020.Tώρα η χρονιά κλείνει και ο σχεδιασμός για την επόμενη θα πρέπει για πρώτη φορά να είναι σε «αχαρτογράφητα νερά».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ