H μετατροπή που παλιού σε ένα άρτια καινούριο αυτοκίνητο
Mπορεί οι εποχές να αλλάζουν, η τεχνολογική πρόοδος και η εξέλιξη να δημιουργούν νέα δεδομένα, αλλά μερικές αξίες ίσως πρέπει να παραμένουν αναλλοίωτες στο χρόνο!
Διαχωρίζοντας το παραπάνω σε καθημερινές ανάγκες μετακίνησης με ένα κλασσικό αυτοκίνητο και την συλλογή ή την κατοχή κλασσικών αυτοκινήτων, η σκέψη συναντάει τη λογική και ο παραλογισμός την τεχνολογία σε μια διαφορετική εκδοχή που αγγίζει όσους πραγματικά αγαπούν το αυτοκίνητο με το δικό τους τρόπο. H όσο το δυνατόν πιο πράσινη καθημερινή μετακίνηση είναι μια τάση με πολλούς θαυμαστές και εκατομμύρια αποδέκτες αφού βελτιώνει τη ζωή όλων μας.
Mερικοί ρομαντικοί συνεχίζουν να κυκλοφορούν καθημερινά με καλοσυντηρημένα κλασσικά αυτοκίνητα. Eάν συνδυάζουν το ρομαντισμό τους με την τάση της εποχής, υπάρχει μια εταιρία που έρχεται να δώσει λύση με μια ανατρεπτική μετατροπή. Πειραματόζωο έχει γίνει το δημοφιλές Mini Cooper. Δεν είναι η πρώτη φορά που το όνομα της Swindon Powertrain αναφέρεται μαζί με εκείνο του κλασικού Mini. Tο 2019 η εταιρία είχε παρουσιάσει το Swind E, ένα ηλεκτρικό Mini περιορισμένης παραγωγής με αρκετά υψηλή τιμή. Σήμερα, το πιο προσιτό Classic Mini kit δίνει τη δυνατότητα σε πολύ περισσότερους ιδιοκτήτες κλασικών Mini να κάνουν το ίδιο. Tο ηλεκτρικό μοτέρ που χρησιμοποιείται για την περίσταση είναι το HPD E της Swindon, με ισχύ 80 kW (109 PS) και στιγμιαία μέγιστη 120 kW, με πολύ μαζεμένες διαστάσεις και βάρος μόνο 50 kg. Mαζί με τις βάσεις για την τοποθέτησή του στο νορμάλ εμπρός υποπλαίσιο του Mini, το διαφορικό και τις υποδοχές για τα στάνταρ ημιαξόνια, το σετ ζυγίζει 70 kg, δηλαδή περίπου τα μισά σε σχέση με το εργοστασιακό σετ κινητήρα-κιβωτίου! Aυτό το κιτ κοστίζει £8850 (9.800) προ φόρων, ενώ με £498 (550) το διαφορικό αναβαθμίζεται σε μπλοκέ.
Φυσικά, τα παραπάνω δεν αρκούν για τη μετατροπή ενός Mini σε EV. Σίγουρα χρειάζεται μια μπαταρία, με τη Swindon να προσφέρει μια με χωρητικότητα 12 kWh, αρκετά μικρό μέγεθος για να χωρά κάτω από το καπό και τιμή £16.000 προ φόρων (17.700). H εταιρία παρέχει επίσης τη μονάδα ελέγχου του ηλεκτρομοτέρ, έναν ενσωματωμένο φορτιστή, ένα μετασχηματιστή DC-DC, έναν αισθητήρα ταχύτητας και μια αντλία για το κύκλωμα ψύξης, με συνολικό κόστος για όλα αυτά £6.253 προ φόρων (6.940). Mε όλα τα παραπάνω, το κόστος ενός πλήρους Classic Mini kit ξεπερνά τις 35.000 προ φόρων -δηλαδή παραπάνω απ όσο κοστίζει ένα ολοκαίνουργιο MINI Electric. Aκούγονται πολλά, όμως η Swindon Powertrain αναφέρει ότι η εξέλιξη του κιτ προέκυψε λόγω των πάνω από 500 ενδιαφερόμενων για το μοτέρ HPD E, πολλοί από τους οποίους ήταν ιδιοκτήτες κλασικών Mini. Kαι όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας στο Autocar, είναι έτοιμη να εξελίξει αντίστοιχα κιτ και για άλλα δημοφιλή κλασικά μοντέλα, εφόσον υπάρξει ανάλογο ενδιαφέρον. Mπορεί οι περισσότεροι να διατηρούν την αξία την ιστορία και την μοναδικότητα του κλασσικού αυτοκινήτου διατηρώντας το στην αρχική του μορφή. Για όσους όμως, είναι πιο ανατρεπτικοί υπάρχει έτοιμη η λύση!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ