Η Volvo είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των Eυρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το 2010. Αυτό προκύπτει από την έκτη ετήσια έρευνα που διενεργήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (European Federation for Transport and Environment, T&E).
«Είμαστε ενθουσιασμένοι και πολύ περήφανοι για αυτό το αποτέλεσμα. Ακολουθούμε πιστά και βήμα προς βήμα το φιλόδοξο σχέδιό μας το οποίο μας φέρνει σε πλεονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό, σχετικά με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», λέει ο Στέφαν Γιακόμπι, πρόεδρος και CEO της Volvo Car Corporation.
Κατά μέσο όρο, οι οκτώ μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης μείωσαν τις εκπομπές CO2 το 2010 σε ποσοστό 2 – 6 %. Η Volvo ξεπέρασε κατά πολύ αυτόν το μέσο όρο, επιτυγχάνοντας μείωση του CO2 κατά 9 %! Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας συντονισμένης προσπάθειας που με τίτλο και σύνθημα «DRIVe towards zero» εστιάζει στην περιβαλλοντική προστασία, με σταδιακή μέχρι μηδενισμού εκπομπή του CO2 στην ατμόσφαιρα.
Οι σημαντικά αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ από τη σειρά DRIVe είναι μια από τις εξηγήσεις πίσω από την μεγάλη μείωση των εκπομπών CO2 της Volvo. Ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα μοντέλα C30, S40 και V50 1.6 DRIVe με εκπομπή CO2 μόλις 99 g/km (και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα) και το S60 1.6 DRIVe με 114 g/km.
Η στρατηγική της Volvo περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σε κάποιες περιπτώσεις συνδυάζονται με υβριδικές τεχνολογίες, ακόμα πιο αποτελεσματικούς κινητήρες ντίζελ και βενζίνης, καθώς επίσης και μοντέλα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
«Ο στόχος είναι φτάσουμε σε έναν μέσο όρο 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο στις συνολικές πωλήσεις των αυτοκινήτων μας το έτος 2020. Στη θεωρία είναι απολύτως εφικτό αλλά πολλά εξαρτώνται από τις εξελίξεις που αφορούν στα κίνητρα που θα δοθούν στους αγοραστές, από τη νομοθεσία, τη διαθεσιμότητα της ενέργειας και βέβαια τη ζήτηση. Επιπλέον, η Ε.Ε. προτίθεται να θεσπίσει μια νέα μέθοδο για τον υπολογισμό του διοξειδίου του άνθρακα και αυτό επίσης είναι ένα στοιχείο που θα επηρεάσει το σχέδιό μας», δήλωσε ο Πήτερ Μέρτενς, αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης για τη Volvo.
Η ανάλυση από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον δείχνει πως οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν επιτύχει ικανοποιητική μείωση των εκπομπών CO2 και στη μέση κατανάλωση καυσίμων στα νέα αυτοκίνητα. Συνολικά, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 3,7 % το 2010 και σήμερα ο μέσος όρος για τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.