Στις 10 Ιουλίου 2022, τα δύο πρωτότυπα PEUGEOT 9X8 Le Mans Hypercar της Team Peugeot TotalEnergies θα κάνουν το επίσημο αγωνιστικό τους ντεμπούτο στη Monza της Ιταλίας, στον τέταρτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2022 (FIA WEC). Με βάση την επιτυχία των προηγούμενων προγραμμάτων της με το 905 (1990>1993, με κινητήρα βενζίνης V10) και το 908 (2007>2011, με κινητήρα diesel HDI FAP V12), η PEUGEOT επιστρέφει δυναμικά στους αγώνες αντοχής με υβριδικό αυτοκίνητο που ενσωματώνει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης του. Όλη η ομάδα ανυπομονεί να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτή την πρώτη αγωνιστική συμμετοχή.
ΕΝΑ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΣΙΡΚΟΥΙ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Ο διάσημος Ναός της Ταχύτητας της Ιταλίας είναι εκεί όπου ξεκίνησαν όλα για το PEUGEOT 908 τον Απρίλιο του 2007, με ένα νικηφόρο ντεμπούτο στην κορυφαία κατηγορία LMP1 στα 1.000 χλμ της Μόντσα. Μιάμιση δεκαετία μετά, η εμβληματική πίστα θα αποτελέσει το σκηνικό για την αγωνιστική παρουσία του PEUGEOT 9X8, στην κατηγορία Le Mans Hypercar του αγώνα 6 Hours of Monza στις 10 Ιουλίου 2022.
Τους τελευταίους έξι μήνες, η Team Peugeot TotalEnergies διεξήγαγε ένα έντονο πρόγραμμα δοκιμών σε διάφορες πίστες σε όλη την Ευρώπη, προετοιμάζοντας αυτή την πρώτη αγωνιστική της εμφάνιση. Τις τελευταίες εβδομάδες, η ομάδα έχει σχολαστικά βελτιώσει τον «οδικό της χάρτη» στο πεδίο των αγώνων. Η προσπάθεια αυτή χωρίστηκε σε δύο βασικές φάσεις: η πρώτη έλαβε τη μορφή «συνεδριών» προσομοίωσης στη βάση Satory της PEUGEOT, κοντά στο Παρίσι, επιτρέποντας στην ομάδα να αξιολογήσει και να ολοκληρώσει τη χαρτογράφηση της διαχείρισης ενέργειας για τη Monza καθώς οι οδηγοί εξοικειωνόντουσαν – ουσιαστικά – με τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις της πίστας. Μετά ακολούθησε μια τελευταία πραγματική δοκιμή στην πίστα στο MotorLand Aragón στην Ισπανία, όπου το 9X8 διένυσε το 15.000ο χιλιόμετρό του, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο της Team Peugeot TotalEnergies πριν από τη Monza.
Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, ολοκληρώθηκε ένα εντατικό τεστ αντοχής 36 ωρών, όπου τα δύο πληρώματα αγώνων της ομάδας (οδηγοί και μηχανικοί) υποβλήθηκαν στους ρυθμούς ενός πραγματικού αγώνα, ενώ οριοθέτησαν σταθερά τις διαδικασίες του αγώνα στο μυαλό των γυναικών και των ανδρών που είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των δύο PEUGEOT 9X8 που θα ανταγωνιστούν με τα νούμερα #93 και #94.
Ο Paul Di Resta, ο Mikkel Jensen και ο Jean-Eric Vergne θα μοιραστούν το #93, με επικεφαλής μηχανικό τον Gauthier Bouteiller. Ενώ το #94, που θα οδηγήσουν οι James Rossiter, Gustavo Menezes και Loïc Duval, θα έχουν τον Brice Gaillardon να εκπληρώνει τον ρόλο του επικεφαλής μηχανικού.
ΜΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Η Peugeot Sport είναι έτοιμη να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στη λαμπρή ιστορία της στους αγώνες αντοχής, μετά τις προηγούμενες επιτυχίες των 905 και 908.
Ενώ ο απώτερος στόχος παραμένει ο ίδιος – η νίκη – αυτό το αθλητικό πρόγραμμα δεν μοιάζει με κανένα άλλο, καθώς βασίζεται στα πιο καινοτόμα εργαλεία και πρακτικές στην ιστορία της μάρκας, αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική τεχνολογική πρόκληση και υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της PEUGEOT για ενεργειακή μετάβαση.
Μέσα σε μόλις ενάμιση χρόνο, ένα νέο αυτοκίνητο –το PEUGEOT 9X8– και η αγωνιστική ομάδα έχουν συγκεντρωθεί ταυτόχρονα σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα προετοιμασίας και δοκιμών τόσο σε πίστες αγώνων όσο και στο εργαστήριο. Τώρα, είναι έτοιμοι να δουν πώς αυτό ανταποκρίνεται σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, έναντι σε άλλα πρωτότυπα και άλλες ομάδες που διαθέτουν περισσότερη εμπειρία στον κλάδο.
Ήρθε τώρα η ώρα οι εργασίες δοκιμών και προσομοίωσης να δώσουν τη θέση τους στον πραγματικό ανταγωνισμό. Οι αγώνες πρόκειται να είναι απαιτητικοί και γρήγοροι για μια ομάδα που ενισχύεται ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες, με κάθε μέλος της Team Peugeot TotalEnergies να είναι πρόθυμο είτε να ανακαλύψει είτε να ξαναβρεί την αδρεναλίνη του ανταγωνισμού. Αυτοί οι αγώνες θα επιτρέψουν στην ομάδα να συγκεντρώσει πολλές ζωτικής σημασίας πληροφορίες, οι οποίες, με τη σειρά τους, θα παίξουν βασικό ρόλο στη συνεχή εξέλιξη του PEUGEOT 9X8 και στην αναζήτηση επιδόσεων και αποτελεσματικότητας όσον αφορά στην ετοιμότητα για τον μακροπρόθεσμο στόχο της ομάδας που είναι η σεζόν του 2023 και η συμμετοχή της στο Le Mans 24 Hours.
Olivier Jansonnie (Τεχνικός Διευθυντής, Peugeot Sport): «Μετά από μια εκτεταμένη και απαραίτητη περίοδο δοκιμών και ανάπτυξης, καλύπτοντας χιλιάδες χιλιόμετρα σε μια σειρά από διαφορετικές πίστες, το PEUGEOT 9X8, οι οδηγοί του και η ομάδα είναι τώρα έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την επόμενη πρόκληση: τη διαχείριση των δύσκολων απαιτήσεων ενός πλήρους αγωνιστικού Σαββατοκύριακου σε άμεσο ανταγωνισμό με τους αντιπάλους μας, ενώ μαθαίνουμε τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας στην πίστα με άλλα αυτοκίνητα και το πώς να διαχειριζόμαστε τις διάφορες διαδικασίες ασφαλείας. Η στρατηγική μας για τη Monza είναι πολύ απλή: να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό καθ’ όλη τη διάρκεια, με μια προσέγγιση ταπεινή αλλά γεμάτη αυτοπεποίθηση. Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος – να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για κάθε πτυχή του 9X8 σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι αυτονόητο ότι επιθυμούμε να δούμε πώς συγκρινόμαστε με τις άλλες ομάδες και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, αλλά πάνω από όλα ανυπομονούμε να συλλέξουμε το είδος των δεδομένων και των πληροφοριών που μπορούν να συλλεχθούν μόνο κατά τη διάρκεια ενός αγώνα».
Αριστεία, γοητεία και συναίσθημα: Οι τρεις αυτές βασικές αξίες της PEUGEOT είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι του PEUGEOT 9X8 και του αγωνιστικού προγράμματος αντοχής της μάρκας. Ξεκινώντας από τη Monza στις 10 Ιουλίου, το PEUGEOT 9X8 θα είναι ο βασικός φορέας της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης του κατασκευαστή καθώς προβάλλει όχι μόνο την τεχνογνωσία της PEUGEOT σε αυτόν τον τομέα αλλά και τη δέσμευσή της να εισάγει νέα ηλεκτρική τεχνολογία σε όλη τη γκάμα των συμβατικών αυτοκινήτων της.
ΟΙ 6 ΩΡΕΣ ΤΗΣ MONZA ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ
Ο 4ος γύρος του 2022 FIA World Endurance Championship (μετά τα Sebring, Spa-Francorchamps και Le Mans)
5.793km / 11 στροφές
Timetable:
– 8 Ιουλίου: Ελεύθερα Δοκιμαστικά 1, 15:30 CET
– 9 Ιουλίου: Ελεύθερα Δοκιμαστικά 2, 09:00 CET; Ελεύθερα Δοκιμαστικά 3, 13:00 CET; Κατατακτήριες, 17:30 CET and 17:50 CET.
– 10 Ιουλίου: Παρέλαση πληρωμάτων στην πίστα (με το καινούργιο PEUGEOT 408) at 11:45 CET, Έναρξη Αγώνα στις 12:00 CET.
THE 9X8 ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ
100% PEUGEOT: Ένα Hypercar εξελιγμένο αποκλειστικά από την Peugeot
Ένα υβριδικό-ηλεκτρικό Hypercar, τετρακίνητο, εξοπλισμένο με υβριδική μονάδα ισχύος (2,6 λίτρων, bi-turbo, 500 kW, V6 κινητήρας εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα που αποδίδουν 200 kW) και μπαταρία υψηλής τάσης (900V)
Μοναδική και ξεχωριστή εμφάνιση: χωρίς πίσω πτερύγιο και με την χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού με τα τρία «νύχια» της PEUGEOT Design
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ:
Jean Marc Finot (Διευθυντής, Stellantis Motorsport): «Το αγωνιστικό ντεμπούτο του PEUGEOT 9X8 σηματοδοτεί την κορύφωση του πρώτου σταδίου της αποστολής μας. Έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα και ένα LMH Hypercar που βασίζεται αποκλειστικά στην τεχνολογία αιχμής και την τεχνογνωσία της Team PEUGEOT TotalEnergies, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τόσο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA όσο και το Le Mans 24 Hours. Η Monza αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής στους αγώνες αντοχής για την Peugeot Sport και στόχος μας είναι να παλεύουμε για νίκες, αποδεικνύοντας παράλληλα την υπεροχή της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης της PEUGEOT. Στην Ιταλία αυτό το Σαββατοκύριακο, θα βρεθούμε ενάντια σε ένα πεδίο ανταγωνιστών που έχουν μεγάλη εμπειρία στην κατηγορία αυτή, επομένως παραμένουμε ρεαλιστές για την πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, αλλά μας οδηγεί η αποφασιστικότητα, ο ενθουσιασμός και η φιλοδοξία!».
Paul Di Resta
«Νομίζω ότι αυτό που εκτιμώ περισσότερο απ’ όλα είναι ο όγκος της δουλειάς που γίνεται στο εργοστάσιο, με κάθε άτομο που συμμετέχει σε αυτό το πρόγραμμα. Τις επόμενες δύο εβδομάδες, όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα νιώσουν κατά πάσα πιθανότητα τη μεγαλύτερη πίεση που έχουν νιώσει τα τελευταία χρόνια για να φέρουν όλο αυτό εις πέρας. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να υποτιμήσουμε την πρόκληση αυτού που έχουμε μπροστά μας, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να αγωνιστούμε και να δούμε πού βρισκόμαστε. Είναι συναρπαστική στιγμή και θα έλεγα ότι οι προετοιμασίες μας πήγαν καλά τον τελευταίο μήνα. Σε τελική ανάλυση, όμως, η αδυναμία σου μπορεί να εμφανιστεί μόνο όταν αγωνίζεσαι ενάντια στους ανταγωνιστές σου.»
«Θα μπω στον αγώνα με πολύ ανοιχτό μυαλό. Νομίζω ότι τα πιο σημαντικά πράγματα είναι να αξιολογήσουμε το επίπεδο απόδοσής μας και το πώς δουλεύουμε όλοι μαζί ως ομάδα. Είναι απλά συναρπαστικό να βλέπεις ένα αυτοκίνητο να φτάνει σε μια πίστα για ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο».
Mikkel Jensen
«Ο δρόμος ήταν μακρύς: ενάμισης χρόνος σκληρής δουλειάς και προετοιμασίας, και τώρα επιτέλους φτάνουμε στον αγώνα. Είναι ο πρώτος μας αγώνας, οπότε είμαστε εκεί για να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα. Οι στόχοι μας όσον αφορά τη θέση στο τέλος του αγώνα είναι δύσκολο να τεθούν καθώς δεν έχουμε δει ακόμη πώς συγκρινόμαστε σε σχέση με τους αντιπάλους μας. Δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε. Απλώς ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, κυρίως στο να μάθουμε για το μονοθέσιό μας, τη στρατηγική, τα pit stop και την προσέγγισή μας. Να τα βάλουμε όλα μαζί, να μάθουμε, και στη συνέχεια να βελτιωθούμε σε όλες τις πτυχές.»
«Όποτε η PEUGEOT συμμετείχε σε αγώνες αντοχής, είχε ξεκάθαρο στόχο τη νίκη. Όσο για μένα, για τα δικά μου project, η σταθερά μου ήταν πάντα flat out. Ναι, flat out ή τίποτα. Πλήρης προσπάθεια! Το ίδιο αισθάνομαι και αυτή τη φορά, οπότε ανυπομονώ να επιστρέψω σε αγώνες με την PEUGEOT.»
Jean-Eric Vergne
«Λατρεύω τη Monza. Έχω τρέξει εκεί αρκετά και ανταποκρίνεται πραγματικά στο παρατσούκλι Temple of Speed (Ναός της Ταχύτητας). Είναι μια φανταστική πίστα και ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσουμε την περιπέτειά μας στο WEC με το νέο PEUGEOT 9X8. Θα πάμε εκεί με ταπεινό πνεύμα, με στόχο να αποδώσουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας και να συνεχίσουμε όλη την καλή δουλειά που έχει γίνει μέχρι τώρα. Με κάθε αγώνα, θα ανεβάζουμε τον ρυθμό και θα πιέζουμε όλο και περισσότερο. Η Peugeot Sport είναι μια εμβληματική ομάδα με πλούσια ιστορία επιτυχιών στους διεθνείς αγώνες αντοχής. Ο απώτερος στόχος μας είναι να φτάσουμε, εάν όχι να ξεπεράσουμε, τα προηγούμενα επιτεύγματα της PEUGEOT στο Le Mans. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που είμαι μέρος αυτού του νέου κεφαλαίου και είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος που βλέπω το μεγάλο πάθος που δείχνουν οι οπαδοί για την επιστροφή μας στους αγώνες».
Loïc Duval
«Ως ομάδα, έχουμε εργαστεί ακούραστα για να αναπτύξουμε και να προετοιμάσουμε αυτό το αυτοκίνητο για αγώνες και η πιο πρόσφατη δοκιμή – μια πλήρους κλίμακας προσομοίωση αντοχής στην Aragón – ήταν ιδιαίτερα έντονη. Σε προσωπικό επίπεδο, στόχος μου είναι να κάνω τη δουλειά μου όσο το δυνατόν καλύτερα, να αποδίδω στο μέγιστο των δυνατοτήτων μου και να αποφεύγω τα λάθη. Για εμάς, η Monza είναι ένα εκπαιδευτικό Σαββατοκύριακο. Μόλις τώρα αρχίζουμε να εργαζόμαστε μαζί σαν ομάδα σε αγωνιστική λειτουργία, τόσο από την άποψη του πληρώματος όσο και των μηχανικών και ολόκληρης της λειτουργίας της Peugeot Sport. Ακολουθώντας το ταξίδι που έχουμε όλοι κάνει μαζί ως τώρα, το να βρεθούμε επιτέλους σε αγώνες είναι ένα εξαιρετικό κίνητρο για όλους μας.»
«Όπως και η υπόλοιπη ομάδα, είμαι και εγώ ενθουσιασμένος και πρόθυμος να συνεχίσω. Έχει περάσει καιρός από τότε που ανακοινώσαμε ότι θα επιστρέψουμε στον ανταγωνισμό και ανυπομονώ να επιστρέψω στη μάχη στο φυσικό μου περιβάλλον –στην πίστα!»
Gustavo Menezes
«Ήταν προφανώς μια μεγάλη αναμονή για τους οπαδούς, όπως και για εμάς για να ξεκινήσουμε αυτό το συναρπαστικό πρόγραμμα επίσημα. Εργαζόμαστε πολύ σκληρά ως ομάδα σε κάθε πτυχή τον τελευταίο χρόνο, από την αξιοπιστία και τις επιδόσεις, έως το χτίσιμο και την εξέλιξη της ομάδας μεταξύ των οδηγών και του τεχνικού προσωπικού. Όλη αυτή η προσπάθεια έχει φτάσει πολύ αργά σε ένα σημείο όπου είμαστε σίγουροι ότι θα μπούμε στην πίστα και θα αποδίδουμε στο επίπεδο που ξέρουμε ότι πρέπει να είμαστε για να φέρουμε αποτελέσματα και επιτυχία».
«Ήρθε η ώρα να αγωνιστούμε και ερχόμαστε στη Monza προφανώς με πολλή ταπεινότητα. Είναι ένας πρώτος αγώνας, και δεν είναι ποτέ εύκολο να μπαίνεις σε ένα πρωτάθλημα με πολύ υψηλές προσδοκίες. Ο στόχος είναι απλός: να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε όλα για το οποία αγωνιζόμαστε, αλλά για τον πρώτο αγώνα είναι να κάνουμε τα λιγότερα δυνατά λάθη, να έχουμε έναν καθαρό αγώνα ως προς την αξιοπιστία και να οδηγούμε όσο το δυνατόν πιο συνετά…. Και θα δούμε πού θα βγούμε στο τέλος του Σαββατοκύριακου».
James Rossiter
«Η Monza είναι μια πίστα που κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου: είναι μια από αυτές τις πίστες που οδηγούσα στη Formula 1. Λατρεύω την κλασική της διάταξη, την ωμή ταχύτητα που έχει να προσφέρει η Monza και νομίζω ότι θα είναι ένα απίστευτο μέρος για τον πρώτο μου αγώνα μέσα στο 9Χ8.»
«Προσωπικά, οι στόχοι μου είναι να έχω ένα καθαρό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, να περάσω από όλες τις διαδικασίες με την ομάδα και να βεβαιωθώ ότι θα συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε. Θέλουμε να δείξουμε στο WEC, στον κόσμο και σε όλους τους οπαδούς μας πόσο σκληρά έχουμε δουλέψει στο 9X8 και στον στόχο να πάμε και να κατακτήσουμε το Le Mans το 2023.»
«Είναι απίστευτα συναρπαστικό να συμμετέχεις στην επιστροφή της PEUGEOT στους αγώνες αντοχής μετά από τόσα χρόνια. Νομίζω ότι όλοι θα εκπλαγούν πρώτα από όλα από την ομορφιά του PEUGEOT 9X8 και, φυσικά, από την ταχύτητά του.»