Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα δουν την παραγωγή τους να μειώνεται κατά άνω του 1 εκατ. οχημάτων ανά τρίμηνο ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και εντός του 2023, καθώς το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος αρχίζει να επιβαρύνει την αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με έκθεση, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.
Οι ελλείψεις εξαρτημάτων και το “φρακάρισμα” των προμηθειών θα πλήξουν χειρότερα τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τον Νοέμβριο έως και την άνοιξη του 2023, ειδικά εάν υπάρξουν διακοπές στην παροχή ενέργειας τους πλέον κρύους μήνες του χειμώνα, ανέφερε η S&P Global Mobility στην έκθεση.
“Η πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα του αυτοκινήτου θα είναι έντονη, ειδικά όσο κινούμαστε εγγύτερα προς τη διαδικασία παραγωγής οχημάτων”, σημειώνει ο αναλυτής Edwin Pope. Τα εργοστάσια ίσως χρειαστεί να σταματήσουν “τις αποστολές ολοκληρωμένων οχημάτων λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων”.
Πιο ειδικά, η S&P είχε προβλέψει ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα παρήγαγαν 4 – 4,5 εκατ. οχήματα ανά τρίμηνο. Εάν υπάρξουν ενεργειακοί περιορισμοί, η παραγωγή θα μπορούσε να υποχωρήσει ακόμη και στα 2,8 εκατ. οχήματα. Σε ετήσια βάση, μια τέτοια υποχώρηση θα αντιστοιχούσε σε 4,8 έως 6,8 εκατ. οχήματα.
Τα εργοστάσια τα οποία αναμένεται να αντέξουν περισσότερο τον ενεργειακό “τυφώνα” βρίσκονται κυρίως σε Τσεχία και Γερμανία, ενώ εκείνα τα οποία αναμένεται να αντιμετωπίσουν τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι εκείνα στην Ισπανία, Ιταλία και Βέλγιο.