Η GOODYEAR DUNLOP ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΕ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ, ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΕΕ
Με λίγους μήνες να απομένουν μέχρι τη σήμανση εκατομμυρίων ελαστικών σε όλη την Ευρώπη με την ετικέτα η οποία θα παρουσιάζει την απόδοσή τους σε τρεις βασικούς τομείς, η Goodyear Dunlop αποκαλύπτει ότι γίνεται αθόρυβα σημαντικό έργο για την αξιολόγηση άνω των 10.000 διαφορετικών τύπων και διαστάσεων ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά, σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία δοκιμών της ΕΕ.1
Δουλειά γίνεται και στην Ελλάδα, όπου οι επιτελείς της Goodyear Dunlop Hellas εξήγησαν τις επιπτώσεις και τις αλλαγές που φέρνει στην ελληνική αγορά η τοποθέτηση της ετικέτας στα ελαστικά, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Ο αντιπρόεδρος και διευθυντής της Goodyear-Dunlop Hellas, Νίκος Σπανός και ο Marketing Manager της εταιρίας, Κωνσταντίνος Αλμπάνης έδωσαν όλες τις απαντήσεις στις απορίες των αντιπροσώπων αυτοκινητοβιομηχανιών και στους εκπροσώπους του Τύπου.
Σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, από το Νοέμβριο του 2012, οι καταναλωτές θα γνωρίσουν στα καταστήματα εμπορίας τη νέα τυποποιημένη ετικέτα ελαστικών, η οποία παρέχει πληροφορίες για τρία βασικά χαρακτηριστικά απόδοσης των ελαστικών: την οικονομία καυσίμου, το κράτημα στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο κύλισης. Από την παραπάνω ημερομηνία, όλα τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών, παραγωγής από τον Ιούλιο του 2012, θα πρέπει να πωλούνται με αυτές τις πληροφορίες απόδοσης, και στην κυριολεξία, όλα τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων θα φέρουν αυτοκόλλητο.
Η εταιρεία έχει τη βεβαιότητα ότι έτσι θα αυξηθεί το ενδιαφέρον στα ελαστικά και θα ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές και οι εταιρίες στόλων οχημάτων να επικεντρωθούν περισσότερο στα χαρακτηριστικά απόδοσης κατά την προμήθεια ελαστικών.
“Η νέα ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών θα αλλάξει τον τρόπο που πωλούνται τα ελαστικά και ακόμα τον τρόπο προμήθειάς τους. Θα εφιστήσει την προσοχή στο σημαντικό ρόλο που παίζουν τα ελαστικά στην οδική ασφάλεια και στο ποιοτικό όφελος που προσφέρουν οι ανώτερης κατηγορίας μάρκες.
Ενημερώνουμε τους εμπορικούς συνεργάτες μας και τους εξηγούμε πως η ετικέτα ελαστικών μπορεί να τους βοηθήσει να κατευθύνουν τους καταναλωτές προς ασφαλέστερα και φιλικότερα για το περιβάλλον ελαστικά. Οι κατασκευαστές ελαστικών ποιότητας όπως η Goodyear Dunlop επωφελούνται από τη νέα ετικέτα ελαστικών, επειδή παρέχει πρόσβαση σε αντικειμενικές και συγκρίσιμες πληροφορίες για τις επιδόσεις,” λεει ο Arthur de Bok, Πρόεδρος της Goodyear Dunlop EMEA.
Κάθε τύπος και διάσταση ελαστικού θα πρέπει να αξιολογηθεί και θα υποβληθεί σε δοκιμές και εσωτερική πιστοποίηση από τον κατασκευαστή ελαστικών. Στη Goodyear Dunlop, περισσότεροι από 270 οδηγοί δοκιμαστές, μηχανικοί δοκιμών και τεχνικοί εργάζονται πυρετωδώς για τη συγκέντρωση πληροφοριών για πάνω από 10.000 διαφορετικούς τύπους και μεγέθη ελαστικών επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με την εγκεκριμένη από την ΕΕ μεθοδολογία δοκιμών.
“Τα τρία κριτήρια δοκιμών για την ετικέτα ελαστικών είναι ήδη μέρος των 50 κριτηρίων απόδοσης τα οποία αξιολογούμε στα πλαίσια του εκτενούς προγράμματος δοκιμών για κάθε νέο προϊόν. Κατά συνέπεια, η επικείμενη ετικέτα ελαστικών δεν προσθέτει νέα κριτήρια δοκιμών αλλά επιβάλλει πρόσθετη πιστοποίηση και κατάταξη, σύμφωνα με τις ειδικότερες μεθόδους δοκιμών που ισχύουν για ολόκληρη την ΕΕ,” εξηγεί ο Emmanuel Robinet, Επικεφαλής του Τμήματος Αξιολόγησης Ελαστικών της Goodyear Dunlop.
O Jens Völmicke, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας Goodyear Dunlop EMEA, λέει: “Παρατηρούμε ότι μέχρι σήμερα είναι λίγες οι πληροφορίες που κυκλοφορούν για την ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών. Για το λόγο αυτό προγραμματίζουμε μία σειρά εκπαιδευτικών εργαλείων, σεμιναρίων και εκδηλώσεων όπως τα Road Safety Days για τα ενδιαφερόμενα μέρη και τους συνεργάτες μας, με τελικό στόχο το να εξασφαλιστεί η παροχή στον τελικό καταναλωτή έγκυρων και αξιόπιστων πληροφοριών για τα οφέλη και τις προκλήσεις της νέας ευρωπαϊκής ετικέτας ελαστικών.”
Ο Jean-Pierre Jeusette, Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear στο Λουξεμβούργο, εξηγεί: “Ένας μεγάλος κατασκευαστής ελαστικών όπως Goodyear Dunlop η οποία το 2010 είχε πωλήσεις άνω των 70 εκατομμυρίων ελαστικών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, πρέπει να φροντίσει για την πιστοποίηση χιλιάδων τύπων και διαστάσεων ελαστικών, και για την φυσική επικόλληση εκατομμυρίων ετικετών. Μία φαινομενικά ασήμαντη δραστηριότητα όπως η τοποθέτηση ενός μικρού αυτοκόλλητου στο ελαστικό, έχει σημαντικές επιπτώσεις στις διαδικασίες παραγωγής και εφοδιασμού μας.
Έχουμε την πεποίθηση ότι όλες οι αναγκαίες διαδικασίες θα έχουν υλοποιηθεί εγκαίρως για την έναρξη της εφαρμογής της ετικέτας. Πιστεύουμε ότι η ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών θα ωφελήσει τους καταναλωτές, τους ιδιοκτήτες στόλων οχημάτων και τους υπεύθυνους εταιρικών προμηθειών ελαστικών, και θα τους κατευθύνει προς ασφαλέστερα και οικονομικότερα για την κατανάλωση καυσίμου ελαστικά, κάτι που μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και τους πολίτες της.”