Η Maserati παρουσιάζει sedan και SUV, κάνοντας τη Lamborghini να «τρέχει»
Η Maserati Quattroporte έχει “dna” Ferrari, ενώ η Kubang θα είναι 100% Maserati. To SUV της Lamborghini απ’ την άλλη, θα βασίζεται στο Audi Q7
Νωρίτερα από το αναμενόμενο, ενδεχομένως και στα τέλη του 2012, ή στις αρχές του 2013, η Maserati θα ξαναμπεί δυναμικά στην αγορά, λανσάροντας την ολοκαίνουρια Quattroporte και, λίγο αργότερα το νέο της SUV.
Γιατί όμως αυτή η βιασύνη; Η Maserati «τρέχει» για να αναγκάσει έναν μεγάλο premium ανταγωνιστή της, τη Lamborghini, να «τρέξει» και αυτή. Και, ω του θαύματος. Λίγο καιρό μετά τη διαρροή των σχεδίων της Maserati, η Lamborghini επιβεβαιώνει επισήμως ότι θα παρουσιάσει SUV. Όμως ανάμεσά τους, υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά: Η Maserati επιμένει ότι δεν θα χρησιμοποιήσει πλατφόρμα της «αδελφής» της Jeep –που, όπως και να το κάνουμε, είναι εξπέρ στο είδος-, για λόγους πρεστίζ. Η Lamborghini πιθανότατα θα «πατήσει» επάνω στο Audi Q7.
Για τη Lamborghini, η χρήση της πλατφόρμας είναι μια βολική λύση, αλλά όχι και τόσο prestigious. Ο λόγος είναι ότι η Lamborghini, μπορεί να ανήκει στην Audi, όμως δεν κάνει το πρώτο της βήμα στα SUV. Γιατί, ο Ferrucio Lamborghini ήταν κατασκευαστής βαρέων οχημάτων (τρακτέρ) που αποφάσισε να αρχίσει την κατασκευή supercars όταν… τσακώθηκε με τον Enzo Ferrari και έχει ξαναπαράγει SUV: Το LM002 του ’88. Όπως και να χει όμως, θα είναι ενδιαφέρον. Ας δούμε όμως τα πιο ενδιαφέροντα.
Η Quattroporte
Οπωσδήποτε, το μεγάλο νέο θα είναι το λανσάρισμα της νέας Quattroporte, που, όπως φαίνεται, θα ταράξει την premium κατηγορία αυτοκινήτων. Γιατί; Η Maserati θα «δανειστεί» τη φοβερή και τρομερή τετρακίνηση (και όλα τα παρελκόμενά της, εννοείται) από τη Ferrari FF. Θα τη συνδυάσει με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και δύο κινητήρες, οι οποίοι ουσιαστικά, θα ακολουθούν τις τάσεις της εποχής.
Ο ένας κινητήρας θα είναι V8 και θα χρησιμοποιεί τις δοκιμασμένες λύσεις της Ferrari, ενώ θα υπάρχει και οικονομικότερη λύση, από τις ΗΠΑ. Θα πρόκειται για έναν downsized- turbocharghed V6 Chrysler Pentastar. H εταιρία λέει ότι οι νέοι κινητήρες εξελίσσονται στη Modena από τον Paolo Martinelli που έχει προηγουμένως δουλέψει μια 30ετία στη Scuderia. Δεν έχουν άδικο λοιπόν οι Αμερικανοί οι οποίο μιλάνε για “baby Quattroporte”, αφού η Maserati ουσιαστικά θα δημιουργήσει ένα entry level μοντέλο στην κατηγορία της, ικανό να διαλύσει τον ανταγωνισμό των supercars.
Και το σασί; Τα όσα λέγονται και γράφονται περί χρήσης της πλατφόρμας του Chrysler 300, μόνο ως ανοησίες μπορούν να εκληφθούν. Γιατί, σκεφτείτε το: Ποιος πελάτης της Maserati θα αγόραζε ένα μοντέλο που είναι βασισμένο σε ένα μοντέλο, επάνω στο οποίο είναι βασισμένη η ναυαρχίδα της Lancia (Thema); Η Maserati θα ριψοκινδύνευε τη φήμη της. Και, αφού δεν το κάνει στα SUV όπου δεν έχει εμπειρία, γιατί να το κάνει στα luxurious supersport sedans όπου έχει ιστορία;
Η πλατφόρμα λοιπόν θα είναι ολοκαίνουρια και, όπως μαθαίνουμε, 100% αλουμινένια, ενώ πιθανότατα το μέγεθος και η σχεδίαση θα ξεφεύγουν απ’ ότι ξέραμε ως τώρα. Γιατί και εδώ έχουμε… downsizing ενώ η σχεδίαση είναι σαφώς πιο σπορτίφ, νεανική και επιθετική, χωρίς ωστόσο να γίνεται καμία παραχώρηση στην πολυτέλεια.
Οι Ιταλοί είναι πέραν του δέοντος μυστικοπαθείς στη μορφή της νέας Quattroporte αν και, απ’ ότι φαίνεται το rendering που πλησιάζει περισσότερο, είναι αυτό που σας παρουσιάζουμε σήμερα. Πάντως, το «τρέχουν» τόσο πολύ για να παρουσιάσουν το μοντέλο που ήδη έχουν κλείσει τη συμφωνία ακόμα και για τα ελαστικά που θα «φορά» (πρόκειται πιθανότατα για νέα σειρά της Goodyear που θα παρουσιαστεί πολύ σύντομα).
Tα SUV
Από την άλλη, έχουμε τα SUV. H Maserati έχει ήδη κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα στην ιστορία της, λανσάροντας ένα SUV, το οποίο προφανέστατα θα είναι το Kubang. Όμως εδώ, οι Ιταλοί έκαναν κάτι έξυπνο. Μπορεί στο πίσω μέρος του μυαλού τους να σκέφτονταν ότι θέλουν να «χτυπήσουν» την Porsche Cayenne, αλλά δεν παρασύρθηκαν από αυτό. Αντίθετα, έμειναν, όπως τονίζουν και οι επιτελείς της Maserati, σταθεροί στις αξίες της φίρμας. Έφτιαξαν ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο, με χειροποίητο εσωτερικό. «Με τη γέννηση κάθε καινούριας Maserati, η φίρμα αναγεννάται», μας λένε οι άνθρωποι της ιταλικής φίρμας. Και όντως, η Kubang, είναι μια γέννηση. Και για να λύσει και τις όποιες αμφιβολίες, η Maserati θα κατασκευάζει την Kubang στο Detroit, εκεί, όπου ξέρουν πώς να φτιάχνουν SUVs καλύτερα από τον οποιονδήποτε. Και, ίσως αυτό να μας δείχνει πως θα υπάρχουν κοινά στοιχεία με το Grand Gherokee που ήδη κατασκευάζεται εκεί.
Και πώς απαντά σε αυτό η Lamborghini; Κατ’ αρχάς, να πούμε πως ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγκρουση δύο «κόσμων». Από τη μία του Group VAG (η Lamborghini ανήκει στην Audi) και του Gruppo Fiat (εκεί ανήκει η Maserati). Οι Γερμανοί λοιπόν, είδαν ότι η λύση της χρήσης κοινών στοιχείων στη Lamborghini Gallardo και στο Audi R8 ήταν έξυπνη. Είπαν λοιπόν να συνεχίσουν αυτό το concept της συνεργασίας και στον τομέα των SUV, βασίζοντας τη νέα Lamborghini στο Audi Q7. Εδώ, όμως, υπάρχει κάτι διαφορετικό. Το R8 είναι ένα καθαρόαιμο supercar και τα κοινά στοιχεία με ένα άλλο καθαρόαιμο supercar (Gallardo) είναι θεμιτά. Όμως, το Q7, σε ποιο βαθμό θα μπορεί να παρέχει τη σπορ αίσθηση, ή τη συγκίνηση που προσφέρει μια Lamborghini;
Δεν μιλάμε βέβαια για την πολυτέλεια και την ποιότητα, τομείς στους οποίους η Lamborghini έκανε γιγαντιαία άλματα μετά το «γάμο» με την Audi, αλλά για τη συμπεριφορά. Τι δυνατότητες θα παρέξει στη Lamborghini το σασί του Q7;
ΣΤΗΛΗ
-Τις αλλαγές που θα φέρει στην αγορά η υποχρεωτική από την ΕΕ τοποθέτηση ετικέτας στα ελαστικά, παρουσίασαν τη Δευτέρα σε αντιπροσώπους και σε εκπροσώπους του Τύπου, ο αντιπρόεδρος και διευθυντής της Goodyear-Dunlop Hellas, Νίκος Σπανός και ο Marketing Manager της εταιρίας, Κωνσταντίνος Αλμπάνης. Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, από το καλοκαίρι, τα ελαστικά στα σημεία πώλησης θα φέρουν αυτοκόλλητα με δείκτες οικονομίας, πέδησης στο βρεγμένο (από το A ως το G) και ηχορρύπανσης (σε db). Καλό θα ήταν όλοι να κάνουν τέτοιου είδους ενημερωτικές συναντήσεις, για το καλό της αγοράς.
-Με την ευκαιρία περιηγηθήκαμε και στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, το οποίο είναι πραγματικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών και, αν είχε προωθηθεί περισσότερο θα μπορούσε να προσελκύει τουρισμό από ολόκληρο τον πλανήτη. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν βλέπεις κάθε μέρα αυτοκίνητα από τις αρχές του 18ου αιώνα, ούτε την πρώτη Mercedes SL Gullwing…
-Αμέσως μετά την επίσημη παρουσίαση του νέου Panda που ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα στις 3 Μαρτίου, η Fiat Auto Hellas ανακοίνωσε τις τιμές του δημοφιλούς μοντέλου που θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις κινητήρων και σε δύο εξοπλισμού. Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από 10.500 € για την βενζινοκίνητη έκδοση και από 13.600€ για την πετρελαιοκίνητη.
-Τα καλά αυτοκίνητα, τα «μυρίζεται» ο κόσμος. Έτσι, χάρη στη Giulietta, το μερίδιο της Alfa Romeo στην Ευρώπη αυξήθηκε από το 0,8% στο 1%. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις του μοντέλου έφτασαν στο 2,8% της κατηγορίας του στην Ευρώπη και το 14,5% στην Ιταλία, τα υψηλότερα ποσοστά που είχε η Alfa Romeo στην κατηγορία των hatchback. Στην Ελλάδα η επιτυχία της Alfa Romeo ήταν ακόμα μεγαλύτερη, με το μερίδιο της μάρκας να φτάνει στο 1,7% και τις πωλήσεις (1.679 μονάδες) να σημειώνουν αύξηση κατά 11% σε σχέση με το 2010. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της Giulietta στην ελληνική αγορά, το μερίδιό της στην κατηγορία C είναι πολύ υψηλότερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, φτάνοντας το 4,5% με πωλήσεις 935 μονάδων και παρουσιάζοντας αύξηση 95% σε σχέση με το 2010. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το ιταλικό μοντέλο ήταν 4ο με 8,8% μερίδιο στα Diesel της κατηγορίας C.
-Μέχρι και την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις συμμετοχής για την πρώτη ανάβαση του φετινού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, την ιστορική και θεαματική Ανάβαση Ριτσώνας. Η Ανάβαση θα διεξαχθεί στις 3-4 Μαρτίου και διοργανώνεται από το Αγωνιστικό Τμήμα της ΕΛΠΑ σε συνεργασία με την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου.