Η Koenigsegg πιστεύει ότι δεν υπάρχει άλλο hypercar που να έχει τέτοιο ποσοστό χρηστικότητας και απόδοσης στην αγορά και ότι αυτό κάνει πραγματικά το Koenigsegg Agera μια μοναδική πρόταση.
Λένε ότι όταν ο ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Koenigsegg, της εταιρίας κατασκευής υπεραυτοκινήτων στη Σουηδία, έμαθε πως η Bugatti θα έσπαγε το ρεκόρ ταχύτητας με τα 430 χ.α.ω της Veyron, άρχισε να αραδιάζει τα ονόματα από πίστες και δρόμους όπου θα μπορούσε ένα δικό του αυτοκίνητο να σπάσει το ρεκόρ. Έτσι είναι ο Christian von Koenigsegg. Ανταγωνιστικότατος.
Από αυτή την ιδιοσυγκρασία του Koenigsegg, προέκυψε και το Agera. Το αυτοκίνητο που, αν δεν μας έμαθε, μας… επιβεβαίωσε ότι υπάρχει μια κατηγορία «πάνω» από τα supercars: Τα hypercars. Γιατί δεν είναι τα 400+ χιλιόμετρα της τελικής του ταχύτητας, ούτε ο V8 με τα σχεδόν 900… αφηνιασμένα άλογα. Είναι το σύνολο αυτού του υπερ- αυτοκινήτου που μας δείχνει πώς είναι η τελειότητα…
Agera-στο Εν αρχή ην το… όνομα. Το οποίο βγήκε από μια σουηδική και μια ελληνική έμπνευση: Από το σουηδικό ρήμα agera που σημαίνει πράττω και επιλέχθηκε για να συμβολίσει μια πολύ σημαντική συμπεριφορά, σε ό,τι αφορά το κάνει η Koenigsegg. Και για να δείξει ότι η αντίδραση του αυτοκινήτου στην εντολή του (τυχερού) οδηγού να ξεδιπλώσει την απίστευτη δύναμή του, είναι άμεση. Αλλά και από την αρχαία ελληνική λέξη αγήρατος, η οποία επελέγη για να δείξει ότι το νέο μοντέλο είναι μια δέσμευση στο χρόνο. Ότι από την πρώτη του μέρα, θα γίνει κλασσικό.
Το Agera προέκυψε ως ένα concept μιας συνέχειας των πολύ επιτυχημένων CC και CCX. Η υποδοχή του κοινού στο σαλόνι της Γενεύης ήταν τόσο θερμή που αποφασίστηκε το μοντέλο να λανσαριστεί το 2011 ως σπονδή στα 15 χρόνια τελειότητας της Koenigsegg. Η τιμή του, παραμένει άγνωστη, αφού το μοντέλο είναι τόσο exclusive όσο και οι πελάτες που θα το επιλέξουν. Δεν είναι τυχαίο ότι (μετά από μια καταστροφική πυρκαγιά) οι κεντρικές εγκαταστάσεις της Koenigsegg έχουν μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της σουηδικής πολεμικής αεροπορίας, εκεί όπου φτιάχνονταν τα μαχητικά Gripen.
Η πίστα όπου προσγειώνονταν- απογειώνονταν τα μαχητικά χρησιμοποιείται για να προσγειώνονται τα lear jets των πελατών της Koenigsegg και να κατεβαίνουν ακριβώς στην πόρτα του εργοστασίου. Στο διάδρομο και μια πίστα που υπάρχει ακριβώς δίπλα, οι πελάτες μπορούν και να «ξεσκάσουν» με τα υπεραυτοκίνητα της σουηδικής φίρμας, γιατί, όπως και να το κάνουμε, σε κανέναν δρόμο του πλανήτη δεν μπορείς να δεις το κοντέρ σου να γράφει 400 (και στην Autobahn, δύσκολο είναι).
Καινοτομίες
Η Koenigsegg λέει ότι η δημιουργία του Agera ήταν εξελικτική, ακολουθώντας την παράδοση της φίρμας και βασισμένη στις προηγούμενες εμπειρίες. Έτσι λοιπόν, το Agera είναι τόσο φαρδύ μπροστά όσο και πίσω. Αυτό, δίνει μια καλή ισορροπία στις στροφές και επίσης έναν καλό κύκλο στροφής, αφού υπάρχει αρκετός χώρος στους εμπρός θόλους ώστε να γυρίσουν οι τροχοί.
Τεχνικά, χάρη σε ένα μεγάλο φίλτρο αέρα, μεγάλη εισαγωγή και ειδικά σχεδιασμένες για το μοντέλο φτερωτές του υπερσυμπιεστή, η απόδοση φτάνει τους 850 ίππους με κανονικό καύσιμο και η ροπή τα 920 Nm στις 5000 στροφές ανά λεπτό.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και ρυθμιζόμενη πίσω φτερούγα, δίνεται ως στάνταρ με auto setting ή manual control έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ της οπισθέλκουσας και αεροδυναμικής αντίστασης, ανάλογα με την περίσταση και τη διάθεση.
Το Agera διαθέτει επίσης την απολύτως τελευταία τεχνολογία στα φρένα, έχοντας μεταξύ άλλων ελεγχόμενο σύστημα ABS, αλλά και αεριζόμενους κεραμικούς δίσκους 392Χ36 και 380Χ34 για τέλειο φρενάρισμα ανεξάρτητα με τις συνθήκες του οδοστρώματος.
Το νέο traction control είναι αυτό με τη γρηγορότερη ανταπόκριση στον πλανήτη, με λειτουργία αυτόματης προσαρμογής σε διαφορετικές οδικές συνθήκες και οδηγικά στυλ, ενώ διαθέτει φυσικά και αρκετές χειροκίνητες ρυθμίσεις.
Το Koenigsegg Agera έχει επίσης ένα ειδικά εξελιγμένο τύπο από την εταιρία εσωτερικού φωτισμού, που είναι παγκόσμια πρωτοτυπία στην αυτοκινητοβιομηχανία, το Ghost light. Ο φωτισμός λάμπει μέσα από τα αλουμινένια κουμπιά και τις επιφάνειες, μέσω αόρατων νανοσωλήνων, δημιουργώντας άριστη ορατότητα των συμβόλων όπως και μια πολύ καθαρή και stylish εμφάνιση, σε συνδυασμό με την φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα κεντρική κονσόλα.
Εκτός αυτού, ο οδηγός μπορεί εύκολα να επιλέξει τις πληροφορίες που θέλει να παρουσιάζονται μπροστά του στο καντράν, με το ολοκαίνουριο ψηφιακό ταμπλό που διαθέτει μεταξύ άλλων από τις βασικές λειτουργίες μέχρι το μετρητή G force, δυναμόμετρο, Sat- nav, μουσική, lap timer, ή πυξίδες, ώστε να «κουμπώνουν» άριστα στις οδηγικές συνθήκες είτε για cruising στον αυτοκινητόδρομο, είτε στον επαρχιακό δρόμο, για πλοήγηση στην πόλη, ή για σοβαρή οδήγηση στην πίστα. Εκτός αυτού, το εσωτερικό διαθέτει νέα σπορ διακόσμηση.
Τα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο έχουν δημιουργηθεί ώστε να πάνε την Koenigsegg εμπειρία στο επόμενο επίπεδο, και στο δρόμο και στην πίστα. Διατηρώντας το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στη βιομηχανία υπεραυτοκινήτων, την καινοτόμα πόρτα Koenigsegg και την αποσπώμενη οροφή. Η Koenigsegg πιστεύει ότι δεν υπάρχει άλλο hypercar που να έχει τέτοιο ποσοστό χρηστικότητας και απόδοσης στην αγορά και ότι αυτό κάνει πραγματικά το Koenigsegg Agera μια μοναδική πρόταση. Η εταιρία λέει ότι το Agera είναι ένα δείγμα του μέλλοντος σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, την αίσθηση και την απόδοση, ενώ παράλληλα παραμένει πιστό στην αυθεντική φιλοσοφία του Koenigsegg CC.
Για το τέλος, αφήσαμε τα καλύτερα. Τις επιδόσεις του hypercar: Τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα έρχονται σε 3,1 δευτερόλεπτα, ενώ τα 200 σε 8,9. Το 0-200-0 γίνεται σε 13,7 δευτερόλεπτα, ενώ η απόσταση φρεναρίσματος από τα 100 στα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα φτάνει τα 30,5 μέτρα. Η Koenigsegg δεν είχε την ευτυχία να εξακριβώσει με ακρίβεια την τελική ταχύτητα του Agera και έτσι δίνει 390+ χιλιόμετρα την ώρα (estimated) αν και οι άνθρωποι της εταιρίας λένε πως ο δείκτης σταματά στα 402. Η αναλογία κιλών ανά ίππο φτάνει τα 1,42. Έξυπνα χειρίστηκε το θέμα του «εθνικού μας αγώνα» σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Reuters, ο Άρης Βωβός. Ο πολυπρωταθλητής Ελλάδας και κορυφαίος Έλληνας του ράλι Ακρόπολις, συμμετέχει φέτος στην οργάνωσή του, μέσω της εταιρίας Celeritas που ίδρυσε. Η Celeritas έχει αναλάβει τη διοργάνωση του Ράλι Ακρόπολις 2011. “Στόχος μας», είπε ο Βωβός, είναι να επιστρέψει το Ράλι Ακρόπολις στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ψηφίστηκε ως ‘Καλύτερο Ράλι του 2005’ και θέλουμε να ανακτήσουμε αυτό τον τίτλο” ανέφερε μεταξύ άλλων ο Άρης Βωβός, στο πρακτορείο Reuters. Με πολύ γενναίες εκπτώσεις οι οποίες φθάνουν μέχρι και τα 6.100f υποστηρίζει τα μοντέλα της η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford. Εναλλακτικά διαθέσιμα είναι άτοκα ή με χαμηλό επιτόκιο χρηματοδοτικά προγράμματα. «Αγοράζετε γνήσια ανταλλακτικά» , λέει η BMW η οποία παραθέτει μια σειρά από αριθμούς με τους οποίους υποστηρίζει πως αποδεικνύεται με τον χαρακτηριστικότερο τρόπο η ποιότητα, η ασφάλεια, αλλά και η διάρκεια ζωής (άρα και η εξοικονόμηση χρημάτων) που προσφέρουν τα γνήσια ανταλλακτικά της. Ενδεικτικά, 900 είναι οι βαθμοί Κελσίου στους οποίους αντέχει ένα δισκόφρενο BMW κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος, όπου και αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες, ενώ σε 80G ανέρχεται η αντοχή στους κραδασμούς της γνήσιας γεννήτριας δηλαδή 80 φορές την επιτάχυνση της βαρύτητας. Εγγυημένη ασφάλεια και άψογη λειτουργία ακόμα και στις απαιτητικότερες συνθήκες οδήγησης.
»Συγκλονίζεται η Γαλλία από το σκάνδαλο βιομηχανικής κατασκοπείας εις βάρος της Renault. Οι γαλλικές μυστικές υπηρεσίες έχουν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ερευνάται ο κινεζικός παράγοντας στην κατασκοπεία στην εξέλιξη των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της βιομηχανίας, στην οποία ποσοστό 15% διαθέτει και το γαλλικό δημόσιο. Η Renault, χαρακτηρίζει το σκάνδαλο κίνδυνο για τα στρατηγικά της σχέδια τονίζοντας ότι απειλεί το κύριο πρόγραμμα εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γαλλικής φίρμας όπως αποκαλύπτουν στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, άποψη που συμμερίζεται και η γαλλική κυβέρνηση, επιδεικνύοντας και την ανάλογη κινητοποίηση. Όπως ανέφερε υψηλά ιστάμενο στέλεχος της φίρμας τα εμπλεκόμενα πρόσωπα στο σκάνδαλο κατείχαν στρατηγικές θέσεις στο συγκεκριμένο πρόγραμμα όπου έχουν επενδυθεί μέχρι στιγμής περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ. “Η έρευνα η οποία διήρκεσε αρκετούς μήνες μας έδωσε την δυνατότητα να καταλήξουμε σε έναν αξιόλογο αριθμό στοιχείων που αποδεικνύουν ότι τρεις εργαζόμενοι στον όμιλο συμπεριφέρθηκαν σκοπίμως και συνειδητά με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο τα κεκτημένα της Renault” αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο νομικός σύμβουλος της Renault, Christian Husson.