Άνοιξε την περασμένη εβδομάδα η Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος για το κοινό και όλοι περίμεναν να δουν εάν η Fiat θα κατόρθωνε να «παντρέψει» ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ιταλικά brands με την τελευταία λέξη της ηλεκτροκίνησης, βάζοντας το διάσημο 500αράκι στην πρίζα.
Η νέα ηλεκτροκίνητη έκδοση Fiat 500e σε γενικές γραμμές βασίζεται στο συμβατικό 500αράκι, με μία βασική διαφορά: ότι ο κινητήρας του έχει αντικατασταθεί με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η ιταλική εταιρία τόνισε ότι, παρότι βασικός στόχος της νέας έκδοσης είναι η αποδοτικότητα και η μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές, η έμφαση παραμένει στη σπορ οδήγηση.
«Το Fiat 500e αλλάζει τα δεδομένα σε μια αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπου αρχίζει να επικρατεί συνωστισμός», δήλωσε ο επικεφαλής του αμερικανικού παραρτήματος του ομίλου Τιμ Κουνίσκις. «Το Fiat 500e προσφέρει τον εμβληματικό ιταλικό σχεδιασμό και ένα σπουδαίο συνδυασμό απόδοσης και αυτονομίας, με τεχνολογία μπαταρίας που εγγυάται συνέπεια στην απόδοση υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες».
Η ηλεκτροκίνητη έκδοση έχει 111 ίππους και μια μπαταρία ισχύος 24kWh, η οποία επαναφορτίζεται σε λιγότερες από 4 ώρες παρέχοντας στο αυτοκίνητο αυτονομία 130 χιλιομέτρων ή 160 χιλιομέτρων σε συνθήκες πόλης. Η εξωτερική του εμφάνιση είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή της απλής έκδοσης, με ανεπαίσθητες διαφορές που το καθιστούν 13% πιο αεροδυναμικό, ενώ έχει ακόμη πιο εντυπωσιακό σαλόνι.
Η ιταλική εταιρία δεν ανακοίνωσε την τιμή του Fiat 500e, όμως πιστεύεται πως θα αρχίζει από τα 35.000 δολάρια. Το αυτοκίνητο δεν θα διατίθεται στην Ευρώπη καθώς προορίζεται μόνο για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου θα κυκλοφορεί από τα μέσα του 2013.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλό της Σέρτζιο Μαρκιόνε, η Fiat αναμένει απώλειες 8.000 – 10.000 δολαρίων για κάθε ηλεκτροκίνητο 500αράκι και ο μόνος λόγος που το κυκλοφορεί στις ΗΠΑ είναι για να συμμορφωθεί με τις κανονιστικές απαιτήσεις ορισμένων πολιτειών που θέλουν να ενθαρρύνουν την πώληση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.