Άλλο ένα φθηνό, αλλά πολυτελές σεντάν στην ελληνική αγορά ρίχνουν οι Ιταλοί
Σε μια αγορά που όλοι νομίζαμε ότι «εξαφανίζεται», αλλά διαρκώς μεγαλώνει, αυτή των αυτοκινήτων 3 όγκων, η Fiat ρίχνει το δικό της «χαρτί». Και είναι ακριβώς όπως επιτάσσουν οι εποχές: Φθηνό, αλλά πλούσιο σε εξοπλισμό, με χαμηλό κυβισμό αλλά αποδοτικό και οικονομικό, καθώς και ευρύχωρο. Το μικρομεσαίο σεντάν της Fiat, το Fiat Linea, επιστρέφει ανανεωμένο στην ελληνική αγορά.
Διαθέτοντας δυναμικό προφίλ με αρμονικά συνδυασμένες εμπρός και πίσω καμπύλες, αλλά κι ένα τεράστιο χώρο αποσκευών 500 λίτρων που καλύπτει τις ανάγκες κάθε οικογένειας, το Linea απευθύνεται στους οδηγούς που επιθυμούν ένα ευρύχωρο και άνετο αυτοκίνητο σε λογική τιμή, χωρίς όμως να κάνουν συμβιβασμούς στην οικονομία, την εμφάνιση και το στιλ. Διαθέτοντας εντυπωσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, λειτουργικά πλεονεκτήματα (άνεση, ευρυχωρία κ.α.) και εξαιρετική αεροδυναμική, το νέο Linea έχει αναβαθμιστεί και ποιοτικά.
Οι αλλαγές
Οι παρεμβάσεις που έγιναν στο ανανεωμένο μοντέλο, σε σχέση με αυτό που ξέραμε, εστιάζουν εξωτερικά στη νέα μάσκα, στους νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες καθώς και στα σημεία τοποθέτησης των προβολέων ομίχλης.
Οι αλλαγές έχουν γίνει για να προσδοθεί στο μοντέλο μια πιο μοντέρνα εικόνα. Ξεχωρίζει λοιπόν ο νέος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, ο οποίος διαθέτει αρκετό περισσότερο χρώμιο σε μια προσπάθεια να δείξει πιο πολυτελές και εντυπωσιακό το Linea. Επίσης, η εισαγωγή είναι μεγαλύτερη από πριν, ενώ επανασχεδιασμένοι, είναι και οι νέοι, στρογγυλοί προβολείς ομίχλης. Ραφιναρισμένη είναι και η γρίλια της μάσκας, η οποία χρησιμοποιεί και αυτή περισσότερο χρώμιο για να τονίσει τον εκλεπτυσμένο και πολυτελή χαρακτήρα του Linea.
Στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, σε ό,τι αφορά τις αλλαγές, ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας. Και εδώ βλέπουμε ότι φέρει περισσότερο χρώμιο, ενώ συνολική αλλαγή εικόνας φέρνει η μετακίνηση της θέσης της πινακίδας, η οποία έρχεται πλέον για να τοποθετηθεί πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, οι παρεμβάσεις εστιάζουν στο ταμπλό, το οποίο, σύμφωνα με τη Fiat, προσφέρει μια πολύ καλή αίσθηση αφής και ταυτόχρονα διαθέτει πρακτικά σημεία τοποθέτησης μικροαντικειμένων.
Υπάρχουν επίσης και άλλες μικρότερες, αλλά σημαντικές παρεμβάσεις. Όπως αυτή που αφορά το σύστημα Blue&Me, το οποίο πλέον τοποθετείται σε εμφανές και πρακτικό σημείο για τον οδηγό. Σημαντικό είναι ότι το νέο Linea, θα διαθέτει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. Τέλος, διατίθεται ένα νέο ύφασμα καθισμάτων σε γκρι αποχρώσεις, υψηλής αντοχής.
Στη χώρα μας, το Linea θα προσφέρεται σε μία μόνο εξοπλιστική έκδοση με την ονομασία «Urban». Στάνταρ η έκδοση αυτή θα έχει μεταξύ άλλων, 4 αερόσακους, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, προβολείς ομίχλης και ηχοσύστημα με ράδιο-CD με Mp3 και χειριστήρια στο τιμόνι.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό, υπάρχουν αερόσακοι οροφής, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου κ.α..
Κινητήρας
Επειδή οι εποχές προστάζουν χαμηλό κυβισμό και οικονομία, η Fiat σοφά ρίχνει το Linea στην ελληνική αγορά αποκλειστικά και μόνο τον 1,3 Multijet πετρελαιοκινητήρα της Fiat. Στην περίπτωσή του, το σεντάν μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας «φοράει» την πλέον ισχυρή έκδοση των 95 ίππων, με αυξημένη ροπή 200 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλό φάσμα στροφών- μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.
Σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το μοτέρ αυτό προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο τριών όγκων. Συγκεκριμένα το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 13,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του Linea, φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Βέβαια, ο κινητήρας δεν είναι εστιασμένος (όπως και το μοντέλο) στις επιδόσεις, αλλά σε αυτό που ενδιαφέρει πλέον τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού: Την μετακίνηση με την κατανάλωση όσο το δυνατό λιγότερου καυσίμου. Και εδώ, το Linea δεν τα πάει άσχημα, αφού «παίζει στην έδρα» του. Γιατί μεγάλο προσόν του, είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε συνδυασμό με το χαμηλό (για τριών όγκων αυτοκίνητο) βάρος του μοντέλου, η Fiat μπορεί να υπερηφανεύεται ότι το νέο Linea πετυχαίνει με ευκολία μέση κατανάλωση 4,9 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα οδήγησης, καθώς και χαμηλές εκπομπές ρύπων, (CO2) που περιορίζονται στα 129 γρ./χλμ. Είναι άλλωστε το μεγάλο προσόν του πολυδιαφημισμένου (και επιτυχημένου, όπως έχουμε διαπιστώσει, όποτε έχουμε πάρει στα χέρια μας μοντέλο με τέτοιον) κινητήρα Multijet της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η τιμή
Το ανανεωμένο Linea διατίθεται (με τον κινητήρα ντίζελ 1.3 Multijet 95 ίππων και κατανάλωσης 4.9lt/100km) σε μία μόνο έκδοση με πραγματικά πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα για τον πελάτη. Συγκεκριμένα, στάνταρ είναι ο κλιματισμός, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων και ραδιο-CD με MP3 player και χειριστήρια στο τιμόνι.
Η τιμή του νέου Linea είναι 14.600€ μετά από έκπτωση (13.640€ με όφελος απόσυρσης). Πάντως, για τους αγοραστές, στις δύσκολες εποχές, η Fiat κάνει τα πράγματα πιο εύκολα, αφού ο… wannabe ιδιοκτήτης του νέου Linea, έχει τη δυνατότητα να συνδυάσει την αγορά αυτή με ευνοϊκή χρηματοδότηση της FGA Bank, με 4,95% ετήσιο επιτόκιο, 0% προκαταβολή, έως 72δόσεις.