Με twin turbo και (φυσικά) εξακύλινδρο κινητήρα η BMW 1M Coupe
Η γκάμα μοντέλων της BMW επεκτείνεται με την προσθήκη ενός σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων που ανήκει στην πολυτελή μικρομεσαία κατηγορία. Η BMW Σειρά 1 Μ Coupe αποτελεί μία επαναστατική είσοδο στον κόσμο των BMW M, μία σύγχρονη εκδοχή στη μοναδική φιλοσοφία Μ με πολύ χαμηλή αναλογία κιλών/ίππο (4.4 kg/bhp), ένα επίπεδο ευελιξίας, απόδοσης και επιδόσεων απαράμιλλο στην κατηγορία και αγωνιστική τεχνολογία κινητήρα, μετάδοσης, πλαισίου και αεροδυναμικής. Πρόκειται για ένα τετραθέσιο με coupe διαστάσεις και μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά BMW Μ, εντυπωσιακό σχεδιασμό στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα με αερο κουρτίνες (air curtains), αθλητικό προφίλ με στοιχεία Μ, «φουσκωμένους» θόλους τροχών, δυναμικό πίσω σχήμα και διπλές απολήξεις εξάτμισης. Το highlight βέβαια, όπως δείχνει και το γράμμα Μ –το οποίο συμβολίζει και στη σειρά 1 την εξαιρετική ισχύ και τις δυναμικές αρετές ενός σπορ αυτοκινήτου- , είναι ο εξακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 340 ίππων.
Έμπνευση
Η BMW λέει ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι «έμπνευση». Και δικαίως, αφού στην 1 M Coupe, η τεχνολογία ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων συνδυάζεται με την ευελιξία και το χαμηλό βάρος ενός μικρομεσαίου μοντέλου για να προσφέρει μια νέα διάσταση στη σπορ οδηγική απόλαυση. Με το δίθυρο μοντέλο ο βελτιωτικός οίκος BMW M Gmbh παρουσιάζει για πρώτη φορά ίσως σ’ αυτή την κατηγορία τη φιλοσοφία αγωνιστικών επιδόσεων Μ σε ένα αυτοκίνητο το οποίο προσδιορίζεται για καθημερινή χρήση. Έτσι η γκάμα μοντέλων διευρύνεται προσφέροντας τη δυνατότητα σε νεαρότερα target groups να βιώσουν τη μοναδική οδηγική εμπειρία Μ. Η 1Μ Coupe (που δεν ονομάστηκε Μ1 για να μη γίνεται σύγχυση με το θρυλικό ομώνυμο μοντέλο της BMW) ενσαρκώνει τη μοναδική αίσθηση Μ σε «συμπυκνωμένη» μορφή. Ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με M Twin Power Turbo και ο άμεσος ψεκασμός βενζίνης, παράγει 340 ίππους με καμπύλη ισχύος ανάλογη των στροφών, όπως σε όλες τις Μ. Με τεχνολογία πλαισίου προερχόμενη απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, αναλογία κιλών ανά ίππο μειωμένη στα 4,4 κιλά ανά ίππο και βελτιωμένα αεροδυναμικά στοιχεία όπως τα καινοτόμα air curtains στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα, η κορυφαία κινητήρια ισχύς μετατρέπεται σε συναρπαστική δυναμική εμπειρία.
Η BMW 1M Coupe επιταχύνει στα 100 χιλίόμετρα ανά ώρα από στάση σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα και φτάνει στα 200 μετά από 17,3 δεύτερα. Και στον τομέα της ενεργειακής απόδοσης όμως επιτυγχάνει κορυφαίες τιμές στην κατηγορία επιδόσεων που ανήκει. Έχει μέση κατανάλωση στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών 9,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 224 gr/km.
Το σπόρ ταμπεραμέντο αυτής της BMW εκφράζεται καθαρά στην αθλητική γραμμή της. Στο αποκλειστικό εσωτερικό του τετραθέσιου, υλικά υψηλής ποιότητας και ένα κόκπιτ στυλ Μ, συνθέτουν το περιβάλλον ενός ανώτερου σπορ αυτοκινήτου. Στη στάνταρ έκδοση η 1Μ Coupe αποπνέει τη γνώριμη αρμονία των μοντέλων Μ που είναι ικανά να αντιμετωπίσουν τις ακραίες απαιτήσεις της αγωνιστικής πίστας, αλλά και τις ποικίλες προκλήσεις της καθημερινής οδήγησης.
Σχεδίαση
Οι δυναμικές αναλογίες λοιπόν αποτελούν την τέλεια βάση για την ασυναγώνιστη γοητεία του πρώτου μοντέλου υψηλών επιδόσεων στη μικρομεσαία κατηγορία. Με μήκος 4.380 mm και ύψος 1.420 η 1Μ Coupe είναι το πιο κοντό και χαμηλό μοντέλο της σειράς BMW M Gmbh. Είναι επίσης 55 mm φαρδύτερη από την 135i Coupe στα 1.803 mm λόγω βελτιστοποίησης του πλάτους των εμπρός και πίσω μετατρόχιων με θετικές επιπτώσεις στη δυναμική συμπεριφορά.
Στο εμπρός τμήμα, η σχεδίαση της ποδιάς του προφυλακτήρα δημιουργεί μια ομοιόμορφη επιφάνεια με τρεις μεγάλους αεραγωγούς χαμηλά. Ταυτόχρονα, με τις αεροκουρτίνες ο εισερχόμενος αέρας κατευθύνεται σε δύο αεραγωγούς ανάμεσα από τα ανοίγματα που υπάρχουν στο εξωτερικό τμήμα της ποδιάς. Τα ανοίγματα αυτά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε ο αέρας να ρέει κατά μήκος του εσωτερικού της εμπρός ποδιάς σε έναν κλειστό αεραγωγός προς τους θόλους των τροχών, από όπου αποβάλλεται με υψηλή ταχύτητα μέσα από ένα στενό άνοιγμα, περνώντας εξωτερικά των τροχών. Το ρεύμα του διερχόμενου αέρα καλύπτει τα πλαϊνά των εμπρός τροχών σαν μια κουρτίνα, μειώνοντας επομένως τον ανεπιθύμητο στροβολισμό γύρω από τους θόλους των τροχών.
Η 1 Μ Coupe εφοδιάζεται στάνταρ και με προβολείς bi-xenon. Οι δυο στρογγυλοί προβολείς, σήμα κατατεθέν της μάρκας, είναι φαλτσοκομμένοι στο πάνω τμήμα (θυμίζοντας λίγο τα afteramarket angel eyes) όπου τοποθετούνται τα φώτα στάθμευσης LED. Αυτό δημιουργεί το χαρακτηριστικό «επικεντρωμένο ύφος» της συγκεκριμένης σειράς.
Οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες μεταφέρουν την αίσθηση ενός φωτεινού περιβάλλοντος ενώ η δυναμική πλαϊνή γραμμή και τα περίτεχνα πάνελ δηλώνουν ακρίβεια και έλεγχο μέσα από το αθλητικό προφίλ. Οι θόλοι των τροχών είναι έντονα φουσκωμένοι, ενώ υπάρχει ένα επιμηκυμένο χρωμιωμένο στοιχείο στα βράγχια των εμπρός θόλων, όπου τοποθετούνται τα φλας και τα λογότυπα Μ, ενώ από εκεί ξεκινά η γραμμή που διατρέχει όλο το πλαϊνό τμήμα μέχρι πίσω, όπως επίσης και μια κάθετη ακμή που φτάνει μέχρι τα μαρσπιέ. Οι δε καθρέφτες, είναι ίδιοι με της Μ3.
Tο «διαμάντι»
Όπως κάθε Μ, έτσι και αυτή, έχει εκατοντάδες καινοτομίες και λύσεις στην αεροδυναμική και το πλαίσιο, όμως αναμφίβολα, το βάρος πέφτει στο σημείο που σε όλες τις Μ χαρακτηρίζεται «διαμάντι». Τον κινητήρα: Εξακύλινδρος, όπως σε όλα τα μοντέλα της σειράς, αλλά με μια διαφορά. Οι Γερμανοί που έλεγαν ότι «η δύναμη δεν συμπιέζεται», έκαναν τον τρίλιτρο κινητήρα Twin Power Turbo, την ισχύ του οποίου μεταφέρει στο δρόμο ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το νέο κιβώτιο έχει λίπανση ξηρού κάρτερ και λειτουργεί μέσω ενός πολύ κοντού επιλογέα Μ. Με τον ακριβή έλεγχο και τις κοντές διαδρομές, το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο υπογραμμίζει το γνήσιο, σπορ χαρακτήρα της BMW 1 M Coupe.
Το σύστημα υπερσυμπίεσης της 1Μ, παράγει πρόσθετη ισχύ που θα ήταν εφικτή μόνο από έναν μεγαλύτερο συμβατικό ατμοσφαιρικό κινητήρα (αυξάνοντας τον αριθμό κυλίνδρων) – μ άλλα λόγια ένα πολύ βαρύτερο κινητήρα. Αντίθετα, ο κινητήρας αυτός, ισχυρός και συμπαγής, είναι εξαιρετικά ελαφρύς λόγω αλουμινένιου στροφαλοθαλάμου, συμβάλλοντας σε μια αρμονική κατανομή φορτίου ανά άξονα, για πιο ευέλικτη συμπεριφορά.
Το έξυπνο είναι ότι η τεχνολογία M Twin Power Turbo αποτελείται από δύο σχετικά μικρούς υπερσυμπιεστές, οι οποίοι λόγω της χαμηλής ροπής αδράνειας είναι ενεργοί ακόμα και σε χαμηλές στροφές και καθένας από αυτούς διοχετεύει συμπιεσμένο αέρα σε τρεις κυλίνδρους. Η απόκριση είναι άμεση και αυτό αποδεικνύεται ότι το turbo lag είναι σχεδόν ανύπαρκτο αλλά και από το ότι η μέγιστη ροπή των 450 Nm έρχεται μόλις από τις 1500 στροφές ανά λεπτό.