Η Chevrolet λανσάρει το Trax, το μικρότερο όχημα ελεύθερου χρόνου της ιστορίας της και διεκδικεί με αξιώσεις το δικό της κομμάτι στην πίτα της νέας κατηγορίας των compact SUV.
Με το Trax, η Chevrolet επιχειρεί downsizing στα οχήματα ελεύθερου χρόνου και για πρώτη φορά «κατεβαίνει» να παίξει μπάλα στην κατηγορία των compact SUV.
Το νέο μοντέλο, που στην Ελλάδα θα έρθει στο τέλος Ιουνίου, αποτελεί το «αδελφό» μοντέλο του Opel Mokka που ήδη προσφέρεται στην Ελλάδα, διατηρώντας την ίδια πλατφόρμα, μηχανικά μέρη και DNA.
Δυναμικό σε εμφάνιση
Σε αντίθεση με το πιο μετριοπαθές Mokka, το Trax διαθέτει εκείνες τις απαραίτητες αισθητικές αλλαγές που του δίνουν μια δυναμική εικόνα.
Μπροστά, ξεχωρίζει η νέα επιβλητική μάσκα της Chevrolet, με τις εισαγωγές και το μεγάλο λογότυπο της φίρμας αλλά και τα τετραγωνισμένα φωτιστικά σώματα με τις ανάλογου σχήματος θέσεις για τους προβολείς ομίχλης.
Στο πλάι, διακρίνουμε τους τονισμένους θόλους των τροχών που συμβάλλουν στον όλο δυναμισμό, ενώ και στο πίσω τμήμα τα φωτιστικά αλλάζουν προς όφελος του εντυπωσιασμού, μαζί με μια έξτρα μαύρη αεροτομή πάνω στο παρμπρίζ.
Στο κομμάτι των διαστάσεων, με μήκος 4.248 χλστ., το Trax είναι ελάχιστα πιο κοντό από το Mokka (4.278 χλστ.).
Τέλος Ιουνίου στην Ελλάδα από 19.900 ευρώ
Το νέο Chevrolet Trax θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας προς το τέλος Ιουνίου. Θα είναι διαθέσιμο με 3 επιλογές κινητήρων, αλλά το σημαντικό είναι πως θα είναι διαθέσιμο με κίνηση μόνο στους εμπρόσθιους τροχούς και σε έκδοση βενζίνης (1,6 115 PS), σε αντίθεση με το Mokka, όπου αυτό ισχύει μόνο για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του, αυτές θα είναι χαμηλότερες από εκείνες του Mokka στις εκδόσεις βενζίνης (από 19.900 ευρώ με απόσυρση το δικίνητο 1,6 LS.) To ,4Τ AWD θα κοστίζει 21.940 ευρώ.
Το πετρελαιοκίνητο Trax στη δικίνητη εκδοχή του με αυτόματο κιβώτιο, τιμάται 25.350 ευρώ και στην τετρακίνητη με χειροκίνητο κιβώτιο, 26.500 ευρώ.
Κινητήρες: Με τρεις επιλογές
Το νέο Chevrolet Trax θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με επιλογή μεταξύ 3 κινητήρων, δύο βενζίνης και ενός diesel. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ατμοσφαιρικός 1,6 λτ. με 115 ίππους, 155 Nm στις 4.000 σ.α.λ και κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ. (153 γρ.CO2/χλμ.). Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και δικίνηση.
Ο άλλος κινητήρας βενζίνης είναι πιο σύγχρονος και αφορά στον 1,4 turbo βενζινοκινητήρα της GM, ο οποίος έχει απόδοση 140 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm διαθέσιμη από τις 1.850 σ.α.λ.
Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και τετρακίνηση, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 6,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων 149 γρ./χλμ.
Η diesel επιλογή έχει να κάνει με την έκδοση των 1,7 λίτρων, η οποία θα μπορεί να συνδυαστεί, είτε με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς είτε με κίνηση και στους τέσσερις.
Η απόδοση του μοτέρ αυτού φθάνει τους 130 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και η ροπή εκτοξεύεται στα 300 Nm διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.
Έτσι, οι επιδόσεις είναι πολύ καλές (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. για το 4Χ4 και 9,6 δλ. για το 4Χ2), ενώ την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση μειώνεται στα 4,5 (4Χ2) και 4,9 (4Χ4) λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2 είναι 120 και 129 γρ./χλμ. αντίστοιχα).
Εσωτερικό: Έμφαση στη μοντέρνα εικόνα και την πρακτικότητα
Ιδιαίτερα μοντέρνα είναι η σχεδίαση στο εσωτερικό του νέου Chevrolet Trax, με τις γραμμές που έχουν ακολουθηθεί να τονίζουν και το νεανικό χαρακτήρα του οχήματος.
Σαφώς πιο ενδιαφέρον και πιο νεανικό από το Mokka, στο Trax ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων, ο οποίος ακολουθώντας την αντίστοιχη σχεδίαση του πίνακα οργάνων των Chevrolet Spark και Aveo, φιλοξενεί ψηφιακές ενδείξεις πλην του ταχύμετρου και θυμίζει αυτόν μοτοσικλέτας.
«Παρών» είναι και το νέο σύστημα πολυμέσων MyLink της Chevrolet, το οποίο διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με μενού ελέγχου του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου, αναπαραγωγής βίντεο αλλά και κάμερα οπισθοπορείας.
Το φινίρισμα ικανοποιεί απόλυτα, όπως και η συνολική εικόνα στον τομέα της ποιότητας, με καλή συναρμογή και προσεγμένα υλικά.
Χώροι για 5 και πρακτικότητα
Το Trax είναι σε θέση να μεταφέρει μέχρι και 5 ενήλικους επιβάτες, σε ένα εσωτερικό με αρκετή πρακτικότητα. Έτσι, το πίσω διαιρούμενο (60/40) κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί αυξάνοντας τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ ακόμη και το κάθισμα του συνοδηγού είναι σε θέση να αναδιπλωθεί στο ίδιο επίπεδο, αυξάνοντας το μήκος φόρτωσης.
Έτσι, στην «κανονική» 5θέσια επιλογή, το Trax μεταφέρει αποσκευές όγκου 356 λίτρων, ενώ με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, το νούμερο αυξάνεται στα 785 λίτρα.
Εκτός τώρα των καθισμάτων, την πρακτικότητα του Trax επιτείνουν και οι αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, όπως π.χ. τα 4 διαφορετικά ντουλαπάκια στο ταμπλό.
Στο δρόμο: Τα κάνει όλα
Το Trax αφήνει θετικές εντυπώσεις σε γενικές γραμμές. Έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση από το Opel Mokka.
Στις στροφές γέρνει λογικά, δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, χάρη φυσικά και στην τετρακίνηση που «δουλεύει» εξαιρετικά. Από την άλλη, πάνω από εδαφικές ανωμαλίες η ανάρτηση «κοπανάει» και ακούγεται αρκετά, ενώ στον ανοιχτό δρόμο είναι μεν ευθύβολο, αλλά σχετικά τραχύ.
Ειδικά η έκδοση ντίζελ, που τραβάει δαιμονισμένα, αλλά παράγει αρκετό θόρυβο. Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο πολιτισμένη, χαμηλά τραβάει καλύτερα από το αντίστοιχο μοτέρ της Opel, αλλά τα πηδάλια, όπως και στο ντίζελ, δεν ενθουσιάζουν: o επιλογέας είναι χαλαρός και το τιμόνι στην ευθεία μοιάζει να «χαζεύει».
Στο εσωτερικό δεν ακούγονται τριγμοί, αλλά στο ταμπλό δεν υπάρχει η λεπτή φλοίδα μαλακού πλαστικού, που έχει το Mokka. Τα φρένα πάντως έχουν την ίδια πολύ καλή απόδοση.
Η τετρακίνηση και η «ικανή» απόσταση από το έδαφος (158 χλστ. στο δικίνητο και 168 χλστ. στο τετρακίνητο) του επιτρέπουν μια λογική ευχέρεια κίνησης εκτός δρόμου.
Σίγουρα ο οδηγός δεν ενθαρρύνεται να ανακαλύψει τα όρια αναρρίχησης (ειδικά από τη στιγμή που ο εμπρός προφυλακτήρας «βρίσκει» σχετικά νωρίς). Ωστόσο θα κινηθεί ευχάριστα στο πατημένο χώμα.
Σε αυτό συνεισφέρει το σύστημα τετρακίνησης που ενεργοποιείται αυτόματα, όταν κρίνεται απαραίτητο λόγω πρόσφυσης, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής γραμμικά, από 100-0 (εμπρός-πίσω) μέχρι 50-50 σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (δεν προβλέπεται δυνατότητα κλειδώματος).