«Η σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων και η αυξημένη βαρύτητα που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), η οποία στην Ελλάδα υλοποιείται με τη σύνδεση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας κάθε καινούργιου αυτοκινήτου με τις εκπομπές CO2, έχουν οδηγήσει σε μία αύξηση της αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρες diesel, παρ’ όλο που η κυκλοφορία τους επιτρέπεται προς το παρόν μόνο εκτός των δύο μεγάλων πόλεων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Έτσι το 2010, η συνολική αγορά των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων (εκτός των ταξί) στην Ελλάδα έφτασε τις 4.300 μονάδες περίπου, ξεπερνώντας σε μερίδιο το 3%», αναφέρει σε ανακοίνωση της η Fiat.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της αυτοκινητοβιομηχανίας:
«Κυρίαρχη θέση στην αγορά των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων είχε η Fiat, που ήταν πρώτη σε πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με 630 μονάδες και μερίδιο αγοράς 14,6%. Επιπλέον στις μικρές κατηγορίες, A και B, κατέλαβε το 28%. Να σημειώσουμε ότι οι κατηγορίες Α και Β έχουν βαρύνουσα θέση στην ελληνική αγορά εφόσον αποτελούν μαζί το 40% περίπου της συνολικής αγοράς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις αποτέλεσαν το 7% των συνολικών πωλήσεων της Fiat, κάτι που αποτελεί μια φυσιολογική συνέπεια λόγω της μακρόχρονης εμπειρίας και τεχνογνωσίας της Fiat στην πετρελαιοκίνηση σε συνάρτηση με τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά καυσίμου. Στο πλαίσιο αυτό, η μάρκα, προσφέρει στην ελληνική αγορά μία ευρεία γκάμα πετρελαιοκίνητων μοντέλων (όλα προδιαγραφών Euro 5) τα οποία ταιριάζουν απόλυτα στις ελληνικές συνθήκες, όπου τον κύριο ρόλο παίζουν τα μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα.
Το πιο πετυχημένο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της Fiat στην ελληνική αγορά ήταν το Panda με τον κινητήρα 1.3 Multijet των 75 ίππων. Η κυριαρχία του στη μικρή κατηγορία φαίνεται από το γεγονός ότι σχεδόν 1 στα 2 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι Panda, ενώ στην ίδια κατηγορία διατίθεται και το πετρελαιοκίνητο 500 με τον Multijet 2ης γενιάς με 95 ίππους. Στην αμέσως επόμενη κατηγορία υπάρχει μια μεγάλη γκάμα πετρελαιοκίνητων εκδόσεων με τις επιλογές των 1.3 Multijet 75 & 95 ίππων και 1.6 Multijet 120 ίππων που εφοδιάζουν την γκάμα του Punto. Th γκάμα συμπληρώνουν τα Qubo (1.3 Multijet με 75 ίππους), Bravo (1.6 Multijet με 120 ίππους), Doblo (1.6 Multijet με 105 ίππους) και Sedici (2.0 Multijet με 135 ίππους).
Η ενίσχυση της αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρά τους περιορισμούς που θέτει η νομοθεσία στην κυκλοφορία τους στις δύο μεγάλες πόλεις, οφείλεται σε μια σειρά από πλεονεκτήματα που έχουν απέναντι στους βενζινοκινητήρες, τα οποία για πολλούς είναι αρκετά για να αντισταθμίσουν την υψηλότερη τιμή αγοράς των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων. Έτσι, οι κινητήρες diesel έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά υψηλότερη ροπή που αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές, χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ειδικά στις σύγχρονες εκδόσεις με φίλτρο σωματιδίων, οι οποίες μάλιστα εξαλείφουν το μειονέκτημα αυξημένων εκπομπών σωματιδίων).
Η ηγετική θέση της Fiat στον τομέα της πετρελαιοκίνησης δεν είναι τυχαία και δεν είναι μόνο εμπορική, αλλά και τεχνολογική. Το ιταλικό γκρουπ έχει επενδύσει πολύ στην εξέλιξη της τεχνολογίας των ντίζελ, με τρόπο ώστε να συνδυάζουν την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα» με την απόλαυση της οδήγησης που αποτελεί βασικό συστατικό της ιταλικής σχολής στην αυτοκίνηση. Και οι τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από αυτήν προσπάθεια είναι σημαντικές. Το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο, ο οποίος τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε εφικτό το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch με την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156 κι έγινε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.
Το 2003 η Fiat δημιούργησε την επαναστατική τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια τεχνική που χωρίζει τον ψεκασμό του καυσίμου σε διαδοχικά στάδια για κάθε κύκλο λειτουργίας, επιτυγχάνοντας καλύτερο έλεγχο των πιέσεων και των θερμοκρασιών μέσα στο θάλαμο καύσης και πιο αποτελεσματική αξιοποίηση του αέρα που εισάγεται στους κυλίνδρους. Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα MultiJet II περιλαμβάνει περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.
Πάνω σε αυτή την ισχυρή βάση η Fiat δημιούργησε μια εξαιρετικά πετυχημένη γκάμα πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, η οποία κερδίζει πλέον και το ελληνικό κοινό, παρά τις αντιξοότητες της ελληνικής αγοράς για τα diesel. Κι αυτή η γκάμα με τους υπερσύγχρονους κινητήρες Multijet θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται, προσφέροντας μια οικολογική διάσταση της αυτοκίνησης στην οποία έχει δεσμευτεί εδώ και χρόνια το γκρουπ Fiat.»