Από την πρώτη στιγμή της αποκάλυψής της, η Alfa Romeo 4C έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον κάθε λάτρη της αυτοκίνησης καθώς οι περιορισμένες μέχρι στιγμής πληροφορίες γι’ αυτή καταδεικνύουν πως πρόκειται για ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο με «DNA» supercar.
Πριν λοιπόν την πολυαναμενόμενη στιγμή της παρουσίασής της 4C στο δρόμο, η Alfa Romeo αποκαλύπτει μερικά από τα βασικά τεχνολογικά στοιχεία που συνθέτουν και το χαρακτήρα του τόσο ξεχωριστού μοντέλου της.
Πηγή έμπνευσης για την 4C αποτέλεσε η παράδοση της Alfa Romeo σε ό,τι αφορά το στιλ, τις επιδόσεις την τεχνολογία και τον οδηγικό χαρακτήρα. Η ονομασία ακολουθεί τα ακρωνύμια 8C και 6C των 8κύλινδρων και 6κύλινδρων αγωνιστικών και εκδόσεων δρόμου Alfa Romeo των δεκαετιών του ’30 και ’40. Σχεδιασμένη από το Centro Stile της Alfa Romeo, η compact σε διαστάσεις 4C είναι σαφώς επηρεασμένη από τη θρυλική 33 Stradale, ένα αυτοκίνητο που συνδύασε την καινοτόμο τεχνολογία με το στιλ.
Η εξέλιξη της 4C έγινε από λευκό χαρτί ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του στόχου που δεν ήταν άλλος από τη δημιουργία ενός προσιτού supercar χωρίς υποχωρήσεις σε τεχνολογικό και οδηγικό επίπεδο. Η 4C σχεδιάστηκε όχι μόνο για να γίνει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο σε περιεχόμενο και επιδόσεις, αλλά και για να γίνει ένα εφικτό όνειρο για τους οπαδούς της Alfa Romeo σε όλο τον κόσμο.
Κατά συνέπεια, ήταν αναγκαίο να υπάρξει εξέλιξή της με όρους μειωμένης μεν παραγωγής, αλλά σε επίπεδα μερικών χιλιάδων αυτοκινήτων το χρόνο, υψηλότερα δηλαδή από αυτά της πρακτικά χειροποίητης παραγωγής που χαρακτηρίζει την κατηγορία των supercar.
Μεταξύ των βασικών παραμέτρων κατά τη διάρκεια της εξέλιξης ήταν η ελαχιστοποίηση του βάρους έτσι ώστε να μην απαιτείται η εστίαση στην πολύ υψηλή ιπποδύναμη η οποία θα σήμαινε και επιπλέον κόστος.
Η Alfa Romeo λοιπόν επέλεξε την τοποθέτηση στο κέντρο της 4C του γνωστού κινητήρα 1.750ΤΒ που γνωρίζουμε από την Giulietta QV με την ισχύ του να φθάνει τους 240 ίππους και να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη TCT.
Η εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος που είναι μικρότερη από τα 4 κιλά/ίππο προέκυψε λοιπόν από τη χρήση υλικών με ιδιαίτερα χαμηλό βάρος και μεγάλη αντοχή, χάρη στα οποία η 4C κατάφερε να ζυγίζει λιγότερο από 900 κιλά όντας ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.
Για να γίνει αυτό η 4C χτίστηκε γύρω από ένα μονοκοκ κατασκευασμένο από ανθρακονήματα με βάρος μόλις 65 κιλά. Το μονοκόκ που αποτελεί και το κεντρικό στοιχείο του σασί συνδυάζεται με επίσης ιδιαίτερα ελαφριά δομικά στοιχεία μεταξύ των οποίων τα αλουμινένια τμήματα έδρασης των μηχανικών μερών που αποτελούν και τις ζώνες παραμόρφωσης σε περίπτωση σύγκρουσης ώστε να αποφεύγεται και ο τραυματισμός του μονοκόκ.
Επίσης εκτός από την εκτενή χρήση αλουμινίου σε σασί και μηχανικά μέρη, σημαντική συμβολή στο χαμηλό βάρος έχει και η κατασκευή των εξωτερικών τμημάτων του αμαξώματος από ένα σύνθετο υλικό χαμηλής πυκνότητας και υψηλής αντοχής SMC (Sheet Moulding Compound), που έκανε εφικτή τη μείωση του βάρους κατά 20% σε σχέση με τις παραδοσιακές χαλύβδινες κατασκευές.
Τέλος, από την προσπάθεια για μείωση του βάρους δεν έμειναν έξω ούτε οι γυάλινες επιφάνειες, με τα τζάμια των παραθύρων να είναι λεπτότερα κατά 10% περίπου σε σχέση με αυτά που συνήθως χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα, επιτρέποντας μία μείωση του βάρους κατά 15%.
Και ως πραγματικό supercar η 4C δεν θα μπορούσε να μην κατασκευάζεται όπως ακριβώς κάθε αυτοκίνητο της κατηγορίας της. Η γραμμή παραγωγής της λοιπόν έχει στηθεί στο εργοστάσιο της Maserati στη Modena με την παραγωγική διαδικασία αλλά και τον ποιοτικό έλεγχο να έχει ακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές όπως κάθε Maserati.
Η πρώτη Alfa 4C προγραμματίζεται να παραδοθεί στην Ευρώπη το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, ενώ η έκδοση που προορίζεται για τις ΗΠΑ, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Alfa Romeo στην αμερικανική αγορά, θα λανσαριστεί στο Λος Άντζελες το Νοέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τέλος του 2013.
Η συνολική ετήσια παραγωγή της 4C περιορίζεται στα 3.500 αυτοκίνητα, που θα πωλούνται σε όλες τις μεγάλες αγορές παγκοσμίως.