Πρόκειται για την πρώτη σημαντική ανανέωση της σειράς Monster από το 2008 και μετά.
Και φαίνεται να βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης πριν περάσει στην παραγωγή, κάτι που σημαίνει ότι αναμένεται να εμφανιστεί στις φετινές εκθέσεις του φθινοπώρου, κατά πάσα πιθανότητα δε στη φετινή EICMA του Μιλάνου.
Οι γραμμές του νέου Monster διατηρούν την επιθετικότητα που συνοδεύει το μοντέλο από καταβολής του. Στα πλευρά διακρίνονται οι εισαγωγές αέρα, παρόμοιες με της Diavel, ενώ έντονα παραμένουν τα βασικά χαρακτηριστικά της οικογένειας Monster, όπως το έντονο ανάγλυφο του ρεζερβουάρ, ο μικροσκοπικός «κοκοβιός» (ουρά) και το κυριότερο, το σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα.
Η βασική διαφορά του νέου μοντέλου έγκειται στην τοποθέτηση του κινητήρα Testastretta 11° με τα 1198 κ.εκ., πάντα σε διάταξη V2 90 μοιρών φυσικά και με δεσμοδρομική κίνηση βαλβίδων που δεν θα αποδίδει λιγότερους από 150 ίππους.
Θα είναι δηλαδή το πιο ισχυρό μοντέλο της σειράς, μετά από τα θηριώδη Monster S4 (με τον κινητήρα της 916) του 2004 και S4 RS του 2007. Εκείνες ήταν πραγματικά απαιτητικές μοτοσυκλέτες στη γρήγορη οδήγηση, όμως ετούτη εδώ αναμένεται να είναι πιο φιλική και πάντως όχι πιο απαιτητική από το Hypermotard που φορά τον ίδιο κινητήρα.
Η σειρά μοντέλων Monster («Τέρας» / Mostro στα πρώτα μοντέλα) είναι εδώ και 20 χρόνια η σημαντικότερη πηγή εσόδων για τη Ducati. Μάλιστα είχε σώσει την εταιρεία από τη χρεοκοπία όταν είχε εμφανιστεί το 1993, σε ριζοσπαστικό σχεδιασμό του αργεντινού Miguel Angel Galluzzi.
Το μινιμαλιστικό σκεπτικό του Galuzzi ήταν: «Το μόνο που χρειάζεται είναι μια σέλα, ένα ντεπόζιτο, ένας κινητήρας, δύο τροχοί και ένα τιμόνι».
Είκοσι χρόνια μετά, το «Τέρας» διατηρεί τον τίτλο της πιο καλοπουλημένης μοτοσυκλέτας του εργοστασίου, με μερίδιο 31% επί του συνόλου των πωλήσεων.