Η BMW έχει δημιουργήσει την θυγατρική «i», μέσω της οποίας εξελίσσει μια καινούργια γενιά οχημάτων, με απώτερο σκοπό εντός ολίγων ετών, τη διάθεση τους στο αγοραστικό κοινό.
Ο προσανατολισμός της εταιρείας αυτής, είναι η κατασκευή οχημάτων χαμηλών ή απολύτως μηδενικών ρύπων, τα οποία θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε υβριδικά.
Ένα από αυτά τα δημιουργήματα είναι και το BMW i3, του οποίου τα επίσημα αποκαλυπτήρια αναμένονται να γίνουν το Σεπτέμβριο, στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Στις 29 Ιουλίου, απλά θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση!
Με σεβασμό προς το περιβάλλον
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αναφέρουν ότι το i3 αναμένεται να πωλείται είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό, είτε σε συνδυασμό με τη βοήθεια ενός βενζινοκινητήρα, ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη φόρτιση της μπαταρίας και την αύξηση της συνολικής αυτονομίας.
Στην ηλεκτρική του έκδοση η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα θα αγγίζει τις 127 kW (170 ίππους) και τα 249 Nm ροπής, ενώ η αυτονομία θα κυμαίνεται μεταξύ 130-160 χλμ. Για την αύξηση όμως αυτής της αυτονομίας, θα υπάρχει βοήθεια από ένα 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 0,65 λτ., με την αυτονομία τότε να αγγίζει τα 220 χλμ.
Η BMW προγραμματίζει την κατασκευή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης i3, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, ώστε να ανταποκριθεί στους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων.
Ηλεκτροκινητήρας για «Όσκαρ»
Ο τύπος του ηλεκτρικού κινητήρα είναι ο πιο ευρέως χρησιμοποιούμενος αυτήν την στιγμή στην ηλεκτρική αυτοκίνηση και είναι μόνιμου μαγνήτη σπάνιας γαίας, με δυνητικό βαθμό απόδοσης της τάξεως του 90%.
Έχει τοποθετηθεί στον οπίσθιο άξονα και προφανώς μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς όπως παραδοσιακά συμβαίνει ως τώρα σε κάθε BMW, η τροφοδοσία του οποίου, γίνεται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου ενεργειακής πυκνότητας 32kWh.
Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, βολεύει χωροταξικά μιας κι έτσι δεν χρειάζεται άξονας μετάδοσης, επιτρέποντας έτσι το πάτωμα του αυτοκινήτου να είναι καλυμμένο από τους συσσωρευτές.
Η μετάδοση της δύναμης, επιτυγχάνεται μέσω ενός μειωτήρα, με τις επιδόσεις να είναι εντυπωσιακές, μιας και η τυπική διαδικασία του 0-100 χλμ. / ώρα ολοκληρώνεται εντός 8 δλ. Όμως οι ρεπρίζ του θυμίζουν supercar, με την τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 χλμ. / ώρα.
Σοφιστικέ υλικά
Με την ορολογία drive module, η BMW αναφέρεται στα μηχανικά μέρη του i3 τα οποία είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ για το θάλαμο των επιβατών που είναι κατασκευασμένος από πλαστικό ενισχυμένος με ανθρακονήματα, έχει δώσει τον ορισμό life module.
Τα υλικά τόσο της καμπίνας, όσο και αυτά που απαρτίζουν τα μηχανικά μέρη, έχουν επιλεγεί με γνώμονα την μείωση του βάρους, παράγοντα που είναι μείζονος σημασίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Στην αποκλειστική ηλεκτρονικά-επεξεργασμένη φωτογραφία, φαίνεται η ελαφρώς επιθετική σχεδίαση που διαθέτει το i3.
Εντύπωση προκαλεί το χαρακτηριστικό προφίλ με τη ψηλή βασική γραμμή και τις πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά και έχουν σημαντική διαφορά ως προς το μέγεθος (μεγάλη η μπροστά, μικρή η πίσω) ή το σχετικά όρθιο παρμπρίζ που καταλήγει σε μια επίπεδη οροφή.