Το 2012 αναμένεται η παρουσίαση υβριδικού ρότορα, για το θρυλικό roadster
Λες και το έκανε… επίτηδες, ο Senior Managing Executive Officer του τμήματος εξέλιξης της Mazda, Seita Kanai, έβαλε «φωτιά» στους φαν του πιο καλοπουλημένου σπορ ανοιχτού αυτοκινήτου του πλανήτη. Με την αφορμή του νέου ρεκόρ Γκίνες, που έσπασε το ΜΧ-5, υποσχέθηκε ότι θα τελειοποιήσει το διασκεδαστικό χαρακτήρα του ιαπωνικού roadster και θα το δυναμώσει.
Όλα αυτά ήταν αρκετά, για να πυροδοτήσουν ένα νέο κύκλο σεναρίων, που βασίζονται στις τελευταίες «διαρροές» από το εργοστάσιο της Mazda, στη Χιροσίμα. Σύμφωνα με αυτές, το 2012, θα παρουσιαστεί η νέα γενιά του MX-5, που θα «φοράει» υβριδικό wankel κινητήρα! Στις ΗΠΑ, μια αγορά που «παραδοσιακά» δείχνει την προτίμησή της στους κινητήρες του Dr Felix Wankel, συζητείται ευρέως το «τέλος» του RX-8, η επιστροφή του RX-7 και, φυσικά, η «βανκελοποίηση» του ΜΧ-5. Μπορεί όμως, να ισχύει κάτι τέτοιο;
Ρότορας
Η αλήθεια είναι ότι στην επίσημη πρώτη του RX-8 στην Ελλάδα (προ… αμνημονεύτων ετών) ρωτούσαμε τους υπευθύνους της εταιρίας, γιατί δεν ήταν προγραμματισμένο να τοποθετηθεί αυτός ο μνημειώδης κινητήρας στο ΜΧ-5. Η αλήθεια είναι πως ο λόγος ήταν… διπλός. Από τη μία, οι Ιάπωνες δεν ήθελαν να δημιουργήσουν ούτε… υποψία για την αξιοπιστία του συγκεκριμένου μοντέλου. Όχι γιατί δεν ήταν σίγουροι για τον Renesis, αλλά επειδή υπήρχε ο φόβος, ότι το κοινό θα ήταν προκατειλημμένο από το… προηγούμενο του RX-7, που δεν είχε και τον ανθεκτικότερο κινητήρα ever. Η εμπειρία από την πολύχρονη πορεία του RX-8 έδειξε ότι ο εξελιγμένος wankel δεν έχει «παιδικές ασθένειες». Κάτι, που απέδειξαν περίτρανα και όσα RX-8… δεινοπάθησαν στα χέρια μας, σε ατέλειωτες αναβάσεις και «λιωσίματα» στην κίνηση και την… ερημιά.
Από την άλλη, η Mazda φοβόταν ότι θα χάλαγε τον fun to drive χαρακτήρα του ΜΧ-5.
Οι κινητήρες που φοράνε τα σημερινά ΜΧ-5, σίγουρα μόνο αναιμικοί δεν είναι. Ποιος μπορεί να παραπονεθεί, για παράδειγμα, για τους 160 ίππους της δίλιτρης έκδοσης; Μάθαμε μάλιστα, ότι κάποιοι μηχανικοί της Mazda έκαναν τη δοκιμή, να τοποθετήσουν τον κινητήρα των MPS σε ένα ΜΧ-5, για να δουν τι θα… γινόταν. Ακόμα και οι δοκιμαστές της φίρμας, δεν μπορούσαν να το ελέγξουν… Στην επόμενη γενιά βέβαια, όλα είναι σχεδιασμένα διαφορετικά. Σύμφωνα με τις παραπάνω πηγές, οι Ιάπωνες μηχανικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο, να τοποθετήσουν τον Renesis 16X, κάτω από το καπό του ΜΧ-5, ώστε να μεγιστοποιήσουν τη μείωση βάρους και, ως συνέπεια την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων, χωρίς να χαθεί το παραμικρό από την οδηγική ευχαρίστηση, που πάντα χαρακτήριζε το ΜΧ-5. Πάντως μαθαίνουμε ότι το MX-5 Wankel δεν θα αντικαταστήσει τα βενζινοκίνητα μοντέλα, τα οποία αναμένεται να «φοράνε» τους νέους turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού Sky- G.
Για να ξεπεραστεί η χαμηλή ροπή και να βελτιωθεί ο λόγος απόδοσης/οικονομίας, θα χρησιμοποιηθεί η λύση του υβριδικού συστήματος, για το οποίο ωστόσο ακόμα δεν υπάρχουν λεπτομέρειες. Ό,τι έχει διαρρεύσει, αναφέρεται στο ότι το ΜΧ-5 θα «φορά» έναν μικρό 1,3 λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα, συνδυασμένο με ηλεκτρικό μοτέρ… Το ρεκόρ Η συνολική παραγωγή του μοντέλου Mazda MX-5 από την Mazda Motor Corporation έφτασε τις 900.000 μονάδες, την 4η Φεβρουαρίου 2011. Αυτή η διάκριση ήρθε 21 χρόνια και δέκα μήνες, μετά την έναρξη παραγωγής της πρώτης γενιάς του Mazda MX-5, που πρωτοεμφανίστηκε τον Απρίλιο 1989. Το ΜΧ-5 αρχικά βραβεύτηκε από το Guinness World Records ως «Το διθέσιο σπορ αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο», όταν η παραγωγή έφτασε τις 531.890 μονάδες τον Μάιο του 2000. Το Guinness ανανέωσε το ρεκόρ, όταν η παραγωγή πέρασε τις 700.000 και τις 800.000 μονάδες αντίστοιχα. Τώρα, η Mazda ζητάει από το Guinness World Records να ανανεώσει το ρεκόρ για τις 900.000 μονάδες.
Μεταξύ των δεκαετιών 1960 και 1970, αμέτρητα σπορ αυτοκίνητα προσέφεραν δυναμική αυτοκίνηση ανοιχτού τύπου, για οδηγούς με ελεύθερο πνεύμα. Στην δεκαετία του ’80, η Mazda αποφάσισε να επαναφέρει αυτό το πνεύμα με ένα roadster φτιαγμένο για μια νέα εποχή. Χρησιμοποιώντας τα τελευταία μηχανολογικά επιτεύγματα, η Mazda δημιούργησε το MX-5 και το παρουσίασε τον Φεβρουάριο του 1989 υπενθυμίζοντας ότι η οδήγηση μπορεί να είναι ακόμα διασκεδαστική, παρά τις συνεχώς αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας. Σήμερα, το ΜΧ-5 παραμένει το μακροβιότερο μοντέλο στην παγκόσμια πορεία της Mazda.
Ο Nobuhiro Yamamoto, διευθυντής προγράμματος της τρέχουσας έκδοσης MX-5, είπε: «Από τότε που η Mazda εισήγαγε στην αγορά το πρώτο ΜΧ-5, έχουν μεσολαβήσει δύο πλήρεις ανανεώσεις, καθώς και μία σειρά από άλλες αναβαθμίσεις. Η συνεχής επιτυχία του οφείλεται στην έντονη υποστήριξη, που απολαμβάνει από τους fans σε όλο τον κόσμο. Προχωρώντας μπροστά θα προσπαθήσω να διατηρήσω ζωντανό το πνεύμα του ΜΧ-5 εξελίσσοντάς το ταυτόχρονα σε ένα αυτοκίνητο, που θα αγαπηθεί από ακόμα περισσότερο κόσμο».
O Senior Managing Executive Officer του τμήματος εξέλιξης της Mazda, Seita Kanai, είπε: «Έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια από την γέννηση της πρώτης γενιάς του Mazda MX-5. Κατά την διάρκεια αυτής της εικοσαετίας, όχι μόνο η κοινωνία, αλλά και τα ίδια τα οχήματα έχουν αλλάξει σημαντικά. Η ανταπόκριση στα περιβαλλοντικά προβλήματα και στην μείωση των φυσικών πρώτων υλών έχει γίνει πλέον απαραίτητη για όλες τις εταιρίες αυτοκινήτων.
Σαν δείγμα της περιβαλλοντικής πολιτικής που ακολουθείται, η Mazda παρουσίασε πέρυσι τις νέες τεχνολογίες SKYACTIV. Τώρα, εστιάζουμε στην εξέλιξη μελλοντικών προϊόντων, που θα περιλαμβάνουν αυτές τις τεχνολογίες. Πολλά από τα στοιχεία, που περιλαμβάνονται στις SKYACTIV τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα η σημαντική μείωση του βάρους, βασίζονται στην πολυετή προσπάθεια εξέλιξης του ΜΧ-5. Πράγματι, η βασική αρχή που βρίσκεται πίσω από τις τεχνολογίες SKYACTIV- δηλ. η παραγωγή fun-to-drive αυτοκινήτων – υιοθετείται πλήρως από το ΜΧ-5. Ο Kanai συνεχίζει λέγοντας ότι «με στόχο πλέον την παραγωγή ενός εκατομμυρίου μονάδων, η Mazda εστιάζει στην περαιτέρω εξέλιξη του ΜΧ-5. Θα τελειοποιήσουμε τον διασκεδαστικό του χαρακτήρα και θα ενδυναμώσουμε τα χαρακτηριστικά, που αφορούν στην ασφάλεια και το περιβάλλον. Εφ’ όσον η Mazda έγινε 91 ετών, ήδη οραματιζόμαστε την 100η μας επέτειο. Στις χρονιές που θα ακολουθήσουν, σε συνδυασμό με την ευρεία βάση των οπαδών μας, θα συνεχίσουμε να δυναμώνουμε το ΜΧ-5 ως ένα σύμβολο της εταιρίας Mazda».