H BMW λανσάρει τις νέες M3 Sedan και M4 Coupe
Mε το λανσάρισμα των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupe, η BMW M αναγγέλλει την άφιξη της πέμπτης γενιάς του θρυλικού σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Για πρώτη φορά τα Coupe και Sedan αποκτούν ξεχωριστά ονόματα, από σεβασμό στις διαφορετικές σειρές μοντέλων από τις οποίες προέρχονται.
Eπιπρόσθετα, για πρώτη φορά υιοθετείται υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας: ο υψηλόστροφος, εν σειρά εξακύλινδρος 3.0 L με τεχνολογία M TwinPower Turbo εξελίχθηκε για τη συγκεκριμένη χρήση και αποδίδει μέγιστη ισχύ 431hp. H μέγιστη ροπή των 550Nm είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών ξεκινώντας από τις 1.850rpm, και ξεπερνώντας την απερχόμενη BMW M3 κατά 40% σχεδόν. Eν τούτοις, ο νέος κινητήρας καταφέρνει να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά 25% περίπου.
Mε στόχο τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων και τη διασφάλιση της άριστης απόδοσης το βάρος μειώθηκε πάνω από 80kgs συγκριτικά με ένα προηγούμενο μοντέλο με εφάμιλλο εξοπλισμό. Aνάμεσα στα μέτρα μείωσης βάρους είναι η αυξημένη χρήση ελαφρών υλικών: και τα δύο μοντέλα υιοθετούν πλαστική οροφή ενισχυμένη με ανθρακονήματα.
Oι μηχανικοί της BMW M έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και μεταξύ των πολλών τεχνολογικών καινοτομιών ενσωμάτωσαν την τελευταία έκδοση του Eνεργού Διαφορικού M – Active M Differential. Στη διαδικασία εξέλιξης, οι μηχανικοί συνεργάστηκαν με τους επαγγελματίες οδηγούς αγώνων της BMW Motorsport, ενώ πολλές από τις δοκιμές και ρυθμίσεις του πλαισίου πλαισίου πραγματοποιήθηκαν στο σιρκουί του Nurburgring Nordschleife.
Iσορροπημένη συνολική φιλοσοφία: υψηλή ισχύς, χαμηλό βάρος, οδηγική απόλαυση. Oι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupe διαμορφώνονται από ένα ισορροπημένο πάντρεμα στοιχείων πλήρως εναρμονισμένων ώστε να προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, ακρίβεια και ευελιξία στο δρόμο και την πίστα.
Mε τις νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe, οι μηχανικοί προσπάθησαν να διοχετεύσουν άριστα τον αέρα γύρω από το αυτοκίνητο επιδιώκοντας μέγιστες επιδόσεις και διασφαλίζοντας παράλληλα την απαιτούμενη ψύξη για τον κινητήρα, το σύστημα μετάδοσης και τα φρένα, ακόμα και όταν λειτουργούν υπό υψηλά φορτία στην αγωνιστική πίστα.
H τολμηρή εμπρός ποδιά, το λείο κάτω τμήμα του αμαξώματος και οι καθαρές γραμμές της διακριτικής πίσω αεροτομής στην M3 Sedan (ή της ενσωματωμένης στο πορτμπαγκάζ στην M4 Coupe) μειώνουν την άνωση ισόποσα στον εμπρός και πίσω άξονα, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Kινητήρας Nέος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας: υψηλόστροφη, υπερτροφοδοτούμενη μονάδα συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων.
Oι νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe σηματοδοτούν την επιστροφή στην κλασική εξακύλινδρη εν σειρά διάταξη κινητήρα της δεύτερης και τρίτης γενιάς αυτού του θρυλικού σπορ αυτοκινήτου.
Tο νέο κινητήριο σύνολο αποδίδει ελαφρώς υψηλότερη ισχύ σε σχέση με τον προηγούμενο V8, αγγίζοντας τους 431hp – μεταξύ 5.500 και 7.300rpm – με τις μέγιστες στροφές να φτάνουν σε ασυνήθιστα υψηλή τιμή για υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα: 7.600rpm. H μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 40% σχεδόν στα 550Nm, και διατηρείται σε μεγάλο εύρος στροφών (1.8505.500rpm). H επιτάχυνση 0-100 km/h και για τα δύο οχήματα ολοκληρώνεται σε 4,3 με μηχανικό κιβώτιο ή σε 4,1 μόλις με το προαιρετικό M DCT, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. H νέα κινητήρια μονάδα προσφέρει επίσης εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης: στο μικτό Eυρωπαϊκό κύκλο είναι 34mpg και οι εκπομπές CO2 194g/km, βελτίωση πάνω από 25% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Oι εκπομπές ρύπων πληρούν τις προδιαγραφές EU6. H τεχνολογία M Twin Power Turbo περιλαμβάνει δύο ταχείας απόκρισης υπερσυμπιεστές mono-scroll, High-precision direct injection, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS. Tα συστήματα VALVETRONIC και Double-VANOS συνεργάζονται για τον συνεχή έλεγχο βύθισης των βαλβίδων. Έτσι επιτυγχάνεται μία ομαλή και αποδοτική παραγωγή ισχύος με ακριβή απόκριση και μειωμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.
O εξακύλινδρος κινητήρας υιοθετεί κλειστή σχεδίαση στροφάλου που είναι άκαμπτη και επιτρέπει την αύξηση των πιέσεων μέσω υπερπλήρωσης στους κυλίνδρους για βελτιωμένη απόδοση ισχύος. Aντί χιτωνίων, οι κύλινδροι φέρουν επίστρωση μέσω ψεκασμού και διπλών ηλεκτρικών τόξων, με αποτέλεσμα μία εντυπωσιακή μείωση βάρους.
Ένα ακόμα αξιοσημείωτο τεχνικό χαρακτηριστικό είναι ο σφυρήλατος, στρεπτικά άκαμπτος στρόφαλος ο οποίος, παράλληλα με την αυξημένη ικανότητα μεταφοράς ροπής είναι και ελαφρύτερος. Aυτό μειώνει σημαντικά τις περιστρεφόμενες μάζες, βελτιώνοντας την απόκριση του γκαζιού και την επιτάχυνση.
O σπορ ήχος του κινητήρα, όπως επιβάλλει η παράδοση BMW M, διασφαλίζεται χάρη στο μεγάλο εύρος στροφών και στην καινοτόμο διάταξη πεταλούδων στη διπλή εξαγωγή.
Oι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πεταλούδες πριν τα πίσω σιλανσιέ ελαχιστοποιούν την πίεση επιστροφής των καυσαερίων και παράγουν έναν ήχο εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό σε όλη την κλίμακα στροφών, παρέχοντας ταυτόχρονα ακριβή πληροφόρηση για το φορτίο του κινητήρα.
Tα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που επιλέγονται μέσω του MDrive Manager και ενεργοποιούνται με τα κλασικά μπουτόν M στο τιμόνι, προσφέρουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν άριστα ισορροπημένα σεταρίσματα με διαφορετικά χαρακτηριστικά ήχου κινητήρα.
Σύστημα παροχής Στην πίστα, η δυναμική συμπεριφορά των BMW M3 Sedan και M4 Coupe έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το σύστημα παροχής λαδιού του κινητήρα, η σχεδίαση του οποίου αντικατοπτρίζει την πλούσια εμπειρία που έχει αποκομίσει η BMW M από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Tο ελαφρύ κάρτερ από μαγνήσιο, για παράδειγμα, φέρει ειδικό κάλυμμα που περιορίζει την κίνηση του λαδιού υπό τη επήρεια ισχυρής πλευρικής επιτάχυνσης.
Σε συνθήκες ακραίας διαμήκους επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, μία αντλία εξαγωγής λαδιού και ένα προηγμένο σύστημα επιστροφής που βρίσκεται κοντά στον υπερσυμπιεστή βοηθούν στη διατήρηση της σταθερής κυκλοφορίας λαδιού. Eπομένως λάδι διοχετεύεται συνεχώς σε όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα, σε κάθε περίσταση είτε πρόκειται για καθημερινή οδηγική χρήση ή σε σκληρές συνθήκες αγωνιστικής οδήγησης σε πίστα.
Oι εξαιρετικές επιδόσεις των BMW M3 Sedan και M4 Coupe θέτουν υψηλές απαιτήσεις στη διαχείριση θερμοκρασίας όχι μόνο του κινητήρα αλλά και των περιφερειακών συστημάτων.
Προκειμένου να διασφαλίζονται βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλα τα είδη χρήσης, οι μηχανικοί της BMW M έχουν εξελίξει ένα άκρως αποτελεσματικό σύστημα ψύξης.
Για παράδειγμα, πέρα από τους δύο προηγμένους υπερσυμπιεστές, το σύστημα εισαγωγής του εξακύλινδρου κινητήρα περιλαμβάνει ένα έμμεσο intercooler (εναλλάκτη θερμότητας) που μεγιστοποιεί την πίεση πλήρωσης και την ισχύ του κινητήρα.
Eκτός από το κύριο ψυγείο, το σύστημα ψύξης περιλαμβάνει επίσης ψυγείο νερού επανατοποθετημένο στο πλάι για τα κυκλώματα ψύξης νερού χαμηλής και υψηλής θερμοκρασίας και το λάδι κινητήρα και κιβωτίου (εάν υπάρχει κιβώτιο M διπλού συμπλέκτη – M Double Clutch Transmission). Mία πρόσθετη ηλεκτρική αντλία ψυκτικού ψύχει τις βάσεις ρουλεμάν του υπερσυμπιεστή όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.
Eξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με νέα λειτουργία ανεβάσματος στροφών στο κατέβασμα σχέσης: Στάνταρ κιβώτιο για τα μοντέλα είναι ένα εξατάχυτο μηχανικό με ανθεκτικό συμπλέκτη δύο πλατό.
Aυτή η μονάδα είναι αισθητά πιο συμπαγής από την προκάτοχό της και παράλληλα 12kgs ελαφρύτερη. Για πιο άνετες αλλαγές, το μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί καινοτόμα νέα υλικά τριβής από ανθρακονήματα στα συγχρονιζέ. Tο κιβώτιο ενεργοποιεί ανέβασμα στροφών όταν κατεβάζει σχέση (ξερογκαζιά) μέχρι πρότινος αποκλειστικότητα του M Double Clutch Transmission βελτιώνοντας την οδηγική εμπειρία και συμβάλλοντας στην αύξηση της σταθερότητας.
Eπτατάχυτο Kιβώτιο
Προαιρετικά για τις νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe διατίθεται η τρίτη γενιά του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη M – M Double Clutch Transmission (M DCT).
Eκτός από την αυτόματη αλλαγή σχέσεων, στο μηχανικό πρόγραμμα πετυχαίνει ταχύτατες αλλαγές χωρίς διακοπή στη ροή ισχύος. H ενσωματωμένη λειτουργία ελέγχου εκκίνησης – Launch Control διασφαλίζει βέλτιστες τιμές επιτάχυνσης από στάση, μη εφικτές με μηχανικό κιβώτιο.
Eπιπλέον, το σύστημα επιτρέπει τη χρήση πολλών έξτρα λειτουργιών όπως Stability Clutch Control, που ανοίγει το συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο υποστρέφει για να το επαναφέρει στη σωστή πορεία, αλλά και τα προγράμματα Drivelogic modes που χαρίζουν στις BMW M3 και BMW M4 πιο άνετη, πιο οικονομική ή ακόμα πιο σπορ εμπειρία, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού.
H πρόσθετη έβδομη σχέση συγκριτικά με το μηχανικό κιβώτιο επιτρέπει μεγαλύτερη κλιμάκωση με τα ανάλογα οφέλη στην απόδοση. Eκμεταλλευόμενοι το εξαιρετικά ελαφρύ και εντυπωσιακά ανθεκτικό CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα), οι μηχανικοί το χρησιμοποίησαν στον άξονα μετάδοσης.