Η PSA Peugeot Citroen, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τους επενδυτές για μια αύξηση κεφαλαίου, ανακοίνωσε σήμερα ότι οι πωλήσεις της υποχώρησαν 4,9% το 2013 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι ειδήσεις για την αύξηση κεφαλαίου που μεταδόθηκαν στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, σε συνδυασμό με τις ασθενείς πωλήσεις, προκάλεσαν κατακόρυφη πτώση της τιμής της μετοχής της εταιρείας.
Η Peugeot βρίσκεται σε συνομιλίες με την κινεζική Dongfeng Motor Co. και το γαλλικό δημόσιο για μια αύξηση κεφαλαίου περίπου 3 δισ. ευρώ, που είναι απαραίτητη προκειμένου η εταιρεία να χρηματοδοτήσει τα βιομηχανικά, αναπτυξιακά, ερευνητικά και εμπορικά projects ώστε να διασφαλίσει το μέλλον της σε ένα όλο και πιο δύσκολο περιβάλλον.
Το δ.σ. της εταιρείας, το οποίο συνεδρίασε την Κυριακή το απόγευμα, έδωσε το «πράσινο φως» στα στελέχη για να διαπραγματευτούν τους όρους της αναδιάρθρωσης κεφαλαίου, που θα φέρει τη Dongfeng και το δημόσιο να γίνονται βασικοί μέτοχοι. Η χρηματοδότηση θα περιλαμβάνει επίσης έκδοση δικαιωμάτων.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης μετά από τη γερμανική Volkswagen, δήλωσε σήμερα ότι είχε πουλήσει συνολικά 2,92 εκατ. οχήματα πέρυσι σε σχέση μετά 2,97 εκατ. οχήματα το 2012, αν και οι unit πωλήσεις βελτιώθηκαν 4% στο δ΄ τρίμηνο σε σχέση με τους τρεις τελευταίους μήνες των προηγουμένων ετών.
Η Peugeot δήλωσε ακόμη ότι πούλησε περισσότερα premium-priced αυτοκίνητα στη διάρκεια του έτους, αν και στην ανακοίνωσή της η εταιρεία δεν έδωσε προβλέψεις για τα έσοδα του 2013 ή για το τρέχον έτος.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το 42% των πωλήσεών της πέρυσι προήλθε από αγορές εκτός της Ευρώπης, σημειώνοντας άνοδο από το 38% του 2012. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι παραμένει εντός τροχιάς προκειμένου να ανεβάσει το ποσοστό στο 50% μέχρι το 2015. Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν 26%, ταχύτερα από την αύξηση συνολικά της αγοράς κατά 19%, αν και η Peugeot έχει μικρότερη παρουσία στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως, από ό,τι οι Volkswagen και General Motors CO.
Η μείωση της εξάρτησης της Peugeot από την ευρωπαϊκή κορεσμένη αγορά είναι ζωτικής σημασίας για το μακροπρόθεσμο μέλλον της. Οι πωλήσεις της Peugeot στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 7,3% το 2013, σε μια αγορά που συρρικνώθηκε κατά 1,6%.
Η Peugeot χάνει μερίδιο της αγοράς σταθερά στην περιοχή, ιδιαίτερα λόγω της Volkswagen και των ασιατικών ανταγωνιστικών. Το μερίδιό της υποχώρησε στο 11,1% το περασμένο έτος από το 11,9% το 2012 και το 13,5% το 2007, σύμφωνα με τα στοιχεία της European Automobile Manufacturers Association.