Ο επιχειρηματίας Haluk Okutur σχεδιάζει να ανοίξει 30 καταστήματα fast food στην Αττική
Συνεργάτες του Τούρκου επιχειρηματία, οι οποίοι είχαν πραγματοποιήσει ως απεσταλμένοι του τα πρώτα τους ταξίδια ήδη από το 2009 για να εκτιμήσουν τα περιθώρια ανάπτυξης μιας παραδοσιακής για εκείνους αλυσίδας fast food, με «κορωνίδα» τους τα αρτοσκευάσματα και το κλασικό κουλούρι, στην ελληνική αγορά και μάλιστα εν μέσω κρίσης, είχαν εκφράσει από τότε το ενδιαφέρον του Okutur να επενδύσει εδώ.
Μάλιστα, εντόπισαν τους χώρους, τους οποίους θα «στεγαστεί» το φιλόδοξο εγχείρημά τους, ενώ για την υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων έχουν προσλάβει μέχρι και εταιρεία συμβούλων ώστε να πραγματοποιήσει διερευνητικές επαφές και με Έλληνες επιχειρηματίες, με τους οποίους θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία ή να προκύψουν συνέργιες και οικονομίες κλίμακος.
Τα πρώτα δείγματα γραφής που έχουν δώσει οι εγχώριοι επιχειρηματίες είναι θετικά, αν και αρχικά αντιμετώπισαν το εγχείρημα επιφυλακτικά, πράγμα φυσιολογικό, όπως συμβαίνει κάθε φορά που έρχεται κάτι άγνωστο στη ζωή μας. Πριν από έναν χρόνο περίπου, όταν ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν επισκέφθηκε την Ελλάδα, συνοδευόμενος και από ισχυρούς επιχειρηματικούς παράγοντες της χώρας του, ανάμεσά τους ήταν και ο Haluk Okutur.
Διεθνής παρουσία
Η εταιρεία Simit Sarayi υλοποιεί τα σχέδιά της στις χώρες του εξωτερικού μέσω της θυγατρικής της Simit Sarayi Europe GMBH, με σκοπό την ίδρυση καταστημάτων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με ένα μείγμα προϊόντων κατά 70% από την Τουρκία και κατά 30% από τα εγχώρια αγαθά. Αν και ξεκίνησε από ένα μικρό κατάστημα απέναντι από το Πανεπιστήμιο «Bogazici» της Κωνσταντινούπολης, έχει φτάσει στο σημείο να παρουσιάζει πωλήσεις 100.000 προϊόντα , ενώ το επενδυτικό της πλάνο περιλαμβάνει μέσα στην επόμενη 10ετία να δημιουργήσει 500 σημεία πώλησης στην Ευρώπη- συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων στην Ελλάδα- και έχει ήδη συνάψει σημαντικές συμφωνίες, όπως με μεγάλη γερμανική εταιρεία.
Κύριος στόχος της είναι οι αγορές της Γερμανίας, Ολλανδίας, Σουηδίας, Βρετανίας και εσχάτως της Ελλάδας, καθώς ειδικά στη χώρα μας πιστεύουν πως η κρίση γεννά και επενδυτικές ευκαιρίες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως μέσα σε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία κινήθηκε επιθετικά και αύξησε τον αριθμό των καταστημάτων της από 44 σε 110. Πρόσφατα εξαγόρασε και δύο τουρκικές εταιρείες (Pizza Max με 16 καταστήματα και Miss Crispy με 4 καταστήματα), τις οποίες σκοπεύει επίσης να επεκτείνει σημαντικά με τη μέθοδο του franchising και στα πλάνα αυτά περιλαμβάνεται και πάλι η ελληνική αγορά. Το σχετικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 100.000 δολάρια το κάθε κατάστημα.