Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης αγόρασε το “Mariu” έναντι 10,5 εκατ. ευρώ
Το πολυτελές yacht των 49,90 μ. και με τις 5 καμπίνες πέρυσι είχε τιμή πώλησης 22 εκατ. ευρώ
Το «πλωτό παλάτι» του Τζόρτζιο Αρμάνι άλλαξε χέρια. Το θρυλικό «Mariu» με το οποίο ο μετρ της ιταλικής μόδας «αλώνιζε» τις θάλασσες της Μεσογείου και για το οποίο ο ίδιος έλεγε πως θα είναι το πρώτο και τελευταίο του σκάφος πουλήθηκε πριν από μερικές μέρες.
Νέος ιδιοκτήτης του ο Ελληνοκύπριος ισχυρός άντρας της ναυτιλίας, Ανδρέας Χατζηγιάννης, επικεφαλής της εταιρείας Cyprus Sea Lines, η οποία εδρεύει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Κηφισιά.
Το πολυτελές yacht, συνολικού μήκους 49.90 μέτρων που φέρει στον εξοπλισμό και την εσωτερική διακόσμησή του, την υπογραφή του Τζόρτζιο Αρμάνι «αναζητούσε» τον επόμενο «οικοδεσπότη» του από πέρυσι, καθώς η αγγελία πώλησής του φιγούραρε στην ιστοσελίδα γνωστού μεσιτικού οίκου. Όμως, φαίνεται πως εν καιρώ οικονομικής κρίσης το τίμημα των 22 εκατ. ευρώ που ζητούσε ο Ιταλός σχεδιαστής θεωρήθηκε υψηλό και έτσι παρά τη μεγάλη αγοραστική προσφορά, οι διαπραγματεύσεις στο τέλος δεν ευδοκιμούσαν.
Έτσι, υποχρεώθηκε να ρίξει την τιμή του και τελικά να το πουλήσει στον εφοπλιστή Χατζηγιάννη έναντι 10,5 εκατ. ευρώ μετά από ένα επίμονο «παζάρι» μεταξύ των εκπροσώπων του ναυλομεσιτικού οίκου στον οποίο ανέθεσε ο Αρμάνι την πώλησή του και του εφοπλιστή. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, ο 74χρονος σχεδιαστής, ο οποίος συνεχίζει με νέες επενδύσεις ανά τον κόσμο παρά την δυσχερή οικονομική συγκυρία στον κλάδο της ένδυσης, ήδη έχει παραγγείλει το επόμενο yacht του, το οποίο χτίζεται στα ναυπηγεία της Codecasa.
Εκεί χτίστηκε και το «Mariu» το 2003 και όσοι αντίκριζαν το σκαρί του για πρώτη φορά στα λιμάνια της Μεσογείου μιλούσαν για ένα πραγματικό «κόσμημα των θαλασσών». Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης από την πρώτη στιγμή που πληροφορήθηκε ότι βγαίνει στο σφυρί, έδειξε έντονο ενδιαφέρον για την αγορά του. Πρόκειται για ένα yacht συνώνυμο της «χλιδής και της τελειότητας», όπως το περιγράφουν μεγάλες εταιρείες πώλησης σκαφών. Διαθέτει μια πολυτελή σουίτα και πέντε διπλές καμπίνες, ενώ φιλοξενεί 11 άτομα πλήρωμα και 12 προσκεκλημένους.
Εκτός από το εξαιρετικό design του και την ισχυρή μηχανή του, οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά. Όπως το εσωτερικό ασανσέρ, το οποίο συνδέει όλα τα καταστρώματα μεταξύ τους, αλλά και η πληθώρα εξοπλισμού που προσφέρει για θαλάσσια και όχι μόνο σπορ, όπως για καταδύσεις, θαλάσσια σκούτερ, σκι στο νερό και πολλά ακόμη. Μεγάλο «ατού» του είναι και το τζακούζι, χωρητικότητας 12 ατόμων, το οποίο πολλές φορές «τίμησαν» με την παρουσία τους ο Τζόρτζιο Αρμάνι και οι υψηλοί προσκεκλημένοι του. Για κάποιες βδομάδες τη θερινή περίοδο το «Mariu» ναυλωνόταν από τον πρώην πλέον ιδιοκτήτη του σε ορισμένους από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους της επιχειρηματικής και πολιτικής ελίτ, όχι μόνο της Ιταλίας, αλλά και διεθνούς εμβέλειας προσωπικότητες. Η τιμή των ναύλων κυμαίνεται τη φετινή χρονιά μεταξύ 185.000 και 225.000 ευρώ την εβδομάδα.
Ο νέος «οικοδεσπότης»
Η εξαγορά του «Mariu» από τον Ελληνοκύπριο εφοπλιστή Α. Χατζηγιάννη έγινε talk of the town στα ναυτιλιακά σαλόνια, καθώς «ξιφούλκησε» με πολλούς υποψήφιους μνηστήρες για την απόκτησή του και ήταν εκείνος που κατάφερε να πετύχει mega deal σε συμφέρουσα τιμή.
Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης ελέγχει την ναυτιλιακή εταιρεία Cyprus Sealines, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο 15 πλοίων και θεωρείται ένας από τους μετρ των αγοραπωλησιών, αφού από το τέλος του 2008 μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε σημαντικές συμφωνίες για την ανανέωση του στόλου του, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση της εταιρείας του. Κοσμοπολίτης και πολυταξιδεμένος, εποπτεύει το σύνολο των ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων εκ του σύνεγγυς, ενώ η συμμετοχή του στην Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών τον έχει φέρει πολλές φορές στο προσκήνιο λόγω των καίριων παρεμβάσεών του για τη «ρότα» που έχει χαράξει η ναυτιλία διεθνώς και τις προοπτικές ανάπτυξης εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας.
Στον ρόλο του αυτόν τον μύησε ο πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης, Χαράλαμπος Μυλωνάς, του οποίου ο Χατζηγιάννης είναι γαμπρός. Ο Μυλωνάς, επικεφαλής της ναυτιλιακής Transmed Shipping είναι σύμφωνα με τον κυπριακό Τύπο, ο δεύτερος ισχυρότερος επιχειρηματίας της Μεγαλονήσου, μετά τον Φοίβο Χριστοδουλίδη της LADA- Hellas. Εφοπλιστικοί κύκλοι τονίζουν πως η άνοδος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της οικογένειας είναι ραγδαία τα τελευταία χρόνια, ενώ ιδιαίτερη μνεία κάνουν και για τις γενναιόδωρες φιλανθρωπίες τους σε Ελλάδα και Κύπρο.
Ο κ. Μυλωνάς διατηρεί στενές σχέσεις με το Άγιο Όρος εδώ και πολλά έτη, ενώ το όνομά του ενεπλάκη και στην υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου λόγω των στενών σχέσεών του με τον ηγούμενο Εφραίμ. Ο εφοπλιστής όμως, διέψευσε κάθε εμπλοκή του σε οποιαδήποτε συναλλαγή με τη Μονή πλην της πνευματικής σχέσης που είχε.