Μεγάλη ευκαιρία στις εξαγωγές βλέπει ο «Mr ΚΡΙ- ΚΡΙ»
«Δε μας φοβίζει η συνένωση ΔΕΛΤΑ- ΜΕΒΓΑΛ, ούτε και της ΕΒΓΑ με τη Unilever που αφορά περισσότερο στην εταιρεία μας, ως προς τον κλάδο του παγωτού». Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΚΡΙ- ΚΡΙ, Παναγιώτης Τσινάβος, ο οποίος έχει καταφέρει να οδηγήσει με σταθερό βηματισμό την σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία στα ευρωπαϊκά «σαλόνια» παγωτού και γιαουρτιού, μιλώντας στην «Deal» δηλώνει πως έχει εμπιστοσύνη στα προϊόντα και την εταιρεία του και πως «ο ανταγωνισμός πάντα υπήρχε και θα υπάρχει, αλλά η ΚΡΙ- ΚΡΙ τον αντέχει και το αποδεικνύει με τα οικονομικά της μεγέθη».
Την ώρα που η αγορά γιαουρτιού έχει σημειώσει κάμψη 2% σε όγκο και αξία τον τελευταίο χρόνο, η αύξηση του κύκλου εργασιών του ομίλου του κ. Τσινάβου στον συγκεκριμένο κλάδο έχει φτάσει στο 9%, ενώ ο ίδιος πιστεύει πως «παρά την επέκταση των πολυεθνικών μέσω ισχυροποίησης των δικτύων τους, και εξαγορών ή συγχωνεύσεων, πάντα θα υπάρχουν ευκαιρίες και χώρος για τα ελληνικά προϊόντα και φυσικά για προϊόντα με προστιθέμενη αξία». Ένα από τα μεγάλα του «όπλα» άλλωστε είναι ότι, για την παρασκευή των γαλακτοκομικών προϊόντων του χρησιμοποιεί γάλα σερραϊκής παραγωγής και αυτό είναι που τους προσδίδει και υψηλή ποιότητα.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΚΡΙ- ΚΡΙ δεν βλέπει με θετικό μάτι – τουλάχιστον προς το παρόν – την επέκταση του δικτύου της εταιρείας και στην αγορά του γάλακτος, καθώς όπως υποστηρίζει «το γάλα είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση γι’ αυτό και εμείς έχουμε επιλέξει να παράγουμε πολύ μικρές ποσότητες φρέσκου γάλακτος και μόνο για την περιοχή των Σερρών. Η τιμή του γάλακτος γενικότερα είναι αρκετά χαμηλή με αποτέλεσμα να μην αφήνει μεγάλα περιθώρια κέρδους στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό, λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς και διανομής και των ακριβών πρώτων υλών, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και οι επιστροφές που υπάρχουν, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται τα μεγέθη».
Στην αγορά του γιαουρτιού και του παγωτού αντιθέτως, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, ο ανταγωνισμός δημιουργεί μεγαλύτερες ευκαιρίες, ενώ υπάρχει η ευελιξία μείωσης των τιμών που ευνοεί τον καταναλωτή.
Μέσα σε ένα δύσκολο λόγω της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης περιβάλλον, ο πρόεδρος της ΚΡΙ – ΚΡΙ θεωρεί πως η αγορά των τροφίμων είναι περισσότερο ασφαλής από άλλες, καθώς έχει πληγεί λιγότερο και δηλώνει αισιόδοξος πως «η ανάκαμψη θα έρθει, αλλά δεν μπορεί να προσδιορίσει τον χρονικό ορίζοντα».
Εξωστρέφεια
«Μέσα στο υφεσιακό περιβάλλον μεγάλη ευκαιρία αποτελούν οι εξαγωγές» τονίζει ο Παναγιώτης Τσινάβος, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ακολουθεί μια έντονα εξωστρεφή πολιτική, η οποία αποδίδει καρπούς.
Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2010, οι πωλήσεις της ΚΡΙ – ΚΡΙ στο εξωτερικό υπερδιπλασιάστηκαν, καθώς διαμορφώθηκαν στα 6,4 εκατ. ευρώ, ενώ το έτος έκλεισε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Τσινάβου με αύξηση 15% σε σχέση με το 2009, με τον κύκλο εργασιών να αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ. «Στις προτεραιότητες της εταιρείας είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας του παγωτού και του γιαουρτιού μας στα Βαλκάνια, όπου ήδη έχουμε στήσει ένα ισχυρό δίκτυο σε Σκόπια και Αλβανία πάντα με «τα κίτρινα ψυγεία» μας, ενώ στη Βουλγαρία προχωρήσαμε στην ίδρυση θυγατρικής, που θα αποτελέσει όχημα για την δυναμικότερη είσοδό μας στη χώρα» προσδοκά ο πρόεδρος της ΚΡΙ- ΚΡΙ, με στόχο μέσα σε μια διετία να καταστεί η εταιρεία του δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης, πίσω μόνο από τη NESTLE. Πλεονέκτημα για την ισχυροποίηση στα Βαλκάνια αποτελεί η άμεση πρόσβαση στις πρωτεύουσες των γειτονικών χωρών λόγω της γεωγραφικής έδρας της.
Η Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι επίσης στον «χάρτη στόχων» της ΚΡΙ- ΚΡΙ, με κυριότερες αγορές εκείνες της Γερμανίας και της Δανίας, όπου η εταιρεία έχει ήδη προβεί σε συμφωνίες για τη διάθεση γιαουρτιού στην σκανδιναβική «σκακιέρα», ενώ τοποθετεί τα προϊόντα της και στην απαιτητική γερμανική αγορά. Από πέρυσι τέλος, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία έχει στρέψει το «βλέμμα» της και στις αραβικές χώρες, όπου σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, «οι προοπτικές ανάπτυξης είναι εξαιρετικές και έχει αναπτύξει επαφές με εταιρείες της περιοχής για τη διάθεση των προϊόντων της».
«Νόμος μας είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο»
Στον αντίποδα της απόφασης της δραμινής γαλακτοβιομηχανίας «ΝΕΟΓΑΛ» να καταφύγει στην εφαρμογή της επιχειρησιακής σύμβασης κινείται η ΚΡΙ- ΚΡΙ. Ο Παναγιώτης Τσινάβος, αν και σέβεται την απόφαση του κάθε επιχειρηματία, καθώς εκείνος είναι που γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματα της εταιρείας του και τις ιδιαιτερότητες της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, έρχεται να δείξει ότι υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος.
Δηλώνει χαρακτηριστικά πως «δύναμή μας είναι οι άνθρωποι. Ο σεβασμός των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και η απαρέγκλιτη τήρηση των νόμιμων εργασιακών υποχρεώσεων της εταιρείας είναι αδιαμφισβήτητα, ενώ το μέσο επίπεδο των αμοιβών της ΚΡΙ- ΚΡΙ βρίσκεται 30% υψηλότερα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας». Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ο οποίος απασχολεί 250 υπαλλήλους, δεσμεύεται μέσω της «Deal» μάλιστα πως «θα διατηρήσουμε το σύνολο του προσωπικού μας και δε θα προχωρήσουμε με κανέναν τρόπο στη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων της».
Της Εύης Κατσώλη