Τις θέσεις τους, για τους 20 στρατηγικούς στόχους του Υπουργείου Παιδείας, παραθέτουν τα μέλη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κορδής και Β. Αναγνώστης.
Ιδιαίτερα σχολιάζουν την αναθεώρηση της νομοθεσίας για διορισμούς και μεταθέσεις τονίζοντας ότι ενώ βρισκόμαστε τέλη Φλεβάρη οι εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν απολύτως τίποτε για το «νέο» καθεστώς μεταθέσεων και αποσπάσεων.
Οι δύο αιρετοί αναφέρουν ότι «είναι προφανές ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που εξασφάλιζε, σε μεγάλο βαθμό, την αντικειμενικότητα στις μεταθέσεις αναστέλλεται.
Το θέμα πλέον είναι μήπως επιδιώκεται η διενέργεια των μεταθέσεων κατά το πρότυπο των υποχρεωτικών μετατάξεων με αδιαφανείς διαδικασίες και χωρίς τη δημοσιοποίηση των μορίων; Το Υπουργείο οφείλει να δημοσιοποιήσει άμεσα τις προτάσεις του για να υπάρξει ουσιαστική διαβούλευση πάνω στο ζήτημα αυτό.
Όσον αφορά την ενίσχυση των θεσμών της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης επισημαίνουν ότι το ίδιο το Υπουργείο αυτοαναιρείται καθώς η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ διαφορετική. «Βρισκόμαστε στα τέλη Φλεβάρη και η Ενισχυτική δεν έχει ξεκινήσει!
Στο πρόγραμμα πρόκειται να απασχοληθούν μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, 1408 εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου, οι οποίοι θα εργαστούν μέχρι τη λήξη των μαθημάτων στα τέλη Μαΐου! Η ενίσχυση των θεσμών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης δυστυχώς για άλλη μια χρονιά υποσκάπτεται».
Επίσης επισημαίνουν ότι ο «εκσυγχρονισμός των δομών της ειδικής Αγωγής… με προσανατολισμό το μέλλον του μαθητή…» πραγματοποιείται με την πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσω του ΕΣΠΑ ενώ και στη γενική παιδεία οι αναπληρωτές φθάνουν του 2055 γεγονός που αποδεικνύει την αναγκαιότητα των άμεσων διορισμών:
– 1.157 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου στις μονάδες ΕΑ και στα τμήματα ένταξης. Συνολικά έχουμε 2748 αναπληρωτές σε Α/θμια & Β/θμια εκπαίδευση.
– 359 αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου στην Παράλληλη στήριξη. Συνολικά έχουμε 2106 αναπληρωτές και στις δύο Βαθμίδες.
– 384 αναπληρωτές ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό & Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
– 150 προσλήψεις αναπληρωτών ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό για τα ΚΕΔΔΥ.
– 398 προσλήψεις ΕΕΠ για τη συγκρότηση των ΕΔΕΑΥ.
– 2.050 προσλήψεις αναπληρωτών στη Γενική Παιδεία.
Ασχολίαστη δεν αφήνουν και την «Καθολική εφαρμογή του νέου σχολείου…». Οι αιρετοί τονίζουν ότι οι μαθητές της Α’ Λυκείου θα κληθούν στα τέλη Μαΐου να εξεταστούν σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, μέσα από τράπεζα Θεμάτων η οποία δεν προβλέπεται να λειτουργήσει πριν τις αρχές Μαΐου!
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η εμμονή στην ίδρυση μιας Τράπεζας Θεμάτων για να φανεί ότι τηρείται ο προβλεπόμενος προγραμματισμός, μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει το άγχος και την αβεβαιότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με δεδομένο μάλιστα ότι ο βαθμός προαγωγής των μαθητών της Α’ Λυκείου θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Έτσι το Λύκειο αποστεώνεται από τον όποιο εκπαιδευτικό-μορφωτικό χαρακτήρα του έχει απομείνει!
Σε λογικές κατηγοριοποίησης των σχολείων και στο κλείσιμο όσων χαρακτηριστούν ως «αντιπαραγωγικά» θα οδηγήσει κατά τους αιρετούς ο στρατηγικός στόχος της «εφαρμογής εργαλείων μέτρησης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας σε διοικητικές δομές ΥΠΑΙΘ… δείκτες αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας…καθορισμός στρατηγικών στόχων… αυτοαξιολόγηση δομών της εκπαίδευσης…».
Τέλος, για την εφαρμογή της Μαθητείας στην οποία διατείνεται ότι θα προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας, υποστηρίζουν ότι σε μια χώρα με 1,5 εκατομμύριο ανέργους η «δυνητική απασχολησιμότητα» φαντάζει μια εξωραϊσμένη εκδοχή της ανεργίας.