Μάρτυρας που έχει ήδη καταθέσει στην υπηρεσία του, ισχυρίζεται ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας των Τεμπών, μέσω VHF, ρώτησε επανειλημμένα τον μοιραίο σταθμάρχη εάν ακολουθούσε τη σωστή διαδρομή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μάρτυρας που άκουσε την επικοινωνία ανάμεσα στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας και τον σταθμάρχη Λάρισας μεταφέρει έναν διάλογο μεταξύ τους, ο οποίος δείχνει ότι ο μηχανοδηγός του Intercity 62 είχε μάλλον αντιληφθεί ότι κάτι δεν πάει καλά.
Του απευθύνθηκε, μάλιστα, τρεις φορές για να τον ρωτήσει εάν το τρένο κινείται σωστά, πριν ο σταθμάρχης Λάρισας του απαντήσει εκνευρισμένος «αφού σου είπα, Νέους Πόρους».
Ο αποκαλυπτικός διάλογος του μηχανοδηγού του Intercity 62 με τον σταθμάρχη δείχνει ότι ο μηχανοδηγός του Intercity 62 είχε μάλλον αντιληφθεί ότι κάτι δεν πάει καλά στο δρομολόγιό του.
Ακολουθεί ο διάλογος μηχανοδηγού-σταθμάρχη πριν τη σύγκρουση:
– Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
– Σταθμάρχης: (Δεν απαντά)
– Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
– Σταθμάρχης: (Δεν απαντά)
– Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει; Πάω καλά;
– Σταθμάρχης: Αφού σου είπα. Νέους Πόρους
Η απάντηση του σταθμάρχη ήρθε χωρίς ωστόσο να διευκρινιστεί εάν η επιβατική αμαξοστοιχία θα κινηθεί από την κάθοδο ή από την άνοδο με αποτέλεσμα μετά από λίγο να συμβεί η μοιραία σύγκρουση.
«Ίσως με ψυχικό πρόβλημα ο σταθμάρχης» λέει πρώην στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας προέβη ο Χρήστος Ρετσινάς.
«Αυτός δεν είναι άπειρος. Πρέπει να έχει κάποιο ψυχικό πρόβλημα», είπε ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Όλα έγιναν λάθος εκείνη τη βραδιά. Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας», τόνισε ο ρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς
«Δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, το έκανε χειροκίνητα. Όλες οι δικαιολογίες ότι φλασάρησε το κλειδί είναι παραμύθια», τόνισε και πρόσθεσε: «Το σύστημα λειτουργεί άψογα. Αυτός δεν ήξερε να το χρησιμοποιήσει. Την ίδια ημέρα, από τους προηγούμενους υπάρχουν καταγραφές στο σύστημα από τους προηγούμενους. Από τις 22.00 και μετά δεν υπάρχει καταγραφή. Πήγε να το κάνει χειροκίνητα. Έκανε το λάθος 22.30, όταν είχε φύγει ο άλλος».
«Όλα έγιναν λάθος εκείνη τη βραδιά. Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας», σημείωσε ο ίδιος.