Λίγο πριν την τελική αναμέτρηση του δεύτερου γύρου των εκλογών στον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης ο νυν δήμαρχος Χρήστος Κορτζίδης βρίσκεται αντιμέτωπος με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος για την υπόθεση της τραγωδίας στο λούνα παρκ όπου έχασε τη ζωή του ένας 13χρονος.
Παρά το σάλο που δημιουργήθηκε ο Χρήστος Κορτζίδη κατάφερε να περάσει στον β γύρο με ποσοστό 33,02% διεκδικώντας και πάλι τη δημαρχία έναντι του αντιπάλου του Γιάννη Κωνσταντάτου που συγκέντρωσε 42,03%.
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας άσκησε σε βάρος του Χρήστου Κορτζιδη ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος μετά το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που καταλόγιζε ευθύνες στο Δήμο Ελληνικού αλλά και τον ίδιο το δήμαρχο για τη λειτουργία του λούνα παρκ.
Στο πόρισμα επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι ουδέποτε κατατέθηκε μελέτη για την καταλληλότητα του χώρου, κάτι που όπως σημειώνεται έπρεπε να γίνει πριν φτάσει το θέμα της εκμίσθωσης στο δημοτικό συμβούλιο, όπως προβλέπει ο νόμος. Ευθύνη επιρρίπτεται στον δήμο και για το γεγονός ότι δεν συστήθηκε ποτέ η αρμόδια Επιτροπή η οποία θα έκανε τον έλεγχο για την καταλληλότητα των εγκαταστάσεων του λούνα πάρκ, η οποία και θα ενέκρινε την άδεια λειτουργίας.
Οι διαπιστώσεις σχετικά με τη νομιμότητα εγκατάστασης και λειτουργίας του λουνα παρκ, όπως περιγράφονται στο πόρισμα, είναι συνοπτικά οι εξής:
Η παραχώρηση – εκμίσθωση από τον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, κοινόχρηστων χώρων για την εγκατάσταση και λειτουργία του λούνα παρκ, επί του δημοτικού πάρκου Αφροδίτης (Διομήδη Κομνηνού) το 2013, καθώς και έναντι της υπεραγοράς στο τέρμα της Λ. Κύπρου παλαιότερα (2011), με απευθείας συμφωνία, έγινε μη νόμιμα.
Οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου στηρίχθηκαν σε διατάξεις που δεν εφαρμόζονται για την εγκατάσταση και λειτουργία λούνα παρκ, αλλά μόνο σε περιπτώσεις παραχώρησης δημοτικών χώρων για επιστημονικούς ή καλλιτεχνικούς σκοπούς.
Δεν εκδόθηκε άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης λούνα παρκ στην «HAPPY FUN ΕΠΕ» από το Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης και συνεπώς η μισθώτρια εταιρεία, μη νομίμως εγκατέστησε και λειτούργησε στον παραχωρηθέντα κατά τα ανωτέρω δημοτικό χώρο τη δραστηριότητα λούνα παρκ, καθ’ όλη τη διάρκεια χρήσης του συγκεκριμένου χώρου.
Ο χώρος που χρησιμοποιούσε η εταιρεία, ήταν 2.450μ2, έναντι των 700μ2 που είχαν μισθωθεί.
Δεν υποβλήθηκε από τη μισθώτρια εταιρεία αίτηση για χορήγηση προέγκρισης ίδρυσης και άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας λούνα παρκ, παρά τη μίσθωση του χώρου για τον σκοπό αυτό και την εγκατάσταση και λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Οι υπηρεσίες και τα όργανα του δήμου, παρά το γεγονός ότι εισέπρατταν τακτικά το μίσθωμα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, δεν προέβησαν σε καμία ενέργεια για την αποκατάσταση της νομιμότητας και συγκεκριμένα στην πρόσκληση του ενδιαφερόμενου (μισθωτή) για την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών αδειοδότησης της εγκατάστασης, άλλως στην αποβολή του από τον παραχωρηθέντα χώρο και τη μονομερή άρση της σχετικής παραχώρησης.
Λόγω του ότι δεν εκδόθηκε ποτέ άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης λούνα παρκ δεν ελέχθησαν αν ο παραχωρηθείς χώρος πληροί τις ελάχιστες αποστάσεις από νόμιμες κατοικίες, ούτε εξετάστηκαν κρίσιμα ζητήματα όπως η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει γειτνίαση της εγκατάστασης με δασικού χαρακτήρα έκταση, καθώς και η επίδραση της επίμαχης εγκατάστασης στις εν γένει λειτουργίες της πόλης.
Παρά τη δραστηριοποίηση της επιχείρησης άνευ αδείας εγκατάστασης και λειτουργίας, γεγονός που ήταν στις υπηρεσίες του δήμου γνωστό, ο δήμος δεν προέβη σε καμία ενέργεια για τη σφράγιση των εγκαταστάσεων που λειτουργούσαν μη νόμιμα, κατά παράβαση του νόμου που ορίζει ότι ο δήμαρχος όφειλε, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη διαπίστωση της άνευ αδείας λειτουργίας, να παράσχει στο αρμόδιο όργανο (Α.Τ Ελληνικού) την εντολή για τη σφράγιση της εγκατάστασης.