Λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι της Παρασκευής πλεύρισε στο Ντοκ24 και έδεσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το πλοίο Grande Torino της εταιρείας Grimaldi που μετέφερε τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, μαζί με επτά κινητά power banks για τη φόρτισή τους, για λογαριασμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Το φορτηγό πλοίο, ειδικό να μεταφέρει οχήματα, ξεκίνησε το ταξίδι του από το λιμάνι Lianyungang, στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας στις 4 Φεβρουαρίου και έφτασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε κάτι λιγότερο από έναν μήνα. Πλέον μένει ο εκτελωνισμός των λεωφορείων, η ταξινόμηση και η προετοιμασία τους.
Με δεδομένο ότι ήδη πραγματοποιούνται οι εργασίες για την κατασκευή των κατάλληλων υποδομών που θα εγκατασταθούν, αυτά αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην πόλη εντός της Άνοιξης. Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει ο ΟΑΣΘ, αυτά είναι τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία από τα συνολικά 300 που προγραμματίζεται να φθάσουν στον Οργανισμό.
Υπενθυμίζεται ότι στις 19/2 υπογράφηκε η σύμβαση ύψους 8,737 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, του σταθμού φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που αναμένονται σήμερα στην Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μία σημαντική επένδυση του ΟΑΣΘ, μέσω της οποίας θα δημιουργηθούν στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης όλες οι απαραίτητες υποδομές τόσο για τη φόρτιση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, όσο και για την ασφαλή νυχτερινή τους στάθμευση και φύλαξη.
Κύριος του έργου είναι ο ΟΑΣΘ και φορέας υλοποίησης η Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΝΕΘ Α.Ε.), η οποία ανέλαβε όλη τη διαδικασία δημοπράτησης (μελέτες, τεύχη δημοπράτησης, αδειοδοτήσεις, επιλογή αναδόχου κ.λπ.), την παρακολούθηση υλοποίησης, καθώς και την παραλαβή του έργου.
Το πρότζεκτ περιλαμβάνει εργασίες διαμόρφωσης του χώρου, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, όπου θα τοποθετηθούν 55 ηλεκτρικοί φορτιστές ισχύος 180 KW, καθένας με δυνατότητα παράλληλης φόρτισης δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, ανάπτυξη νέου δικτύου Μέσης Τάσης 20 kV στον χώρο του αμαξοστασίου και ηλεκτροφωτισμός για την ασφαλή κυκλοφορία προσωπικού και οχημάτων, καθώς επίσης και δίκτυα γειώσεων και αντικεραυνικής προστασίας.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τριμήνου.