Συνταγματική είναι σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας η νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Στρατού για τις οφειλές του πρέπει να καταβάλει τόκο υπερημερίας 6% ετησίως.
Όπως επισημαίνεται στην υπ αριθμόν 2115/2014 απόφαση του ΣΤΕ το προνομιακό αυτό επιτόκιο για το Δημόσιο και τους φορείς του Δημοσίου τομέα δικαιολογείται για λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος, καθώς είναι αναγκαίο προς αποφυγή περαιτέρω διατάραξης της δημοσιονομικής ισορροπίας της χώρας.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχε προσφύγει Συνταγματάρχης που ζητούσε να του καταβληθεί συμπληρωματικό εφάπαξ, καθώς τόνιζε ότι ο τόκος επί του εφάπαξ δεν έπρεπε να καταβληθεί με 6%, αλλά με το τρέχον κυμαινόμενο επιτόκιο.
Οι Σύμβουλοι της Επικρατείας επισημαίνουν ότι ειδικά για τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, όπως είναι το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Στρατού (διάδοχός του είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Στρατού) συντρέχει «ειδικότερος λόγος δημοσίου συμφέροντος» που δικαιολογεί την προνομιακή αυτή μεταχείριση ο οποίος «συνδέεται με την διαφύλαξη του υπάρχοντος ασφαλιστικού κεφαλαίου, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των οργανισμών αυτών και η εξασφάλιση της μελλοντικής συνέχισης της καταβολής παροχών στους δικαιούχους».
Όπως υπογραμμίζουν, η σχετική ρύθμιση του νόμου 496/1974 που προβλέπει επιτόκιο 6% «συνιστά επιτρεπτή υπέρ των ΝΠΔΔ φορέων της γενικής Κυβέρνηση προνομιακή μεταχείριση, αποβλέπουσα στην ορθή άσκηση της δημόσιας εξουσίας μέσω της διαφύλαξης της δημοσιονομικής ισορροπίας και της περιουσίας του Κράτους υπό ευρεία έννοια», κάτι που δεν προσκρούει στο Σύνταγμα αλλά και ούτε σε διάταξη της Ευρωπαικής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.