Μία ώρα και 50 λεπτά θα διαρκεί το σιδηροδρομικό ταξίδι από την Αθήνα στην Πάτρα από το 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ στη νέα δημοτική αρχή του Δήμου Πατρέων, τα έργα στο τμήμα από το Κιάτο μέχρι την αχαϊκή πρωτεύουσα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί (Δεκέμβριος 2017).
Παράλληλα, το προσεχές διάστημα πρόκειται να οριστικοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και η καινούργια μελέτη του έργου για τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το νέο λιμάνι της Πάτρας, που ήδη πήρε το «πράσινο φως» της E.E. Αφορά το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής Pίο – N. Λιμένας Πάτρας, μήκους 8,5 χλμ.
Οπως διευκρινίστηκε, αναμένεται να γίνει νέα χάραξη, η οποία δεν θα προβλέπει την υπογειοποίηση των γραμμών, ώστε να μειωθεί το κόστος κατασκευής που αρχικά άγγιζε τα 400 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η νέα χάραξη θα διευκολύνει τη σύνδεση με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο που λειτουργεί στην περιοχή, με στόχο να λυθούν και τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης της Πάτρας.
Η λύση που θα ακολουθηθεί προβλέπει πιο ήπιες επεμβάσεις από την αρχική, εξασφαλίζει την υπεραστική κίνηση επιβατών και τη σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, μέσω Ιταλίας, ενώ θα διευκολύνει και την ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων της πόλης προς τη θάλασσα.
Ο νέος δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης και οι συνεργάτες του, αναγνώρισαν τη σπουδαιότητα του συγκεκριμένου έργου και συμφώνησαν να βρίσκονται σε στενή συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, κατά τη φάση υλοποίησης της μελέτης για τη διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από τη πόλη των Πατρών.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλος, ανέφερε ακόμα ότι σύντομα πρόκειται να δημοπρατηθούν και τα τελευταία έργα που απομένουν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου προς την Πάτρα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται, ότι το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο) μήκους 71 χιλιομέτρων αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Επίσης, στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, συνολικού μήκους 21,5 χιλιομέτρων, περιλαμβάνεται και η σήραγγα της Παναγοπούλας μήκους 4,5 χιλιομέτρων.
Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Το έργο αποτελεί τμήμα του ευρύτερου προγράμματος εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας-Πάτρας.
Την ίδια στιγμή, έχουν ωριμάσει οι διαδικασίες για την προώθηση των μελετών των έργων από την Πάτρα μέχρι το Πύργο.
Οι μελέτες που συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, αφορούν στη συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων γραμμή Πάτρα – Πύργος, που έχει χωριστεί σε δύο τμήματα:
-Πάτρα – Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων με προϋπολογισμό 2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου 52 χιλιομέτρων
– Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων – Πύργος, με προϋπολογισμό μελέτης στα 2.214.977 ευρώ για τα συνολικά 68 χιλιόμετρα της συγκεκριμένης γραμμής.