Από την ερχόμενη Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου, ξεκινούν οι αλλαγές στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, στις οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, μειώσεις όπως αυτή του βασικού εισιτηρίου, στα 1,20 ευρώ από 1,40 σήμερα, αλλά και η μείωση της διάρκειάς του στα 70 λεπτά, από τη 1,5 ώρα που είναι σήμερα.
Επιπλέον, πολλές πρωτοβουλίες θα δρομολογηθούν ή θα ενισχυθούν, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, όπως για παράδειγμα η πολιτική «επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα», τα τουρνικέ σε λεωφορεία, και εκτεταμένοι έλεγχοι από το ενισχυμένο ενιαίο Σώμα ελεγκτών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου, καθιερώνεται μία κάρτα απεριόριστων διαδρομών για όλα τα μέσα, με μηνιαίο κόστος 30 ευρώ.
Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις ήδη υπάρχουσες: τη μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (τρέχουσα τιμή 45 ευρώ) και τη μηνιαία κάρτα για λεωφορεία/τρόλεϊ/τραμ (τρέχουσα τιμή 20 ευρώ). Επομένως, με ένα ευρώ την μέρα οι πολίτες της Αθήνας θα μπορούν να μετακινούνται σε ολόκληρη την πόλη.
Επίσης, καθιερώνεται ένας τύπος εισιτηρίου για όλα τα μέσα με 1,20 ευρώ και χρονική διάρκεια 70 λεπτά. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το εισιτήριο για όλα τα μέσα με 1,40 ευρώ και διάρκεια 90 λεπτά και το εισιτήριο μονής διαδρομής για λεωφορεία/τρόλεϊ/τραμ με 1,20 ευρώ.
«Πήραμε μια βασική απόφαση στρατηγικής: Μια πόλη, ένα δίκτυο, ένας φορέας. Όχι 66 δήμοι, αλλά μια πόλη. Όχι 4 μέσα, αλλά ένα δίκτυο. Όχι 3 εταιρείες αλλά ένας όμιλος. Για να εφαρμοστεί η πολιτική μας υπάρχουν τέσσερις βασικές αρχές: Συνεργασία, αλληλοσεβασμός, αποφάσεις, δουλειά» σχολίασε σχετικά ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σχετικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική από τον Σεπτέμβριο, ο υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι απλουστεύεται, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Ένα εισιτήριο, μια κάρτα, ένα δίκτυο. Με 1 ευρώ την ημέρα πας παντού, μετακινείσαι παντού στην πόλη όσες φορές θέλεις με όλα τα μέσα».
Επιπλέον, ο στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου ΟΑΣΑ περιλαμβάνει μία σειρά από καινοτόμες μεταρρυθμίσεις που βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών και οι οποίες είναι σε εξέλιξη ή έχουν ήδη εφαρμοστεί.
Ενδεικτικά:
1. Η εφαρμογή Google trip planner διαθέσιμη στο διαδίκτυο (web, κινητά, ταμπλέτες) προσφέροντας στο επιβατικό κοινό πληροφορίες για τις καλύτερες διαθέσιμες διαδρομές μέσα από το δημόσιο δίκτυο μεταφορών.
2. Το τουριστικό εισιτήριο που παρέχει απεριόριστες διαδρομές για τρεις μέρες, συμπεριλαμβανομένης και μίας διαδρομής με επιστροφή από/προς το αεροδρόμιο, και κοστίζει 20 ευρώ, ενώ θα παρέχονται και φυλλάδια/χάρτες στα αγγλικά.
3. Η νέα εξπρές λεωφορειακή γραμμή (X80) που συνδέει την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και το μουσείο της Ακρόπολης ξεκίνησε τον περασμένο μήνα.
4. Η τηλεφωνική γραμμή 11185 που έχει μετατραπεί στον μοναδικό τηλεφωνικό αριθμό που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις διαδρομές, καταγράφει καταγγελίες και δέχεται παρατηρήσεις.
5. Οι νέοι τρόποι αγοράς εισιτηρίων με την εισαγωγή του συστήματος θερμικής (e-voucher) μέσα στους επόμενους μήνες σε περίπου 5.000 σημεία πώλησης, καθώς και την αγορά εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile ticketing).
6. Η σταδιακή επέκταση των πρότυπων γραμμών, πρωτοβουλία που βραβεύτηκε πρόσφατα στο Συνέδριο Transport & Logistics Awards 2014.
7. Εντός του Ιουνίου αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στον Όμιλο ΟΑΣΑ και τον ανάδοχο για το έργο ΣΔΙΤ της τηλεματικής.
8. Για το έργο ΣΔΙΤ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του έδωσε το τελικό πράσινο φως για την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του προσωρινού αναδόχου.