«Να αρθούν στο ύψος των ιστορικών ευθυνών τους, να αφουγκραστούν την κοινωνία και να αποδεχθούν την πρόταση των καθηγητών Πληροφορικής για τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως αυτόνομου υποχρεωτικού μαθήματος σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και ως μάθημα κατεύθυνσης σε Β’ και Γ’ Λυκείου», καλούν το Υπουργείο Παιδείας και όλους τους υπεύθυνους για τον σχεδιασμό του Νέου Λυκείου, οι καθηγητές της Πληροφορικής.
Με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου για τον Νέο τύπο Λυκείου, σύμφωνα με τα οποία η Πληροφορική δεν θα είναι υποχρεωτικό μάθημα, οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι αν αυτό συμβεί, θα αποδειχθεί ότι η έρευνα και η δημόσια διαβούλευση, που θα ακολουθήσουν, «είναι προσχηματικές και άνευ αξίας κινήσεις, που γίνονται μόνο για επικοινωνιακούς και όχι ουσιαστικούς λόγους».
Επιπλέον, οι καθηγητές επικαλούνται και την έρευνα της κοινής γνώμης που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο, και ιδιαίτερα το ερώτημα περί υποχρεωτικών μαθημάτων, στο οποίο στην πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες κατέταξαν το μάθημα της Πληροφορικής στην τέταρτη θέση μετά τα Μαθηματικά, τα Νέα Ελληνικά και την Ιστορία.
Όπως επισημαίνουν οι καθηγητές της Πληροφορικής, «είναι προφανής η αναντιστοιχία των επιδιώξεων του υπουργείου και της θέλησης της κοινωνίας για ουσιαστική και σύγχρονη μόρφωση σε ένα γνωστικό αντικείμενο, το οποίο καθορίζει και θα καθορίζει, σχεδόν αποκλειστικά στα επόμενα χρόνια, την εξέλιξη και την πρόοδο της Ελλάδας σε όλους τους τομείς».