Πτώση της τάξεως του 22,5% παρουσιάζει ο τζίρος της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας από την 1η Σεπτεμβρίου του 2010 έως σήμερα συγκρινόμενος με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η πτωτική αυτή πορεία λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει ο κλάδος δεν οφείλεται μόνον στην οικονομική κρίση αλλά και σε μία σειρά άλλων παραγόντων που σχετίζονται με την εμπορικότητα των ταινιών και την πειρατεία.
Ποσοστιαία, όπως επισημαίνουν ανώτερα στελέχη των εταιριών, η πτώση λόγω της οικονομικής κρίσης κυμαίνεται περίπου στο 10% έως 12% και στο υπόλοιπο αρνητικό ποσοστό συμμετοχή έχουν η εμπορικότητα των ταινιών – παράγων όμως που είναι μεταβλητός- και η αλματώδης αύξηση της πειρατείας η οποία αντιστοιχεί αυτή την περίοδο περίπου στο 25% του ετήσιου κύκλου εργασιών του κλάδου.
Ενδεικτικά όσον αφορά την εμπορικότητα των ταινιών βάσει των στοιχείων της εταιρίας διανομής ROSEBUD και της εταιρίας ODEON την περυσινή περίοδο μόνον οι ταινίες και η ελληνική ταινία “Η ΝΗΣΟΣ” έκοψαν μαζί 1,5 εκατομμύρια εισιτήρια. Η μεν πρώτη έκοψε 950.000 εισιτήρια η δε δεύτερη 550.000 εισιτήρια.
Φέτος, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά τα διευθυντικά στελέχη των εταιρειών, την ίδια περίοδο δεν “τράβηξαν” τα blog busterς -κινηματογραφική ονομασία των εμπορικών ταινιών- οι οποίες είχαν μεγάλη πτώση. Σε αντιστοιχία με την περυσινή τα φαβορί της φετινής περιόδου αμερικανικές παραγωγές INCEPTION και HARRY POTER 7A δεν πήγαν καθόλου καλά κόβοντας και οι δύο μαζί 800.000 εισιτήρια.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της εταιρίας ROSEBUD κ. Ζ. Παναγιωτίδης “Η πτώση δεν σχετίζεται μόνον με την οικονομική κρίση αλλά και με την εμπορικότητα των ταινιών και βεβαίως την ανεξέλεγχτα αυξανόμενη πειρατεία. Σε επίπεδο προβολών φέτος οι πολλά υποσχόμενες εμπορικές ταινίες δεν πήγαν καλά. Επιπροσθέτως κάθε εβδομάδα βγαίνουν 7 με 8 νέες ταινίες και οι περισσότερες είναι ποιοτικές παρά εμπορικές, έτσι ξεχωρίζει μόνον μία ταινία γιατί ο θεατής λόγω κρίσης βλέπει μόνον μία ταινία την εβδομάδα”.
Καλύτερες μέρες υπόσχεται η νέα φουρνιά ταινιών που θα αρχίσουν να προβάλλονται στις κινηματογραφικές αίθουσες από τις 26 Μαρτίου και μετά. Οι ταινίες αυτές θεωρούνται εξαιρετικά εμπορικές και θεωρούνται από τα εισπρακτικά φαβορί της διεθνούς κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Στο μεγαλύτερο πρόβλημα για την περεταίρω ανάπτυξη της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας ανάγεται η πειρατεία. Η υποκλοπή και ατομική προβολή μέσω διαδικτύου των ταινιών και η αντιγραφή τους σε DVD και κασέτες στερεί φέτος από τις εταιρίες έσοδα της τάξεως των 21 εκατομμυρίων ευρώ.
Ενδεικτικό του προβλήματος είναι ότι βάσει των στοιχείων των εταιρειών ποσοστό της τάξεως του 85% του κοινού που επισκέπτεται τις κινηματογραφικές αίθουσες είναι νέοι ηλικίας από 14 έως 30 ετών. Αρκετοί από αυτούς έχουν πολύ καλή επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τα κομπιούτερ. Η αναβάθμιση των δυνατοτήτων των P.C σε συνδυασμό με την συνεχή εξοικείωση του συγκεκριμένου κοινού με τις νέες τεχνολογίες θα μειώσει περισσότερο τον αριθμό των θεατών με όσους κινδύνους αυτό συνεπάγεται για τον κλάδο.