Τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου για την οργάνωση και ανασυγκρότηση των αστικών συγκοινωνιών παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο, χθες, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.
Το νομοσχέδιο, παρά τις έντονες αντιδράσεις των συνδικαλιστών και των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, έτυχε της πλήρης στήριξης του Υπουργικού Συμβουλίου. Στην επικοινωνιακή διάσταση του νομοσχεδίου εστίασαν οι περισσότεροι ομιλητές, προκειμένου να μπορέσει να περάσει ευκολότερα το νομοσχέδιο. Με τις νέες αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο, η κυβέρνηση προσδοκεί στην εξοικονόμηση 244 εκατ. ευρώ το 2011.
Αναλυτικά, προωθείται η καθιέρωση δύο διαφορετικών εισιτηρίων ανάλογα το τύπο του μέσου που θα χρησιμοποιηθεί και το χρόνο χρήσης τους. Η τιμή για τα μέσα σταθερής τροχιάς εξετάζεται να φτάσει το 1,5 ευρώ και για τα μέσα Οδικής συγκοινωνίας (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) 1,30 ευρώ, από το 1 ευρώ του ενιαίου εισιτηρίου που ισχύει ως τώρα.
Παράλληλα, ενδέχεται να μειωθεί η διάρκεια ισχύς των εισιτηρίων από 90′ που είναι σήμερα σε 60′. Τα νέα εισιτήρια θα διαφοροποιούνται ανάλογα και µε τις διαδρομές, καθώς θα εφαρμοστεί νέο σύστημα µε ζώνες και διαφορετική χρέωση ανά ζώνη, ανάλογα ουσιαστικά με την απόσταση της μετακίνησης.
Δεδομένη είναι και η αύξηση της ονομαστικής αξίας όλων των τύπων κομίστρου, όπως οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Η κυβέρνηση προσπαθεί να διατηρήσει την αναλογία του ακριβού ενός εισιτηρίου και της οικονομικής κάρτας πολλών διαδρομών, χωρίς να είναι ακόμα βέβαιη για τίποτα.
Βάσει του σχεδίου που παρουσίασε χθες ο κ. Ρέππας, ο Οργανισµός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) θα γίνει μητροπολιτικός φορέας με αρμοδιότητα όλη την Περιφέρεια Αττικής. Στον νέα φορέα θα συγκαταλέγεται ο σχεδιασμός, η οργάνωση, ο προγραμματισμός και ο συντονισμός του συγκοινωνιακού χάρτη των Μ.Μ.Μ. Οι εταιρείες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου θα συγχωνευθούν προκειμένου να προκύψουν δύο φορείς, ένας για τα μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΑΜΕΛ Α.Ε., ΗΣΑΠ Α.Ε. και ΤΡΑΜ Α.Ε). και ένας για τα Οδικά Μέσα Μεταφοράς (ΕΘΕΛ Α.Ε. και ΗΛΠΑΠ Α.Ε.).