Την ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποστήριξε η ΟΛΜΕ στη Βουλή.
Η ομοσπονδία των καθηγητών, κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης με καλεσμένους τους φορείς εκπαίδευσης στο νέο κύκλο συναντήσεων υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για τον Εθνικό Διάλογο κ. Κώστα Γαβρόγλου, παρουσίασε και μεταβατικό σχέδιο που δεν διαφέρει σε πολλά σημεία από το νέο σύστημα Πανελληνίων που εγκαινιάζεται φέτος.
Με την προϋπόθεση όμως η συμμετοχή στο σύστημα εισαγωγής να γίνεται μετά την απόλυση από το Λύκειο. Εκτός από τις Πανελλαδικές, μεγάλη έκταση πήρε και το ζήτημα των διορισμών, με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών να σημειώνουν ότι, αν και ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης έχει εξαγγείλει δεκάδες χιλιάδες διορισμούς, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του 2016.
Στο τραπέζι των συζητήσεων έπεσαν και τα ζητήματα της αξιολόγησης, των προγραμμάτων σπουδών, της -ελλιπούς- επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, της χαμηλής κρατικής χρηματοδότησης στην Παιδεία, της τεχνικής εκπαίδευσης αλλά και της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
Μεταβατικό σύστημα Πανελλαδικών
Η ΟΛΜΕ στο σύνολο των προτάσεων που κατέθεσε συμπεριέλαβε και μία πρόταση για μεταβατικό στάδιο μέχρι να επιτευχθεί η ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
-Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
– Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων, με διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας για ορισμένα από αυτά.
– Οι εξετάσεις διεξάγονται με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εξεταστέα ύλη καθορίζεται κεντρικά από το υπουργείο Παιδείας και αντιστοιχεί στη διδακτέα ύλη.
– Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται με ανάλογο σύστημα για τους απόφοιτους και των δύο τύπων λυκείων (Γενικό-Επαγγελματικό).
– Οι υποψήφιοι έχουν απεριόριστες ευκαιρίες να συμμετέχουν στη διαδικασία της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση