Τη δυναμική ανανέωση του εκπαιδευτικού ρόλου του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, επιχειρεί να πετύχει η διοίκηση του ιδρύματος, με την προώθηση αλλαγών στον τρόπο εισαγωγής, αλλά και στην κατάρτιση νέων προγραμμάτων σπουδών.
«Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο επιβεβαιώνει τον τίτλο του και ανοίγει διάπλατα τις πόρτες του στους Έλληνες πολίτες που θέλουν να σπουδάσουν», τόνισε ο Βασίλης Καρδάσης, πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΕΑΠ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. ‘Αλλωστε, η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στο ΕΑΠ, με την κατάργηση της κλήρωσης, αποτελεί δέσμευση, όχι μόνο της παρούσας διοίκησης, αλλά και της αρμόδιας υπουργού, Σίας Αναγνωστοπούλου. Ο κ. Καρδάσης χαρακτήρισε «αυτονόητο» το να αποτελεί στόχο και γνώμονα η κατάργηση της κλήρωσης. «Είναι πρωτάκουστο να σπουδάζει ο τυχερός», είπε χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, από τον Οκτώβριο του νέου εκπαιδευτικού έτους, στο ΕΑΠ θα λειτουργήσουν έξι νέα μεταπτυχιακά προγράμματα που αφορούν στον τομέα των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών επιστημών. Πρόκειται τα προγράμματα:
1. Δημιουργική Γραφή, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,
2. Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,
3. Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές,
4. Διαχείριση Γήρανσης και χρόνιων Νοσημάτων, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,
5. Αθλητικές Σπουδές: Κοινωνιολογία, Ιστορία, Ανθρωπολογία και 6. Εκμάθηση ξένων γλωσσών για πρόσφυγες και μετανάστες. Οι αιτήσεις για τους ενδιαφερόμενους θα μπορούν να υποβληθούν μέχρι τις 22 Ιουλίου.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί, ότι εκτός από τα παραπάνω μεταπτυχιακά προγράμματα, «εγκαινιάζεται» από την ερχόμενη χρονιά (αναμένεται να ξεκινήσει από τον Ιανουάριο του 2017) και ένα προπτυχιακό πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο απευθύνεται στους δημόσιους υπαλλήλους που έχουν αποφοιτήσει από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος, στις αλλαγές που δρομολογούνται, είναι και η κατάργηση των συγγραμμάτων και η αντικατάστασή τους με ψηφιακό υλικό, ο διαχωρισμός του έτους σε εξάμηνα (αντί δεκάμηνων θεματικών που ίσχυαν μέχρι σήμερα) και η δυνατότητα ψηφιακών συναντήσεων – αντί δια ζώσης – με το εκπαιδευτικό προσωπικό.