Τρένα και προαστιακός παραμένουν ακινητοποιημένα, οι συρμοί του ηλεκτρικού και του μετρό δεν κυκλοφορούν λόγω των επαναλαμβανόμενων απεργιών και στάσεων εργασίας των εργαζομένων αλλά παρόλα αυτά η μισθοδοσία «τρέχει» και μήνας μπει μήνας βγει οι εργαζόμενοι πληρώνονται κανονικότατα κι ας μην παράγουν συγκοινωνιακό έργο.
Και ενώ το επιβατικό κοινό υφίσταται όλο αυτό το διάστημα απίστευτη ταλαιπωρία και οι ήδη επιβαρυμένες οικονομικά συγκοινωνιακές εταιρείες βυθίζονται ολοένα και περισσότερο εξαιτίας των απεργιών, οι εργαζόμενοι σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες ακολουθώντας διάφορα κόλπα καταφέρνουν να κάθονται και ταυτόχρονα να πληρώνονται!
Όπως αποκαλύπτει η «Καθημερινή», το 95% των σιδηροδρομικών δήλωσε ρεπό (τα οποία δικαιούνται λόγω υπερωριακής απασχόλησης) ή αναρρωτική άδεια κατά τις τελευταίες κινητοποιήσεις. Ορισμένοι μάλιστα δήλωσαν ότι ήθελαν να εργαστούν αλλά λόγω κατάληψης σε εγκαταστάσεις της εταιρείας δεν τους επετράπη (από συναδέλφους τους συνδικαλιστές) να «χτυπήσουν» κάρτα και να δηλώσουν παρόντες.
Και οι τρεις παραπάνω κατηγορίες δεν θα υποστούν καμία απολύτως μείωση στους μισθούς τους λόγω συμμετοχής στην απεργία.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες οι οποίοι απεργούν για την υπαγωγή των φορέων στο νέο υπερταμείο. Στο μετρό, για παράδειγμα, προκηρύσσει απεργία ένα σωματείο το οποίο αν απέχει από τα καθήκοντά του δεν μπορεί να κυκλοφορήσει το μετρό. Οι εργαζόμενοι στους υπόλοιπους τομείς του μετρό δεν εργάζονται αλλά αφού δεν είναι αυτοί που έχουν προκηρύξει την απεργία πληρώνονται κανονικά. Ωστόσο και τα σωματεία που κάνουν την απεργία, όπως αναφέρει η εφημερίδα, ακολουθούν την τακτική των ρεπό και των αναρρωτικών κατά τις ημέρες των απεργιών καταφέρνοντας έτσι να μην υφίστανται καμία περικοπή στους μισθούς τους.