Στην κίνηση της αγοράς του Σεπτεμβρίου στην πόλη (που κατακλύζεται από επισκέπτες λόγω της ΔΕΘ), ποντάρουν και…ελπίζουν οι έμποροι του Nομού, αφού ακόμα και η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, δεν γέμισε τα ήδη άδεια ταμεία τους.
Όπως αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), με την οποία παρουσιάζεται η έρευνα αγοράς που διεξήγαγε για την κίνηση στην αγορά της πόλης, στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, «οι εµπορικές επιχειρήσεις του Νομού, αναµένουν να ανακάµψουν και να καλύψουν το μειωμένο τζίρο. Ειδικά φέτος, µε τόσες επιχειρήσεις που κινδυνεύουν να κλείσουν».
Δύο από τα πιο κύρια χαρακτηριστικά της εκπτωτικής περιόδου, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΣΘ, είναι η μέση πτώση τζίρου, σε ποσοστό 15% και το ότι καταγράφηκε υποτονική η κίνηση στις αγορές, τόσο της δυτικής (90% πτώση τζίρου), όσο και της ανατολικής Θεσσαλονίκης (82% αντίστοιχα).
Από την έρευνα προέκυψε, μεταξύ άλλων, ότι η καλύτερη εκπτωτική περίοδος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, ήταν από τις 11/07 έως τις 30/07, όπως δήλωσε το 53% των ερωτηθέντων.
Σχολιάζοντας τα αρνητικά ευρήματα, ο ΕΣΘ σημειώνει στην ανακοίνωση: «Για μία ακόμη χρονιά, συνεχίστηκε η καθίζηση της κατανάλωσης στην αγορά της Θεσσαλονίκης, προκαλώντας έντονη απογοήτευση, άγχος και ανασφάλεια, για το παρόν και το µέλλον των εµπορικών επιχειρήσεων».
Από την έρευνα δεν προέκυψε ότι τα µεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι, πλέον, είναι πολύ φειδωλοί στις αγορές τους. Το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε δυσαρεστημένο από την κίνηση της αγοράς, ενώ µόνο το 13% ικανοποιημένο (η ικανοποίηση δεν προέρχεται από την αύξηση του τζίρου, αλλά είτε γιατί περίµεναν να πάνε χειρότερα, είτε γιατί έµειναν στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι).
Το 63% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είδε πτώση του τζίρου σε σχέση µε πέρυσι, το 22% ότι κινήθηκε στα περσινά επίπεδα και µόνο το 9% είπε ότι εμφάνισε αύξηση τζίρου 8%. Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου, το 77% των ερωτηθέντων μίλησε για αρνητική µεταβολή στο τζίρο του, σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Αναφορικά με τη λειτουργία της αγοράς, την Κυριακή 17 Ιουλίου 2016, από την έρευνα του ΕΣΘ προέκυψε ότι το 56% των ερωτηθέντων επιχειρηματιών άνοιξαν τα καταστήματά τους και το 44% όχι, ενώ το 38% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν επηρεάστηκε καθόλου ο τζίρος και µόνο το 15% απάντησε ότι «συνέβαλε θετικά στον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου».
Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι µόνο το 2% των επιχειρηµατιών προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας της επιχείρησης την Κυριακή, ενώ το 66% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επωμίστηκε προσωπικά το βάρος της εργασίας, το 21% των επιχειρηματιών είπε ότι επέκτεινε το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και το 11% δεν απάντησε.
Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 31% δήλωσε ότι επιβαρύνεται πολύ, το 22% πάρα πολύ, ενώ το 17% απάντησε, είτε λίγο, είτε καθόλου. Επιπλέον, ποσοστό 60% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το άνοιγµα των Κυριακών δεν συνέβαλε καθόλου στην αύξηση της επισκεψιµότητας στα καταστήματα της αγοράς.
Τι έγινε με το «THESS MALL»
Σύμφωνα με τον ΕΣΘ, σχετική έρευνα έγινε και στις επιχειρήσεις του ανοικτού κέντρου εµπορίου «THESS MALL», που περικλείεται από τους δρόµους: Λεωφόρος Νίκης-Παύλου Μελά-Μητροπόλεως -Αριστοτέλους, συµπεριλαµβανοµένων και των κάθετων οδών. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι το 38% των ερωτηθέντων καταστηµάτων του THESS MALL, κινήθηκε στα περσινά επίπεδα, το 30% διαπίστωσε μείωση τζίρου, σε ποσοστό 21%, ενώ το 20% μίλησε για αύξηση.