Τη συνδρομή των θεσμών στο τριετές πλάνο για την Παιδεία, το οποίο ζήτησαν να εφαρμοστεί οι θεσμοί, επιδιώκει το υπουργείο Παιδείας.
Ανάμεσα στις αλλαγές που περιγράφονται – ως γενικές κατευθύνσεις – στο τριετές σχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνονται η έναρξη της αξιολόγησης εκπαιδευτικών στελεχών και αυτοαξιολόγησης στα σχολεία, περιγραφική αξιολόγηση στα δημοτικά, συγχωνεύσεις σχολείων, αλλαγές στο γυμνάσιο όπου οι μαθητές θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, η επέκταση των Ολοήμερων Σχολείων κ.ά, σύμφωνα με Τα Νέα.
Στην εισαγωγή του σχεδίου αναφέρεται ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχιστούν η υποχρηματοδότηση και η εξάρτηση του εκπαιδευτικού συστήματος από τη μεγάλη παρουσία αναπληρωτών και ζητείται στήριξη από τους θεσμούς: «Στόχος της Ελλάδας θα πρέπει να είναι ο προϋπολογισμός για την Παιδεία να φτάσει σχετικά σύντομα στον μέσο όρο της ευρωζώνης (…). Οι θεσμοί θα πρέπει να υποστηρίξουν την εφαρμογή αυτού του προγράμματος στην κατεύθυνση της σταδιακής εφαρμογής του».
Επίσης αναφέρεται ότι μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο θα δημοσιευτεί η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, η οποία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει μεθόδους για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, βελτίωση της συνάφειας των μαθησιακών αποτελεσμάτων με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και μεθόδους αποτίμησης των ανθρώπινων και υλικών πόρων, καθώς και της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση.