Τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προβλημάτων κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών στη Νεοελληνική Γλώσσα.
Επίσης, τους ζητήθηκε να γράψουν ποια είναι τα ηθικά εφόδια που πρέπει να έχει ένας επιστήμονας για να υπηρετήσει αυτόν τον στόχο.
Το κείμενο που δόθηκε στους μαθητές είναι διασκευή ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών.
«Απλές ασκήσεις»
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) σχολίασε ότι στα ερωτήματα Β2 και Β4 υπήρχαν απλές ασκήσεις που αναφέρονταν σε κλασική ύλη, σχετική με τη δομή του λόγου και τη γλώσσα του κειμένου.
Τα θέματα που δόθηκαν στους υποψήφιους αφορούν στα «Θέματα σχετικά με την επιστήμη και τον ρόλο της στην κοινωνία» που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο Έκφραση – Έκθεση Γ’ Λυκείου (σ. 94 – 98), καθώς και στη θεματική ενότητα «Επιστήμη – Τεχνολογία» από το βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι για το Ενιαίο Λύκειο.
Το κείμενο που δόθηκε στους μαθητές είναι διασκευή ομιλίας του Γρηγόρη Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών στις 30/12/2003.
Στο ερώτημα Α ζητούνταν περίληψη και στο ερώτημα Β1 άσκηση τύπου Σωστό–Λάθος.
Στα ερωτήματα Β2 έως και Β4 υπήρχαν απλές ασκήσεις που αναφέρονταν σε κλασική ύλη σχετική με τη δομή του λόγου και τη γλώσσα του κειμένου.
Τέλος, στην Παραγωγή Λόγου σε 500-600 λέξεις ζητούνταν από τους μαθητές ομιλία στην τελετή αποφοίτησής τους ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί επιστήμονες με θέμα τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων και τα ηθικά εφόδια που θα επιτρέψουν στον επιστήμονα να υπηρετήσει αυτόν τον στόχο.