Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα).
Όπως επισημαίνει το υπουργείο, πρόκειται για το τελευταίο τμήμα, 14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται, ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 196 χλμ, που θα ενώνει Αθήνα – Ιωάννινα σε 3,5 ώρες, με τη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα να καλύπτεται πλέον σε μιάμιση ώρα.
«Σήμερα είναι ιδιαίτερη μέρα γιατί παραδίδεται σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που ολοκληρώνει το έργο. Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα ότι έχουμε ένα στοιχειώδες ικανό σε εύρος δίκτυο, για να κινούμαστε με ασφάλεια και για να αναβαθμίσουμε και τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές» υπογράμμισε στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας παράλληλα ότι η εποχή της απομόνωσης που είχε καταδικαστεί η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα περνά οριστικά στο παρελθόν.
Σύμφωνα με το υπουργείο, το συγκεκριμένο τμήμα της Ιόνιας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στο τέλος Αυγούστου.
Το τμήμα Πέρδικα – Ιωάννινα θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α., όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ, τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους
Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στην κυκλοφορία η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο μισό και δεν θα υπερβαίνει τα 10΄.
Όπως επισημαίνει η Νέας Οδός, οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα είναι στην παρούσα φάση δυο: α) Κλόκοβας και β) Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι δύο από τις συνολικά τέσσερις ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού.